1. Oldal
A DisplaySearch piackutató jelentése szerint 2011. első negyedévében a gyenge kereslet és a felhalmozódott készletek miatt az LCD és plazma TV-k csekély növekedésével a globális TV kiszállítás csak 1%-kal haladta meg az egy évvel ezelőttit.
2011 első negyedévében (Q1’11) lelassultak a TV kiszállítások. A teljes mennyiség az előző negyedévhez képest (Q/Q) 29%-kal 55,2 millió darabra csökkent, ami a megszokottnál élesebb szezonális visszaesés. Mindez következménye a Q4’10-ben az eladásokhoz képest túlzottan megnövekedett kiszállításnak, ami több régióban az ünnepi szezon után megmaradó készleteket eredményezett. A korábban a korszerű TV-k értékesítését ösztönző kormányzati támogatási program végeztével hirtelen lelassult japán növekedés éppúgy negatívan befolyásolta a globális eredményeket, mint az elmaradó bővülés Észak-Amerikában és Nyugat-Európában, valamint a lassuló növekedési ütem Kínában.
2008-tól 2010-ig az LCD TV-k mennyiségi bővülése évente 32-36% volt még a globális recesszió alatt is, ami a gyorsan csökkenő áraknak és az óriási kínai növekedésnek volt köszönhető. Q1’11-ben azonban az LCD TV kiszállítás É/É csak 9%-kal emelkedett 44,3 millió darabra, ami a valaha volt leggyengébb eredmény. Ennek oka az is, hogy Q1’10-ben a foci VB-vel kapcsolatos nagy keresletre készülve É/É 50%-kal nőttek a kiszállítások.
A kiszállított plazma TV-k darabszáma 2009 vége óta minden negyedévben É/É növekedett, Q1’11-ben is 6%-kal 3,65 millió darabra, de a növekedés lassulásának már vannak jelei különösen Japánban és Európában. Inkább a 720p felbontású modellekből adódott a növekedés, nem a 1080p felbontásúakból, ami azt jelzi, hogy a plazmák inkább kedvező áruk és ár/képméret arányuk miatt kelendőek.
Kína újra a legnagyobb TV felvevő régió, de az LCD TV-k iránt a vártnál gyengébb a kereslet. A TV kiszállítás Japánban, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában az előző negyedévhez képest meredeken esett. A kiszállított mennyiség az előző évhez képest 2%-kal 8,4 millióra nőtt Észak-Amerikában és 7%-kal 9,3 millió csökkent Nyugat-Európában.
A kiszállított LCD TV-k között a Q4’10-es 30%-ról Q1’11-ben 35%-ra nőtt a LED háttérvilágítás aránya. Az egy évvel ezelőtti 3 millióval szemben Q1’11-ben 15 millióra nőtt az összes kiszállított LED LCD TV. Ezek többsége él-megvilágítású, és a 102 centi (40”) feletti LCD TV-k közel felében LED a fényforrás.
Az összes bevételből már 12%-ban részesednek a 3D TV-k. Észak-Amerikában gyorsan nő a 3D készülékek elterjedtsége és ezek eladásából származik az összes TV bevétel majd ötöde, a 102 centi (40”) feletti készülékek esetében pedig közel negyede. Összességében is nő a 3D TV-k aránya, mivel a technológia az alacsonyabb árkategóriákban is terjed.
A síkképernyős TV-k bevételi részesedési rangsorában a Samsung az első és ez szinte minden régióra külön is igaz, kivéve Kínát, amit a hazai márkák uralnak, és Ázsia Csendes-Óceánia térségét, ahol az LG volt a vezető. A Samsung már több plazma TV-t szállított a világpiacra, mint a Panasonic, de az összbevételt tekintve az utóbbi még megelőzi.
Az LG lett a 2. márka majdnem két százalékpontot javítva az elmúlt negyedévi a részesedéséhez képest. Az LG volt a 2. az LCD TV, a 3. a plazma TV és toronymagasan első a képcsöves TV bevételi ranglistáján. A Sony a 3. a bevételi rangsorban Q1’11-ben erőteljes csökkenéssel Q4’10-hez képest, ami a Japánban bekövetkezett visszaesés és az észak-amerikai piacvesztés következménye. Az első ötben a Sharp megelőzte a Panasonic-ot.
Minden technológiát számba véve a Samsung volt a vezető 3D TV gyártó 34%-os bevételi részesedéssel. A 3D LCD TV kategória bevételeiből 33%-kal részesedve a Sony állt az élen, míg a Samsung vezetett a 3D plazma TV bevételeknél 45%-kal.
Kapcsolódó linkek:
A 3D LCD TV panelszállítás 104%-kal nőtt az első negyedévben
DisplaySearch: a síkpaneles TV szállítások növekedése lassul
Több mint 2,3 millió 3D TV kelt el 2010. utolsó negyedében
2008-tól 2010-ig az LCD TV-k mennyiségi bővülése évente 32-36% volt még a globális recesszió alatt is, ami a gyorsan csökkenő áraknak és az óriási kínai növekedésnek volt köszönhető. Q1’11-ben azonban az LCD TV kiszállítás É/É csak 9%-kal emelkedett 44,3 millió darabra, ami a valaha volt leggyengébb eredmény. Ennek oka az is, hogy Q1’10-ben a foci VB-vel kapcsolatos nagy keresletre készülve É/É 50%-kal nőttek a kiszállítások.
A kiszállított plazma TV-k darabszáma 2009 vége óta minden negyedévben É/É növekedett, Q1’11-ben is 6%-kal 3,65 millió darabra, de a növekedés lassulásának már vannak jelei különösen Japánban és Európában. Inkább a 720p felbontású modellekből adódott a növekedés, nem a 1080p felbontásúakból, ami azt jelzi, hogy a plazmák inkább kedvező áruk és ár/képméret arányuk miatt kelendőek.
Kína újra a legnagyobb TV felvevő régió, de az LCD TV-k iránt a vártnál gyengébb a kereslet. A TV kiszállítás Japánban, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában az előző negyedévhez képest meredeken esett. A kiszállított mennyiség az előző évhez képest 2%-kal 8,4 millióra nőtt Észak-Amerikában és 7%-kal 9,3 millió csökkent Nyugat-Európában.
A kiszállított LCD TV-k között a Q4’10-es 30%-ról Q1’11-ben 35%-ra nőtt a LED háttérvilágítás aránya. Az egy évvel ezelőtti 3 millióval szemben Q1’11-ben 15 millióra nőtt az összes kiszállított LED LCD TV. Ezek többsége él-megvilágítású, és a 102 centi (40”) feletti LCD TV-k közel felében LED a fényforrás.
Az összes bevételből már 12%-ban részesednek a 3D TV-k. Észak-Amerikában gyorsan nő a 3D készülékek elterjedtsége és ezek eladásából származik az összes TV bevétel majd ötöde, a 102 centi (40”) feletti készülékek esetében pedig közel negyede. Összességében is nő a 3D TV-k aránya, mivel a technológia az alacsonyabb árkategóriákban is terjed.
A síkképernyős TV-k bevételi részesedési rangsorában a Samsung az első és ez szinte minden régióra külön is igaz, kivéve Kínát, amit a hazai márkák uralnak, és Ázsia Csendes-Óceánia térségét, ahol az LG volt a vezető. A Samsung már több plazma TV-t szállított a világpiacra, mint a Panasonic, de az összbevételt tekintve az utóbbi még megelőzi.
Az LG lett a 2. márka majdnem két százalékpontot javítva az elmúlt negyedévi a részesedéséhez képest. Az LG volt a 2. az LCD TV, a 3. a plazma TV és toronymagasan első a képcsöves TV bevételi ranglistáján. A Sony a 3. a bevételi rangsorban Q1’11-ben erőteljes csökkenéssel Q4’10-hez képest, ami a Japánban bekövetkezett visszaesés és az észak-amerikai piacvesztés következménye. Az első ötben a Sharp megelőzte a Panasonic-ot.
Minden technológiát számba véve a Samsung volt a vezető 3D TV gyártó 34%-os bevételi részesedéssel. A 3D LCD TV kategória bevételeiből 33%-kal részesedve a Sony állt az élen, míg a Samsung vezetett a 3D plazma TV bevételeknél 45%-kal.
Kapcsolódó linkek:
A 3D LCD TV panelszállítás 104%-kal nőtt az első negyedévben
DisplaySearch: a síkpaneles TV szállítások növekedése lassul
Több mint 2,3 millió 3D TV kelt el 2010. utolsó negyedében