HaziMozi

Bevételcsökkenés a TV világpiacon 2009 első negyedévében

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint a TV világpiac idei első negyedévben (Q1’09) az előző év azonos időszakához képest 27%-kal több kiszállított LCD TV sem tudta meggátolni 12%-os bevételcsökkenés.
Az elhúzódó világgazdasági recesszió miatt továbbra sincs sok szabadon elkölthető pénze a vásárlóknak, így a TV világpiacon Q1’09-ben az előző évihez képest (É/É) 6%-kal kevesebb, 43,3 millió darab készülék került kiszállításra a DisplaySearch piackutató legfrissebb jelentése szerint. Ez az előző negyedévhez képest (Q/Q) a szezonális trendnek megfelelően 25%-os visszaesést jelent. A bevételek még nagyobb mértékben, É/É 12%-kal 22,1 milliárd dollárra (kb. 4.450 milliárd Ft) csökkentek, mivel az átlagárak 6%-kal estek, hogy a kereskedők és a gyártók fenntartsák a fogyasztók vásárlási kedvét. Ezek az eredmények nagyon közel állnak az előrejelzésekhez, de a vártnál sokkal erősebb volt az LCD TV kiszállítás a kínai és az Észak-Amerikai erős kereslet miatt.

Globálisan a síkpaneles TV-k részaránya az előző negyedévi 66%-ról 68%-ra emelkedett Q1’09-ben, miközben az LCD TV-k ára éves bázison az első negyedévben többet esett, mint Q4’08-ban, az ünnepi vásárlási szezonban. Egyedüliként az LCD TV technológiának sikerült 58%-ról 62%-ra növelnie részarányát az összes kiszállított TV-n belül, É/É 27%-kal 26,7 millió egységre növelve a mennyiséget. Az árakra ható nyomást jelzi, hogy a jelzett mennyiségi növekedés ellenére az LCD TV-kből származó bevételek világviszonylatban É/É 1%-kal visszaestek, amire eddig még nem volt példa. A plazma TV-k mennyiségi kiszállítása 1%-kal 2,8 millióra emelkedett – ez az összmennyiség 6%-a -, miközben a belőlük származó bevételek 26%-kal zuhantak – ez az összbevétel 11%-a.

Kína továbbra is az elsőszámú TV felvevőpiac a mennyiséget tekintve, amiből 19,1%-ról, 21,3%-ra nőtt részesedése. Különösen erős az LCD TV kiszállítás bővülése Q1’09-ben, ami még az azt megelőző negyedévi emelkedést is meghaladta. Ez mindenekelőtt a vidéket támogató programok beindulásának köszönhető, és részben segített kiegyenlíteni a képcsöves készülékek iránti kereslet meredek visszaesését. 27%-os részesedésével Észak-Amerika volt a meghatározó régió a bevételek tekintetében, ami a nagyobb képméretű LCD és plazma TV-knek tudható be.

A fogyasztói költés visszaesése miatt nem meglepő, hogy a szerényebb képméretek iránti kereslet maradt erős, ahol az árak sokkal vonzóbbak voltak. A 82 centis (32”) maradt a legnépszerűbb képméret közel 38%-os mennyiségi részesedéssel, míg a 102 centi (40”) feletti képméretű készülékek aránya a teljes TV kiszállításon belül kb. fél százalékkal csökkent a Q4’08-beli rekordszinthez képest. A 1080p modellek mennyiségi részaránya több mint egy ponttal, 21,7%-os rekordot ért el.

TV-techn_stat_Q1_09.jpg
A márkák terén a Samsung immár tizenharmadik egymást követő negyedévben a világ vezető TV gyártója, tartva 22% körüli bevételi részesedését, és a mennyiséget tekintve is vezet. A Sony-t megelőzve az LGE 2. a globális TV piaci bevételek vonatkozásában, közel 2 ponttal 13,3%-ra bővítve részesedését, és az első öt márka közül egyedüliként É/É bevételi növekedést elérve, É/É 14%-os mennyiségi növekedéssel. A Sony a 3. helyre esett a bevételi rangsorban, ahol a Sharp és a Panasonic is helyet cserélt. Érdekesség, hogy az LCD TV bevételi ranglistán a Philips első ízben esett ki az első ötből, s helyét a Toshiba vette át, amely 2. Japánban és 5. Észak-Amerikában és Nyugat-Európában.


Kapcsolódó linkek:

Tovább csökkentek a plazmapanel kiszállítások
2008 végén már csökkent a TV világpiac és a bevételek is
A plazmapanel kiszállítást is érinti a gazdasági visszaesés
Az LCD TV bevételek jelentős visszaesése várható 2009-ben
Exit mobile version