1. Oldal
A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint 2012 első negyedében az előző év azonos időszakához képest más technológiák mellett már a leszállított LCD TV mennyiség is visszaesett 3%-kal, és csak a nagyképernyős TV-kben volt erős növekedés.
Az idei első negyedévben (Q1’12) világszerte kiszállított 51 millió TV közel 8%-kal kevesebb az előző évhez képest (É/É), ami a legmeredekebb csökkenési üteme Q2’09 óta. A visszaeséshez legnagyobb mértékben LCD TV szállítások lassulása járult hozzá, ami a termékkategória történetében először csökkent éves összevetésben valamivel több mint 3%-kal, 43 millió darabra.
Az LCD TV-k részaránya Q4’11-hez képest kismértékben csökkent a feltörekvő piacok szezonális erősödése miatt, ahol a képcsöves TV-k iránti kereslet nagyobb volt, de az egy évvel ezelőttiről így is 4 százalékponttal 84,2%-ra nőtt. Az LCD TV a 102 centis (40”) és nagyobb képernyőméretekben szerez piaci részesedését a plazma TV kereslet drasztikus visszaesése miatt. Q1’12-ben É/É 5%-kal nőtt az LCD TV képernyők átlagos mérete először haladva meg a 89 centit (35”). A LED háttérvilágítással rendelkező LCD TV-k részaránya meredeken emelkedett az előző negyedévi 51%-ról közel 56%-ra Q1’12-ben, és 20 százalékponttal magasabb, mint egy éve, az olcsóbb közvetlen LED megvilágítású készülékek szállításának beindulásával.
A plazma TV szállítások mennyisége Q1’12-ben tovább csökkent É/É 18%-kal a Q4’11-es 8%-os visszaesés után. A plazma TV-k népszerűsége csökkenőben van a fogyasztók körében, és a szállítások volumenének zömét továbbra is az olcsó 2D HD modellek adják, vagyis a vásárlók az ár miatt vesznek plazmát.
A gyenge mennyiségi eredmények ellenére folyamatosan nő a kereslet a nagyobb képernyőméretek iránt. A 102 centis (40”) és nagyobb TV-k piaci részesedése az egy évvel ezelőtti alig 31%-ról több mint 37%-ra emelkedett Q1’12-ben, az ilyen készülékek teljes kiszállított darabszámának É/É 12%-os bővülésével. A nagyobb képméretek már sokkal megfizethetőbbek, mivel a 102-107 centis (40-44”) LCD TV-k átlagára 600 dollár (kb. 138.000 Ft) alatt van, és egy új 127 centis (50”) LCD TV-t kevesebb, mint 1000 dollárért (kb. 230.000 Ft) árulnak, míg az ugyanekkora plazma TV-t már kevesebb, mint 700 dollárért (kb. 161.000 Ft) kínálják több negyedéve.
Kína továbbra is a vezető régió az összes a negyedév során kiszállított TV mennyiség 20%-ával, nagyon picit veszítve előnyéből az előző negyedévhez képest. A növekedés azonban jelentősen lassult a szezonálisan fontos első negyedévben. A kiszállított darabszám É/É 4%-kal esett az előző három negyedév kétszámjegyű növekedése után. Ázsia és a csendes-óceáni térség benne India, Korea és Ausztrália volt a 2. régió a TV kiszállításokat tekintve, majd Észak-Amerika és Nyugat-Európa következtek.
A 3D TV-k részaránya az utóbbi negyedévekben, lassabban, de tovább nőt, az összes kiszállított TV több mint 14%-ára és a síkpaneles TV szállítmányok 16%-ára emelkedve. Q1’12-ben a 3D iránti kereslet a feltörekvő régiókban némileg magasabb volt, mint a fejlett régiókban.
Továbbra is a Samsung a vezető TV márka, globális síkpaneles TV bevételi részesedése 26% körül maradt, és egyedüliként a top 5 TV márka közül a bevételt tekintve É/É növekedést ért el Q1’12-ben. A Samsung volt a legnépszerűbb márka a fontosabb szegmensében: LCD TV, 102 centis (40”) és nagyobb TV, LED LCD TV és 3D TV. Az LG volt a 2. márka és jelentős piaci részesedés javulást mutatott, több mint egy százalékponttal 14,6%-ra emelkedő bevétel részesedéssel. A Sony a harmadik márka a síkpaneles TV-k bevételi rangsorában, de az előző évhez képest jelentős visszaesést élt meg csakúgy, mint a Panasonic.
Kapcsolódó linkek:
Idén is stagnáló TV világpiacon csak LCD TV-ből lesz több
Hat év növekedés után 2011-ben kevesebb TV került piacra
A tavalyi alig növekedés után 2%-kal bővül a TV piac 2012-ben
Magához tért az LCD TV kiszállítás az utolsó negyedév előtt
Az LCD TV-k részaránya Q4’11-hez képest kismértékben csökkent a feltörekvő piacok szezonális erősödése miatt, ahol a képcsöves TV-k iránti kereslet nagyobb volt, de az egy évvel ezelőttiről így is 4 százalékponttal 84,2%-ra nőtt. Az LCD TV a 102 centis (40”) és nagyobb képernyőméretekben szerez piaci részesedését a plazma TV kereslet drasztikus visszaesése miatt. Q1’12-ben É/É 5%-kal nőtt az LCD TV képernyők átlagos mérete először haladva meg a 89 centit (35”). A LED háttérvilágítással rendelkező LCD TV-k részaránya meredeken emelkedett az előző negyedévi 51%-ról közel 56%-ra Q1’12-ben, és 20 százalékponttal magasabb, mint egy éve, az olcsóbb közvetlen LED megvilágítású készülékek szállításának beindulásával.
A plazma TV szállítások mennyisége Q1’12-ben tovább csökkent É/É 18%-kal a Q4’11-es 8%-os visszaesés után. A plazma TV-k népszerűsége csökkenőben van a fogyasztók körében, és a szállítások volumenének zömét továbbra is az olcsó 2D HD modellek adják, vagyis a vásárlók az ár miatt vesznek plazmát.
A gyenge mennyiségi eredmények ellenére folyamatosan nő a kereslet a nagyobb képernyőméretek iránt. A 102 centis (40”) és nagyobb TV-k piaci részesedése az egy évvel ezelőtti alig 31%-ról több mint 37%-ra emelkedett Q1’12-ben, az ilyen készülékek teljes kiszállított darabszámának É/É 12%-os bővülésével. A nagyobb képméretek már sokkal megfizethetőbbek, mivel a 102-107 centis (40-44”) LCD TV-k átlagára 600 dollár (kb. 138.000 Ft) alatt van, és egy új 127 centis (50”) LCD TV-t kevesebb, mint 1000 dollárért (kb. 230.000 Ft) árulnak, míg az ugyanekkora plazma TV-t már kevesebb, mint 700 dollárért (kb. 161.000 Ft) kínálják több negyedéve.
Kína továbbra is a vezető régió az összes a negyedév során kiszállított TV mennyiség 20%-ával, nagyon picit veszítve előnyéből az előző negyedévhez képest. A növekedés azonban jelentősen lassult a szezonálisan fontos első negyedévben. A kiszállított darabszám É/É 4%-kal esett az előző három negyedév kétszámjegyű növekedése után. Ázsia és a csendes-óceáni térség benne India, Korea és Ausztrália volt a 2. régió a TV kiszállításokat tekintve, majd Észak-Amerika és Nyugat-Európa következtek.
A 3D TV-k részaránya az utóbbi negyedévekben, lassabban, de tovább nőt, az összes kiszállított TV több mint 14%-ára és a síkpaneles TV szállítmányok 16%-ára emelkedve. Q1’12-ben a 3D iránti kereslet a feltörekvő régiókban némileg magasabb volt, mint a fejlett régiókban.
Továbbra is a Samsung a vezető TV márka, globális síkpaneles TV bevételi részesedése 26% körül maradt, és egyedüliként a top 5 TV márka közül a bevételt tekintve É/É növekedést ért el Q1’12-ben. A Samsung volt a legnépszerűbb márka a fontosabb szegmensében: LCD TV, 102 centis (40”) és nagyobb TV, LED LCD TV és 3D TV. Az LG volt a 2. márka és jelentős piaci részesedés javulást mutatott, több mint egy százalékponttal 14,6%-ra emelkedő bevétel részesedéssel. A Sony a harmadik márka a síkpaneles TV-k bevételi rangsorában, de az előző évhez képest jelentős visszaesést élt meg csakúgy, mint a Panasonic.
Kapcsolódó linkek:
Idén is stagnáló TV világpiacon csak LCD TV-ből lesz több
Hat év növekedés után 2011-ben kevesebb TV került piacra
A tavalyi alig növekedés után 2%-kal bővül a TV piac 2012-ben
Magához tért az LCD TV kiszállítás az utolsó negyedév előtt