1. Oldal
Ez évben eddig csökkent a DVD üzletág, de Los Angelesben zajló találkozójukon a stúdiók vezetői és az elemzők úgy vélik, a nagyfelbontású formátumok kibontakozása elejét veszi annak, hogy az iparág tartós állóvízzé váljon.
A tanácskozáson résztvevő stúdióvezetők és résztvevők úgy nyilatkoztak, 2007. a legjobb esetben a múlt évvel azonos DVD eladást eredményezhet. A DVD hardverek penetrációja meghaladja a 80%-ot az USA-ban, és a lemezeladások aranykorának régen vége.
A Digital Entertainment Group (DEG) szerint, idén DVD-re eddig világszerte 10,4 milliárd USD-t (kb. 1.920 milliárd Ft) költöttek, ami 2,6%-al kevesebb 2006. azonos időszakához képest. Ezen belül 5,4%-al kevesebb futott új megjelenésekre és 3,2%-al több katalógus lemezekre.
Az USA-ban a fogyasztók DVD vásárlásra 5,2%-al kevesebbet, 5 milliárd dollárt (kb. 922 milliárd Ft) költöttek a DEG jelentése alapján. Az új megjelenések 8,5%-al estek, a katalógus eladások változatlan szintet értek el. A visszaesésért az idei premierfilmek kínálata is okolható, mivel eddig a mozik jegypénztárainál is 8,1%-al kisebb a bevétel a múltévhez képest.
A stúdiók és az elemzők azonban rendkívül izgatottak a jövővel kapcsolatban, de belátták, ki kell várniuk, miként fogadják a fogyasztók a Blu-ray Disc-et és HD DVD-t.
A Screen Digest vezető elemzője, Helen Davis Jayalath szerint: „Nagyon, nagyon korai még előrejelzést készíteni, de úgy hisszük a nagyfelbontású lemezek segítenek, hogy a fogyasztók újra többet költsenek videóra”.
A Blockbuster legutóbbi lépése ellenére a Screen Digest-nél úgy hiszik, a cégek a nagyfelbontású lemezeladásból úgy igyekeznek majd a legtöbbet kihozni, hogy megjelenéseikkel és/vagy gyártott termékeikkel mindkét formátumot támogatják majd.
2010-re várhatóan 45 millió nagyfelbontású játékkonzolt adnak majd el az USA-ban, Európában és Japánban. Ennek jó része inkább a Blu-ray lejátszásra alkalmas PlayStation 3 (PS3) lesz semmint HD DVD meghajtós Xbox 360. Ugyanakkor több mint 30 millió Blu-ray és HD DVD asztali lejátszó értékesítése várható, melyek túlnyomórésze a viszonylag olcsóbb HD DVD készülék lesz. A stúdiók nem hagyhatják figyelmen kívül egyik formátumot sem, és a készülékgyártók is szabadabban gondolkodnak majd e téren. Bár a Blu-ray-nek nagyobb készülékbázisa lesz, de a PS3 felhasználók sokkal kevesebb lemezt vesznek, mint az asztali lejátszók vásárlói. A Screen Digest szerint a Blu-ray Disc várhatóan 1,7:1 arányban múlja majd fölül eladásban a HD DVD-t 2010-re.
A HD DVD és Blu-ray fogyasztók általi elfogadása lassabb lesz, mint amilyen a VHS-ről DVD-re való átállás volt a 90-es évek végén, de ez sem lesz kevésbé fontos a stúdiók számára.
2010-re a fogyasztók házi szórakoztatásra összesen évi közel 35 milliárd USD-t (kb. 6.500 milliárd Ft) fognak költeni világszerte, ami évi 4%-os növekedést jelent 2007-től. Egy másik piackutató, az Understanding and Solutions úgy gondolja, hogy a fogyasztók egyedül az USA-ban összesen 25 milliárd USD-t (kb. 4.600 milliárd Ft) költenek majd összesen 2011-ben.
A nagyfelbontású formátumok elfogadottságát a HDTV készülékkel rendelkező háztartások számának bővülése is befolyásolja majd. 2008. végére az USA háztartások több mint fele alkalmas lesz a nagyfelbontású műsorok nézésére.
A DEG jelentés szerint eddig az USA-ban 300.000 otthon vált alkalmassá HD DVD lejátszásra, ezek kb. fele-fele arányban asztali lejátszót illetve Xbox 360 meghajtót jelentenek. Van ugyanakkor 1,5 millió Blu-ray háztartás, amiből 100.000 asztali lejátszóval, a maradék PS3-al rendelkezik. Jelenleg a fogyasztók már 55 millió USD (kb. 10,1 milliárd Ft) értékben vásároltak nagyfelbontású szoftvereket: ebből bő 35 millió USD-t (kb. 6,5 milliárd Ft) Blu-ray, több mint 19 millió USD-t (kb. 3,6 milliárd Ft) HD DVD filmekre költöttek.
Kapcsolódó linkek:
Továbbra is 1:2 a legolcsóbb HD DVD és Blu-ray lejátszók áraránya
A Blu-ray Disc lemezek eladása átlépte az egymilliót
A Blu-ray és HD DVD lejátszók árcsökkenése a DVD-két követi
A Digital Entertainment Group (DEG) szerint, idén DVD-re eddig világszerte 10,4 milliárd USD-t (kb. 1.920 milliárd Ft) költöttek, ami 2,6%-al kevesebb 2006. azonos időszakához képest. Ezen belül 5,4%-al kevesebb futott új megjelenésekre és 3,2%-al több katalógus lemezekre.
Az USA-ban a fogyasztók DVD vásárlásra 5,2%-al kevesebbet, 5 milliárd dollárt (kb. 922 milliárd Ft) költöttek a DEG jelentése alapján. Az új megjelenések 8,5%-al estek, a katalógus eladások változatlan szintet értek el. A visszaesésért az idei premierfilmek kínálata is okolható, mivel eddig a mozik jegypénztárainál is 8,1%-al kisebb a bevétel a múltévhez képest.
A stúdiók és az elemzők azonban rendkívül izgatottak a jövővel kapcsolatban, de belátták, ki kell várniuk, miként fogadják a fogyasztók a Blu-ray Disc-et és HD DVD-t.
A Screen Digest vezető elemzője, Helen Davis Jayalath szerint: „Nagyon, nagyon korai még előrejelzést készíteni, de úgy hisszük a nagyfelbontású lemezek segítenek, hogy a fogyasztók újra többet költsenek videóra”.
A Blockbuster legutóbbi lépése ellenére a Screen Digest-nél úgy hiszik, a cégek a nagyfelbontású lemezeladásból úgy igyekeznek majd a legtöbbet kihozni, hogy megjelenéseikkel és/vagy gyártott termékeikkel mindkét formátumot támogatják majd.
2010-re várhatóan 45 millió nagyfelbontású játékkonzolt adnak majd el az USA-ban, Európában és Japánban. Ennek jó része inkább a Blu-ray lejátszásra alkalmas PlayStation 3 (PS3) lesz semmint HD DVD meghajtós Xbox 360. Ugyanakkor több mint 30 millió Blu-ray és HD DVD asztali lejátszó értékesítése várható, melyek túlnyomórésze a viszonylag olcsóbb HD DVD készülék lesz. A stúdiók nem hagyhatják figyelmen kívül egyik formátumot sem, és a készülékgyártók is szabadabban gondolkodnak majd e téren. Bár a Blu-ray-nek nagyobb készülékbázisa lesz, de a PS3 felhasználók sokkal kevesebb lemezt vesznek, mint az asztali lejátszók vásárlói. A Screen Digest szerint a Blu-ray Disc várhatóan 1,7:1 arányban múlja majd fölül eladásban a HD DVD-t 2010-re.
A HD DVD és Blu-ray fogyasztók általi elfogadása lassabb lesz, mint amilyen a VHS-ről DVD-re való átállás volt a 90-es évek végén, de ez sem lesz kevésbé fontos a stúdiók számára.
2010-re a fogyasztók házi szórakoztatásra összesen évi közel 35 milliárd USD-t (kb. 6.500 milliárd Ft) fognak költeni világszerte, ami évi 4%-os növekedést jelent 2007-től. Egy másik piackutató, az Understanding and Solutions úgy gondolja, hogy a fogyasztók egyedül az USA-ban összesen 25 milliárd USD-t (kb. 4.600 milliárd Ft) költenek majd összesen 2011-ben.
A nagyfelbontású formátumok elfogadottságát a HDTV készülékkel rendelkező háztartások számának bővülése is befolyásolja majd. 2008. végére az USA háztartások több mint fele alkalmas lesz a nagyfelbontású műsorok nézésére.
A DEG jelentés szerint eddig az USA-ban 300.000 otthon vált alkalmassá HD DVD lejátszásra, ezek kb. fele-fele arányban asztali lejátszót illetve Xbox 360 meghajtót jelentenek. Van ugyanakkor 1,5 millió Blu-ray háztartás, amiből 100.000 asztali lejátszóval, a maradék PS3-al rendelkezik. Jelenleg a fogyasztók már 55 millió USD (kb. 10,1 milliárd Ft) értékben vásároltak nagyfelbontású szoftvereket: ebből bő 35 millió USD-t (kb. 6,5 milliárd Ft) Blu-ray, több mint 19 millió USD-t (kb. 3,6 milliárd Ft) HD DVD filmekre költöttek.
Kapcsolódó linkek:
Továbbra is 1:2 a legolcsóbb HD DVD és Blu-ray lejátszók áraránya
A Blu-ray Disc lemezek eladása átlépte az egymilliót
A Blu-ray és HD DVD lejátszók árcsökkenése a DVD-két követi