HaziMozi

Az USA-ban elkelt Blu-ray 3D filmek csupán felét vásárolták

1. Oldal

Az elmúlt egy évben az USA-ban mintegy 3,5 millió Blu-ray 3D film talált gazdára, de ennek felét 3D TV-k, Blu-ray 3D lejátszók vagy házi-mozi rendszerek mellé csomagolták, vagyis csak kb. 1,75 millió BD3 lemezt vásároltak közvetlenül.

Az IHS Screen Digest piackutató egy friss jelentésben keresi annak okait, hogy a nagyjából egy éve indult Blu-ray 3D lemezelpiacon miért csak 1,75 millió Blu-ray 3D filmet vásároltak meg a forgalomba került 3,5 millióból.

Az egyik tényező, hogy a Blu-ray 3D lemezeknek versengeniük kell a növekvő online „streaming” szolgáltatásokkal, míg az öt évvel ezelőtt indult Blu-ray Disc-nek, mint HD lemezszabványnak ezzel még nem kellett szembenéznie.

A másik ok, hogy az első Blu-ray 3D filmek közül sokhoz valójában csak úgy juthattak hozzá a fogyasztók, ha bizonyos gyártók 3D TV-it vagy más 3D készülékeit vették meg. Ezzel igyekeztek a gyártók ösztönözni 3D termékeik eladásait és a filmstúdiók is így látták biztosítottnak a Blu-ray 3D filmek terjesztésének sikerét. Például az Avatar Blu-ray 3D változata még mindig csak Panasonic 3D termékekhez mellékelve lehet megkapni. Egészen biztosra vehető, hogy ez a lemez sokak számára volt döntő tényező, hogy mondjuk 3D TV-t vegyenek.

Mindezeket és azt a tényt is figyelembe véve, hogy a Blu-ray 3D filmkínálat nem túl gazdag – több fontos 3D film csak az év hátralévő részében jelenik meg Blu-ray formátumban – érthetőek az eddig eladási adatok. Az év végére a Blu-ray 3D filmek száma várhatóan megközelíti a százat.

Kapcsolódó linkek:

Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Ötéves a Blu-ray Disc, de mit hoz a jövő?
Az Avatar Blu-ray 3D a Fox miatt nem kapható még egy évig
A Blu-ray 3D számára 2011 lesz a fordulat éve a BDA szerint
Exit mobile version