HaziMozi

A tavalyi alig növekedés után 2%-kal bővül a TV piac 2012-ben

1. Oldal

A vártnál gyengébb 2011-es kereslet javult az év végére, de így is csak 0,1%-kal nőtt a globálisan kiszállított TV mennyiség, és a DisplaySearch friss előrejelzése szerint 2012-ben a növekedés várhatóan 2%-kal 254 millió készülékre emelkedik.
A világgazdasági feltételek a vártnál lassabban javultak 2011-ben, és a fejlett piacok, mint Európa fogyasztói továbbra is bizonytalansággal néznek szembe és óvatosan vásárolnak.

A síkképernyős TV-k piaca szolidabb ütemben, évente 2-4%-kal növekszik, mivel a képcsöves TV-k LCD illetve plazma TV-re cseréje a végéhez közeledik. A darabszámot és a bevételt tekintve továbbra is az LCD a meghatározó TV technológia, és úgy tűnik még nagyobb piaci részesedésre tehet szert a plazma TV gyengébb jövőbeli kilátásai miatt.

A nagy képméretű TV-k eladása tovább erősödik, a 102 centis (40”) és e feletti készülékek szállítása várhatóan 12%-kal nő 2012-ben, míg az ennél kisebbeké 3%-kal csökken. Jelentősen járul mindehhez és a 127 cm (50”) feletti készülékek szállításának 18%-os bővüléséhez az ár. 2012-ben az átlagárak 127 cm (50”) képméretig 1000 dollár (kb. 250.000 Ft) alatt lesznek és első ízben még a 152 cm (60”) feletti méretű TV-knél is 2000 dollár (kb. 500.000 Ft) alá esnek. Sok fogyasztó adott keretből úgy tűnik a nagyobb képméretért cserébe kész lemondani funkciókról.

TV-vilagpiac_technologiak_trend_2011-3.jpg
Az LCD TV szállítások a 2011-es 206 millióról 225 millióra bővülnek 2012-ben, ami 9% emelkedés. 2011-ben a teljes globális TV kiszállítások több mint 82%-a volt LCD, ami 88% fölé növekszik 2012-ben, mivel a plazma TV-k iránti kereslet csökken az OLED TV-k pedig csak az év végére kis mennyiségben és magas árakon kerülnek piacra. Az LCD minden képméretben versenyképes technológia, és részesedése több mint 95%-ra emelkedik 2014-re.

A LED háttérvilágítás és a 3D prémium funkciók elterjedése is nő, és stabilan tartja az LCD TV-k átlagárát, ami 2011-ben a mennyiséggel súlyozottan mindössze 6%-kal csökkent az előző évhez képest. 2012-ben az árcsökkenés közel azonos lesz. A 2011-ben kiszállított LCD TV-k közül LED megvilágítású kb. 46%, ami közel 68%-ra növekszik 2012-ben. Az idei LCD TV mennyiség mintegy 3%-a lesz 3D.

Mivel 2011-ben a plazma TV-k árelőnye az LCD TV-kkel szemben szűkült, ezért a szállítások kb. 11%-kal 16,3 millió darabra estek. A mennyiségi növekedés visszaesése és a gyenge profit arra ösztönzi a gyártókat, hogy a jövedelmezőbb szegmensekre összpontosítsanak, akár a darabszámok rovására. Ennek eredményeként a plazma TV kiszállítás az előrejelzések szerint 2015-re 10 millió darab alá csökken.

Az első OLED TV-k 2012 második félére várhatóak, de mivel az árak kezdetben várhatóan jóval meghaladják majd a 4000 dollárt (kb. 1 millió Ft) és jelentősen magasabbak maradnak a szokványos csúcskategóriás LCD TV-knél, ezért részarányuk csak 2,5%-ra növekszik a 102 centi (40”) és e feletti szegmensben 2015-re.

2011-ben több mint 23 millió 3D TV kelt el a feltörekvő piacok és Európa vártnál jobb növekedésének köszönhetően. Ezzel szemben Észak-Amerikában a 3D iránti kereslet meglepően gyenge, de nő a befogadása mivel a kedvelt 102 centi (40”) és e feletti készülékekben a 3D funkció gyakori és olcsóbb is. 2015-ben várhatóan több mint 100 millióra emelkedik a leszállított 3D TV-k darabszáma.

A következő négy évben a Kínát, Ázsia csendes-Óceániát, Latin-Amerikát, Kelet-Európát és Közel-Keletet/Afrikát magában foglaló régió adja majd a síkpaneles TV növekedés javarészét átlagos évi 11%-os bővüléssel, míg a fejlett régiókban a visszaesés átlagosan 1% évente.

Kapcsolódó linkek:

Magához tért az LCD TV kiszállítás az utolsó negyedév előtt
Csökken az LCD TV panelszállítás az utolsó negyedévben
Csökken a fejlett piacokon a TV kiszállítás 2011-ben
Soha ilyen gyengén nem nőtt az LCD TV kiszállítás
Internetre csatlakozik a piacra kerülő TV-k kb. fele 2015-ben
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
Exit mobile version