1. Oldal
A DisplaySearch rendezvényén is nyilvánvaló volt a formátumháború ellentáborainak szembenállása, de végül abban mindannyian egyetértettek, bátorító a tény, hogy a fogyasztók kezdik elfogadni a nagyfelbontású lemezeket, még ha lassan is.
A múlthét szerdáján lezajlott konferencián a Blu-ray Disc és HD DVD lemezformátumok támogatóinak vezetői korábbi vérmes nyilatkozataikkal ellentétben viszonylag konszolidált eszmecserét tartottak a jelenlegi és jövőbeli piaci helyzetről illetve várakozásokról.
„Kicsi az esély”, hogy a nagyfelbontás nem lesz sikeres, állapította meg a Don Eklund a Sony Pictures Home Entertainment ügyvezető alelnöke. „Vannak még akadályok a nagyfelbontás helyes fogyasztói megítélése előtt, de ez elkerülhetetlen. A műhold és a kábel jó munkát végez az emberek nagyfelbontásra nevelésében, és a HD lemezen megjelenő média elterjedésében.”
A rendezvényt szervező DisplaySearch adatai szerint jelenleg a teljes DVD lejátszó piacból a készülékek számát tekintve 5%-ot tesznek ki a nagyfelbontású asztali lejátszók. Bár ez a szám nem nagy, de a részesedés jelentősen nőtt az utóbbi hetekben. 2006 áprilisa és 2007 augusztusa között ezek a készülékek még csak a teljes DVD lejátszó piac 1,3%-át tették ki. A piackutatók megítélése szerint az év végére hozzávetőleg 1 millió Blu-ray és HD DVD asztali lejátszó lesz már a fogyasztók birtokában. A bevételeket tekintve a HD lejátszók 27%-ot hasítottak ki maguknak a teljes piacból augusztus hónap során. Ez jelentős növekedés a 2006 áprilisa és 2007 augusztusa közötti 11%-hoz képest.
A 150 millió dolláros (kb. 26,5 milliárd Ft) összbevételű Blu-ray és HD DVD lemezeladás is viszonylag kis részt képvisel a nagy házi szórakoztatási piacon. Eddig 4,5 millió lemezt adtak el.
Russ Crupnick az NPD Group piackutató alelnöke és rangidős piacelemzője elmondása szerint az általuk megkérdezetteknek csak 11%-a tervezi, hogy az elkövetkező hat hónapban HD asztali lemezlejátszót vásárol. A nagyfelbontású lejátszók között meghatározó PlayStation 3 (PS3) sem váltotta még be a hozzá fűzött reményeket, nem túl sok vele kompatibilis Blu-ray lemezt vettek eddig a játékkonzolok tulajdonosai, akiknek kevesebb, mint fele néz ilyen filmeket. Crupnick ugyanakkor bízik benne, hogy azok akik egyszer megveszik ezeket a lejátszókat szurkolóivá válnak majd az új formátumoknak. A HD lejátszók birtokosai által megvásárolt három lemezből kettő már most is nagyfelbontású.
A halvány fejlődés jelei ellenére a stúdióvezetőket továbbra is az eladásokat fojtogató formátumháború foglalkoztatja. Az NPD Group közvélemény-kutatása szerint az emberek 54%-a a formátumháború miatt nem akar áttérni a nagyfelbontásra.
A formátumháború végét emlegetve a Blu-ray és HD DVD vezetők természetesen megpróbálták a konferencia résztvevőit meggyőzni saját formátumuk fölényéről.
A HD DVD táborhoz tartozók a konzoljukat Blu-ray lejátszásra nemigen használó PS3 játékosok mérési eredményeivel piszkálták az ellentábort. A szoftverek terén is győzelmet hirdettek, mivel Web-képes műsoros lemez eddig csak HD DVD jelent meg. Az Universal Studios Home Entertainment által múlt kedden megjelentetett Evan, a Minden6ó című HD DVD például az első internetes kereskedelmet is támogató lemez.
Visszavágásként a Blu-ray támogatók azt hangsúlyozták, hogy a fogyasztók a nagyfelbontású tartalom miatt veszik a lemezeket, nem a bónuszszolgáltatásokért, és a játékosok filmvásárlási aktivitásától függetlenül kétszer annyi a Blu-ray lemez kel el, mint HD DVD. A Warner Home Video 300 című HD DVD-jéből – mely az elsők között kínál web-alapú interaktivitást – fele annyi fogyott, mint az ilyen funkcióval nem rendelkező Blu-ray verzióból. Vagyis szerintük bár az interaktivitás jó dolog, de attól még, hogy nincs egy lemezen ilyen szolgáltatás megveszik azt.
A HD DVD támogatók meggyőződése viszont az, hogy a remek kép és hang mellett valami többet kell nyújtani főleg a fiatalabb generációknak, s ez az interaktivitás.
Kapcsolódó link:
Miért lassabb a vártnál a Blu-ray Disc és HD DVD eladás?
„Kicsi az esély”, hogy a nagyfelbontás nem lesz sikeres, állapította meg a Don Eklund a Sony Pictures Home Entertainment ügyvezető alelnöke. „Vannak még akadályok a nagyfelbontás helyes fogyasztói megítélése előtt, de ez elkerülhetetlen. A műhold és a kábel jó munkát végez az emberek nagyfelbontásra nevelésében, és a HD lemezen megjelenő média elterjedésében.”
A rendezvényt szervező DisplaySearch adatai szerint jelenleg a teljes DVD lejátszó piacból a készülékek számát tekintve 5%-ot tesznek ki a nagyfelbontású asztali lejátszók. Bár ez a szám nem nagy, de a részesedés jelentősen nőtt az utóbbi hetekben. 2006 áprilisa és 2007 augusztusa között ezek a készülékek még csak a teljes DVD lejátszó piac 1,3%-át tették ki. A piackutatók megítélése szerint az év végére hozzávetőleg 1 millió Blu-ray és HD DVD asztali lejátszó lesz már a fogyasztók birtokában. A bevételeket tekintve a HD lejátszók 27%-ot hasítottak ki maguknak a teljes piacból augusztus hónap során. Ez jelentős növekedés a 2006 áprilisa és 2007 augusztusa közötti 11%-hoz képest.
A 150 millió dolláros (kb. 26,5 milliárd Ft) összbevételű Blu-ray és HD DVD lemezeladás is viszonylag kis részt képvisel a nagy házi szórakoztatási piacon. Eddig 4,5 millió lemezt adtak el.
Russ Crupnick az NPD Group piackutató alelnöke és rangidős piacelemzője elmondása szerint az általuk megkérdezetteknek csak 11%-a tervezi, hogy az elkövetkező hat hónapban HD asztali lemezlejátszót vásárol. A nagyfelbontású lejátszók között meghatározó PlayStation 3 (PS3) sem váltotta még be a hozzá fűzött reményeket, nem túl sok vele kompatibilis Blu-ray lemezt vettek eddig a játékkonzolok tulajdonosai, akiknek kevesebb, mint fele néz ilyen filmeket. Crupnick ugyanakkor bízik benne, hogy azok akik egyszer megveszik ezeket a lejátszókat szurkolóivá válnak majd az új formátumoknak. A HD lejátszók birtokosai által megvásárolt három lemezből kettő már most is nagyfelbontású.
A halvány fejlődés jelei ellenére a stúdióvezetőket továbbra is az eladásokat fojtogató formátumháború foglalkoztatja. Az NPD Group közvélemény-kutatása szerint az emberek 54%-a a formátumháború miatt nem akar áttérni a nagyfelbontásra.
A formátumháború végét emlegetve a Blu-ray és HD DVD vezetők természetesen megpróbálták a konferencia résztvevőit meggyőzni saját formátumuk fölényéről.
A HD DVD táborhoz tartozók a konzoljukat Blu-ray lejátszásra nemigen használó PS3 játékosok mérési eredményeivel piszkálták az ellentábort. A szoftverek terén is győzelmet hirdettek, mivel Web-képes műsoros lemez eddig csak HD DVD jelent meg. Az Universal Studios Home Entertainment által múlt kedden megjelentetett Evan, a Minden6ó című HD DVD például az első internetes kereskedelmet is támogató lemez.
Visszavágásként a Blu-ray támogatók azt hangsúlyozták, hogy a fogyasztók a nagyfelbontású tartalom miatt veszik a lemezeket, nem a bónuszszolgáltatásokért, és a játékosok filmvásárlási aktivitásától függetlenül kétszer annyi a Blu-ray lemez kel el, mint HD DVD. A Warner Home Video 300 című HD DVD-jéből – mely az elsők között kínál web-alapú interaktivitást – fele annyi fogyott, mint az ilyen funkcióval nem rendelkező Blu-ray verzióból. Vagyis szerintük bár az interaktivitás jó dolog, de attól még, hogy nincs egy lemezen ilyen szolgáltatás megveszik azt.
A HD DVD támogatók meggyőződése viszont az, hogy a remek kép és hang mellett valami többet kell nyújtani főleg a fiatalabb generációknak, s ez az interaktivitás.
Kapcsolódó link:
Miért lassabb a vártnál a Blu-ray Disc és HD DVD eladás?