HaziMozi

Az LG szerint 5-ből 4 néző az ő passzív 3D TV-jét preferálja (Frissítés)

1. Oldal

Az aktív és passzív 3D TV-k gyártóinak háborújában az LG provokál újabb csatát egy közvélemény-kutatással, amiben a nézők az LG CINEMA 3D passzív készülékét hasonlíthatták össze a Samsung és a Sony aktív 3D TV-ivel.

Az LG szerint egy közvélemény-kutatás igazolja, hogy a nézők több mint 80 százaléka jobbnak ítéli az általuk alkalmazott új generációs passzív 3D TV technológia nyújtotta 3D élményt összességében, mint amit a Samsung és a Sony aktív 3D TV-i kínálnak.

aktív_passzív_3D_szemüvegek.jpg
Az LG Electronics USA megbízásából a Morpace Inc. közvélemény-kutató által idén májusban levezényelt felmérésben a megkérdezett fogyasztók az Egyesült Államokban forgalmazott LG CINEMA 3D TV-k egyik 119 centis képátlójú készülékét hasonlíthatták össze a Samsung illetve a Sony egy-egy 117 centis aktív képzáró szemüveggel nézhető 3D LCD TV modelljeivel. A szemüvegekről valamint a gyári alapbeállításban működő tévékről eltüntették a márkajelzéseket és a négy készüléken ugyanazon képtartalmat megjelenítve a nézők eldönthették, hogy különböző szempontok szerint melyiket preferálják. Az összességében nyújtott 3D élmény mellett, a 3D képminőségre, a 3D hatásra és a 3D szemüvegre vonatkozóan is felmérték a fogyasztók visszajelzéseit és állítólag a válaszadók több mint háromnegyede ezeket tekintve is az LG CINEMA 3D passzív technológiáját részesítette előnyben.

Hogy a felmérés eredményét milyen egyéb tényezők befolyásolták (például a megkérdezettek milyen távolságból és milyen felbontású képeteket nézhettek, a készülékek milyen megvilágítási körülmények között és pontosan milyen elrendezésben voltak láthatóak) nem tudható. Az viszont beszédes, hogy a közvélemény-kutatásra hivatkozva az LG egy meglehetősen agresszív marketingkampányba kezdett a héten vezető amerikai lapokban, amelyben egyszerűen a következőre szólítja fel vetélytársait: „Hé Sony és Samsung, jobb ha maradtok a 2D-nél”.

Frissítés:

A fentiekre reagálva a Samsung és a Sony egyaránt arra emlékeztetnek, hogy a 3D TV-k értékesítésében jelenleg még mindig az aktív képzáró szemüveges technológia dominál. A Sony egyik vezetője a következő szavakat használta: „A vásárlók a pénztárcájukkal választanak”. A Samsung egyik illetékese pedig az NPD piackutató 2011 májusi, a 3D TV eladási adataira hivatkozva azt mondta: „az aktív felülmúlja eladásokban a passzívat több mint 6 az 1 arányban.”


A semleges fogyasztók számára persze elsősorban az a kérdés, érdemes-e egyáltalán ma 3D TV-t vásárolni?

Kapcsolódó linkek:

Az aktív és a passzív szemüveges 3D TV-k gyengéi
LG: már idehaza is kaphatóak a CINEMA 3D TV-k
Eldurvult LG – Samsung vita a 3D TV technológiákról
Új típusú polarizált 3D LCD TV technológia
Exit mobile version