HaziMozi

A top hat globális tartalomszolgáltató minden eddiginél többet költ tartalomra 2024-ben

A hat legnagyobb globális tartalomszolgáltató 126 milliárd dollárt (kb. 48.000 milliárd Ft) költ tartalomra 2024-ben, ami az iparág teljes invesztíciójának több mint fele.


Az Ampere Analysis új tanulmánya szerint a TV-s és filmes produkciókat érintő közelmúltbéli piaci kihívások ellenére a világ hat legnagyobb tartalomszolgáltatójának – nevezetesen a Disney, a Google, a Netflix, az Comcast/NBCUniversal, a Paramount és a Warner Bros Discovery – tartalomra vonatkozköltései nőttek a világjárvány óta és új csúcsot fognak elérni 2024-ben.

A cégek felvásárlásokkal, fúziókkal és új tartalomkategóriákba való terjeszkedéssel a nagy hollywoodi stúdiók valamint a Google és a Netflix együtt bővítik tartalomgyártásukat és gyorsan növeli befolyásukat az iparágban. A jelentés szerint a fenti hat tartalomszolgáltató várhatóan együttesen 126 milliárd dollárt (kb. 48.000 milliárd Ft) fektet be új tartalmak előállításába, ami az iparág teljes befektetésének 51,3%-át teszi ki, szemben a 2020-as COVID-járvány csúcspontján tapasztalt 47,2%-kal.

Peter Ingram, az Ampere Analysis kutatási menedzsere szerint a nagy stúdiók és streamingplatformok új műsorokra költött folyamatos invesztíciója továbbra is kulcsfontosságú a közönség elkötelezettségének és szórakoztatásának fenntartásához. Azt is hozzátéve, hogy „2024-ben a tartalmi paletta alacsony szintű növekedésére számíthatunk, ahogy a gyártási ütemtervek helyreállnak a világjárvány valamint az írók és színészek szakszervezeti sztrájkjai okozta fennakadásokból.”

Becslések szerint 2024-ben a Disney 35,8 milliárd dollárt (kb. 13.600 milliárd Ft) fektet be, majd következik a Comcast/NBCUniversal 24,5 milliárd dollárral (kb. 9.300 milliárd Ft), a Google 17,6 milliárd dollárral (kb. 6.700 milliáed Ft), a Warner Bros Discovery 16,8 milliárd dollárral (kb. 6.400 milliárd Ft), a Netflix 16 milliárd dollárral (kb. 6.100 milliárd Ft) és a Paramount 15,1 milliárd dollárral (kb. 5.700 milliárd Ft).

A Disney befektetéseinek jelentős részét azonban különböző sportágak élő közvetítési jogainak megszerzéséért fizeti ki regionális piacokon, mint például az USA-ban. Ha csak a kifejezetten a streamingszolgáltatásokhoz gyártott tartalmakat vesszük, például filmeket és sorozatokat nézzük, akkor a Google az éllovas – a YouTube alkotóinak kifizetései miatt – és a Netflix, amely évente számos saját eredeti sorozatot készít. Összességében a tartalomra költött 126 milliárd dollárból mintegy 40 milliárd dollárt (kb. 15.400 milliárd Ft)) fordítanak streaming tartalmakra, köztük olyan filmekre is, amelyek mozikban debütálnak, mielőtt streaming révén is elérhetővé válnának.

A Disney üzemelteti a Disney+, a Hulu és az ESPN streamingszolgáltatásokat, a Warner Bros. pedig a Max és a Discovery+ platformokat. A Paramount a Paramount+ és a SkyShowtime üzemeltetője, mely utóbbinak társtulajdonosa az NBCUniversal.

A Disney ugyan nagyot ugrott 2024-ben a Hulu felvásárlásával, és 9 milliárd dollárral növelte tartalom-költségvetését, de az Ampere arra számít, hogy 2025-ben a Netflix költ majd legtöbbet, mivel a cég jelentős befektetéseket tervez a sportba, nevezetesen a birkózásba (WWE) és az amerikai futballba (NFL). Az Ampere jelentése azt is megjegyezi, hogy a Netflix tartalombefektetéseinek több mint fele (52%) jelenleg nemzetközi produkciókhoz kapcsolódik.

A jelenlegi top 6 globális szereplő mellett más jelentős szereplők is versenyben vannak. Az Amazon és az Apple is rendelkezik saját tartalomgyártó stúdióval. 2022 márciusában az Amazon megvette az MGM-filmstúdiót, minek révén várhatóan egyre több tartalom érkezik majd az Amazon Prime Video platformra. Az Apple TV+ pedig a kezdetektől csak sajátgyártású eredeti sorozatokat és filmeket kínál.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Exit mobile version