Egy friss tanulmány szerint az okos TV-k automatikus tartalomfelismerő technológiája másodpercenként többször is képernyőképeket készít a HDMI-n át nézett tartalmakról is.
A NewScientist által közölt tanulmány az LG és a Samsung által használt Automatic Content Recognition, (ARC), azaz automatikus tartalomfelismerő rendszerek működését elemezte. Az alkalmazott módszerrel a szerzők azt nem tudták pontosan megállapítani, hogy mit rögzítenek ezek a rendszerek, de az adatforgalom elemzésével azt meg tudták állapítani, hogy milyen gyakran és mennyi adatot gyűjtenek és továbbítanak a TV-k a gyártók szerverei felé.
A „Watching TV with the Second-Party” (Tévénézés a másik féllel) című jelentés kutatói azt írják: „Míg a korábbi kutatások a külső harmadik fél általi megfigyelést vizsgálták az okos TV ökoszisztémában, a közvetlenül másik fél, az okos TV platform által végzett ACR megfigyelésnek nem néztek utána.”
A tanulmány megállapítja, hogy az okos TV-k képernyőképeket készítenek vagy hangrészleteket töltenek fel arról, hogy éppen mit nézünk. Az LG Smart TV-k másodpercenként 100, míg a Samsung készülékek ugyanezen időegység alatt két képernyőképből állítják elő a tartalmak azonosításához szükséges adatokat, melyeket folyamatosan nagy mennyiségben küldenek szerverekre. A Samsung viszont „az LG-hez képest akár 2-szer több adatot továbbít nagyobb gyakorisággal az ACR doimain-ek felé”, amikor a TV alkalmazásplatformját használja.
Ahogy a fenti ábra mutatja, az ACR nemcsak az alkalmazásokkal elérhető streamingszolgáltatások (OTT és FAST TV) tartalmainak azonosításakor működik, de a földi, műholdas és kábeles műsorterjesztő (linear TV) csatornákról, a képernyőtükrözéssel (screen casting) és a HDMI-n át csatlakozó külső eszközökről (external devices) nézett tartalmak esetében is. Ha például az okos TV HDMI bemenetéhez csatlakoztatjuk laptopunkat csak azért, hogy egy nagyobb képernyőn böngészhessük az azon lévő családi fotóinkat és más érzékeny képi adatainkat, nem biztos, hogy tudatában vagyunk annak, hogy ezeket is megpróbálja azonosítani az ACR képernyőképeket készítve, ami a tanulmány szerzői szerint „adatvédelmi aggályokat vet fel”.
Valójában a tanulmány szerint jellemzően sokkal több adatot gyűjtenek az ACR révén, mikor a TV HDMI-n csatlakozó külső eszköz vagy lineáris műsorterjesztő csatorna képét jeleníti meg, és itt nem az LG a nagyobb adatgyűjtő.
Jelek szerint ugyanakkor megállapodás szerint se az LG, se a Samsung nem gyűjt ACR adatokat a Netflix és a YouTube tartalmairól. A tanulmány megállapítja: „Nincs jelen ACR hálózati adatforgalomnak, amikor a streaming tartalom harmadik fél applikációitól, mint a Netflix és a YouTube származik.”
Bár a tanulmány megállapítja, hogy „az LG és a Samsung okos TV-in implementált „opt-out” (opcionális kikapcsolási) mechanizmusok működnek”, ez „jellemzően nem egyszerű, gyakran több alszakasz beállításai között kell navigálni, univerzális kikapcsoló nélkül”, ehelyett akár 11 különböző menüopcióval.
Jobb megoldás lehet az okos TV-t teljesen leválasztani az internetről, mert így az ACR nem működik, és egy külső streaming médiadobozt használni, mint amilyen az Apple TV 4K, ami nem alkalmaz ACR technológiát és reklámokat sem jelenít meg kezelőfelületén.
A tanulmány szerzői a jövőbeni vizsgálatukkal igyekeznek megérteni az ACR hálózati forgalom hasznos terhelését, továbbá megvizsgálják az okos TV-ken az ACR követés és a hirdetések személyre szabása közötti kapcsolatot.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.