1. Oldal
Az új RX-Vx50RDS vevőerősítők a tavaly sok elismerést aratott modelleket váltják.
Már idehaza is kaphatóak a japán márka új AV vevőerősítői, melyekkel a tavaly sok sikert – említsük csak a tavaly EISA díjra érdemesített RX-V440-et – elért modelleket felváltják. A továbblépés célja és a fejlesztésekkel szembeni elvárás nyilvánvalóan az, hogy az új készülékek még versenyképesebbek legyenek az „öldöklő” piaci küzdelemben.
A legfontosabb újítás, hogy ezekbe a „civilizált” árkategóriába tartozó modellekbe is belekerül az automatikus YPAO (Yamaha Parametric Room Acoustic Optimizer) hangsugárzó-beállító rendszer, mely egy az ideális hallgatási pozícióba helyezett mérőmikrofon és mérőjelek segítségével minden fontos kalibrálási funkciót (csatornánkénti hangerő, késleltetés, frekvenciamenet korrekció és mélyhang-leválasztás) elvégez. Az új hét ill. hat erősítőcsatornát felvonultató készülékekben már ott a Dolby Pro Logic IIx surround hantér dekódolás, mely a sztereó vagy 5.1 csatornás műsorokból is 7.1 csatornás hangot produkál.
A Yamaha mindig is híres volt kiváló digitális jelfeldolgozóiról – tapasztalataikat mindmáig a professzionális hangszakmában gazdagítják – és ez a minőségi módon megszólaló DSP programokon is lemérhető. A Quad-Field CINEMA DSP technológia a hangteret alkotó csatornákat újra feldolgozza és egy bal, egy jobb, egy hátsó surround valamint egy un. Presence (Front Line) hangterek alkotta sokkal szélesebb optimális hallgatási területet hoz létre. A hangminőséget tekintve magasra tett lécet jelzik a 24-bit/192 kHz-es audió D/A átalakítók is.
A csúcsmodell RX-V750RDS1937-be mindent beépítettek, amire egy igényes házi-mozira vágyó vásárlónak szüksége lehet. A hét diszkrét végfokozat 150W (DIN) teljesítményt szolgáltat, szinte az összes ismert surround hangformátum dekódoltatik, és 13 hangzásmód gazdagíthatja a megszólaló hangot. A „Dialog Lift” funkció „felemeli” a képernyő alá helyezett center hangsugárzóból megszólaló hangot, hogy azt a néző a kép magasságából jövőnek érezze, s így a dialógusok valóban a képből szólalnak meg.
A Yamaha látható módon ebben a középkategóriába sorolható modellben is sokat adott a zenehallgatásra is. A „Pure Direct” funkció lerövidítve a hangjelek útját sokat javít a zenei megszólaláson.
Az egy mérettel kisebb modell RX-V650RDS1938 azoknak készült, akiknek nincs szükségük hagyományos lemezjátszó (Phono) bemenetre és megelégszenek csatornánkénti 145W (DIN) teljesítménnyel, mert egyebekben a készülék szinte teljesen megegyezik az RX-V750RDS1937-el.
Az új hatcsatornás RX-V550RDS1939 és RX-V450RDS1941 modellekkel a Yamaha most olyan teljesítményt és funkcionalitást kínál az ambiciózus alaposztályban, mely eddig csak a sokkal drágább készülékeket jellemezte. Ez a két vevőerősítő is – mint a drágábbak – a ToP ART (Total Purity Audio Reproduction Technology) fejlesztési filozófiát követi, melynek célja a digitális hangminőség maximalizálása és az analóg áramkörök minimalizálása révén a legtisztább jelút elérése. A 32-bites LSI DSP-knek köszönhetően a két kisebb modell is ugyanazokat a valósághű és dinamikus surround hangokat produkálják, mint a nagyobbak, részük a „Quad-Field CINEMA DSP”, a „Night Listening Enhancer”, a „SILENT CINEMA” funkció, és ugyanúgy kompatibilisek a legújabb surround formátumokkal – köztük a „Dolby Pro logic IIx”-el. A „Direct Stereo” üzemmód pedig a jelút lerövidítésével javítja a kétcsatornás lehallgatást. A 6x135W és 6x130W (DIN) pedig bőven elegendő a szokásos helyiségméretekhez illeszkedő hangsugárzók meghajtásához.
A Yamaha mindig is híres volt kiváló digitális jelfeldolgozóiról – tapasztalataikat mindmáig a professzionális hangszakmában gazdagítják – és ez a minőségi módon megszólaló DSP programokon is lemérhető. A Quad-Field CINEMA DSP technológia a hangteret alkotó csatornákat újra feldolgozza és egy bal, egy jobb, egy hátsó surround valamint egy un. Presence (Front Line) hangterek alkotta sokkal szélesebb optimális hallgatási területet hoz létre. A hangminőséget tekintve magasra tett lécet jelzik a 24-bit/192 kHz-es audió D/A átalakítók is.
A csúcsmodell RX-V750RDS1937-be mindent beépítettek, amire egy igényes házi-mozira vágyó vásárlónak szüksége lehet. A hét diszkrét végfokozat 150W (DIN) teljesítményt szolgáltat, szinte az összes ismert surround hangformátum dekódoltatik, és 13 hangzásmód gazdagíthatja a megszólaló hangot. A „Dialog Lift” funkció „felemeli” a képernyő alá helyezett center hangsugárzóból megszólaló hangot, hogy azt a néző a kép magasságából jövőnek érezze, s így a dialógusok valóban a képből szólalnak meg.
A Yamaha látható módon ebben a középkategóriába sorolható modellben is sokat adott a zenehallgatásra is. A „Pure Direct” funkció lerövidítve a hangjelek útját sokat javít a zenei megszólaláson.
Az egy mérettel kisebb modell RX-V650RDS1938 azoknak készült, akiknek nincs szükségük hagyományos lemezjátszó (Phono) bemenetre és megelégszenek csatornánkénti 145W (DIN) teljesítménnyel, mert egyebekben a készülék szinte teljesen megegyezik az RX-V750RDS1937-el.
Az új hatcsatornás RX-V550RDS1939 és RX-V450RDS1941 modellekkel a Yamaha most olyan teljesítményt és funkcionalitást kínál az ambiciózus alaposztályban, mely eddig csak a sokkal drágább készülékeket jellemezte. Ez a két vevőerősítő is – mint a drágábbak – a ToP ART (Total Purity Audio Reproduction Technology) fejlesztési filozófiát követi, melynek célja a digitális hangminőség maximalizálása és az analóg áramkörök minimalizálása révén a legtisztább jelút elérése. A 32-bites LSI DSP-knek köszönhetően a két kisebb modell is ugyanazokat a valósághű és dinamikus surround hangokat produkálják, mint a nagyobbak, részük a „Quad-Field CINEMA DSP”, a „Night Listening Enhancer”, a „SILENT CINEMA” funkció, és ugyanúgy kompatibilisek a legújabb surround formátumokkal – köztük a „Dolby Pro logic IIx”-el. A „Direct Stereo” üzemmód pedig a jelút lerövidítésével javítja a kétcsatornás lehallgatást. A 6x135W és 6x130W (DIN) pedig bőven elegendő a szokásos helyiségméretekhez illeszkedő hangsugárzók meghajtásához.