1. Oldal
Bár néhány nagy TV gyártó már kínálja 4K felbontású TV-jét az IHS iSuppli piackutató szerint az ezek iránti kereslet elhanyagolható marad a belátható jövőben, azok LCD TV piaci részaránya 2017-ig 1% alatt marad.
Az IFA 2012 kiállításon 213 centis (84 inch) képméretű Quad Full HD (4K) TV-ket mutatott be az LG, a Sony, a Toshiba, amelyek közül az első kettő 4,4 illetve 5,5 millió forintnak a megfelelő dollárrét vagy euróért már idén megvehető majd Észak-Amerikában valamint Európában. Ugyanekkora 4K készülékeket kínálnak még idén a kínai Hisense és Konka márkák. A 152 centis (60 inch) képátlójú Sharp ICC 4K LED TV talán jövőre lesz kapható, az AU Optronics 140 centis (55 inch) 4K paneljére épülő Toshiba szemüveg nélküli 3D készülék viszont már megvásárolható 2,2 millió forintért idehaza is.
Az IHS iSuppli piackutató szerint a 2012-es 4.000-ről 2017-re 2,1 millióra nőhet a világszerte piacra kerülő 4K LCD TV-k darabszáma. A nagynak tűnő növekedés ellenére még 2017-ben is csupán 0,8%-ot tesznek majd ki a 4K készülékek a globális LCD TV szállításokból.
Ugyanakkor az IHS iSuppli úgy véli, hogy sem a fogyasztóknak, sem a televíziós márkáknak nincsenek meg azok az érdekei, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a 4 K LCD TV-k sikeresek legyenek a piacon.
Indokaik szerint egyelőre nagyon korlátozott mennyiségű 4K felbontású tartalom áll rendelkezésre. A magas árak és egyéb tényezők miatt a 152 centis (60 inch) és nagyobb TV-k a teljes kiszállított mennyiség mindössze 1,5%-át adják 2012-ben. A legtöbb fogyasztó nem akar vagy igényel ilyen nagy TV-t, és többségük számára a 1080p felbontás is elég jó. Ezek a tényezők együtt a masszív árakkal, a 4K készülékek piaca a nagyon gazdag vásárlókra vagy a kereskedelmi felhasználókra korlátozódik majd a következő években.
Egy másik megközelítés szerint sok TV márka csupán „réskitöltő” azaz átmeneti terméknek tekinti a 4K készülékeket addig, amíg az OLED TV-k meg nem érkeznek a piacra. Az utóbbiak ugyanis hiába rendelkeznek elsősorban a kontrasztot és színeket tekintve az eddigieknél kiválóbb képminőséggel, nehézségek miatt tömeggyártásuk csak lassan indul be. A japán márkák számára a 4K TV-k versenyképes alternatívát jelentenek a rivális dél-koreai márkák által kínált OLED TV-kkel szemben, miközben az utóbbiak szerint is szükség van még két évre az AMOLED panelek versenyképes volumenű és árú gyártásához. Ezért a koreai márkák átmeneti lépésként kínálnak 4K készülékeket, amíg az OLED TV-k szélesebb körben elérhetővé válnak.
Kapcsolódó linkek:
OLED vagy inkább 4K TV?
Sony KD-84X9005: 213 centis QFHD (4K) TV az IFA 2012-n
Toshiba: 213 centis Quad Full HD (4K) 3D TV az IFA-2012-n
Sharp: a világ legnagyobb LED LCD televíziója az IFA 2012-n
IFA 2012: bemutatkozik az LG 213 centis 4K TV-je is
OLED TV panelt gyártani 8-10-szer drágább az LCD-nél
Díjnyertes az AUO szemüveg nélküli 2D/3D TV képernyője
Az IHS iSuppli piackutató szerint a 2012-es 4.000-ről 2017-re 2,1 millióra nőhet a világszerte piacra kerülő 4K LCD TV-k darabszáma. A nagynak tűnő növekedés ellenére még 2017-ben is csupán 0,8%-ot tesznek majd ki a 4K készülékek a globális LCD TV szállításokból.
Ugyanakkor az IHS iSuppli úgy véli, hogy sem a fogyasztóknak, sem a televíziós márkáknak nincsenek meg azok az érdekei, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a 4 K LCD TV-k sikeresek legyenek a piacon.
Indokaik szerint egyelőre nagyon korlátozott mennyiségű 4K felbontású tartalom áll rendelkezésre. A magas árak és egyéb tényezők miatt a 152 centis (60 inch) és nagyobb TV-k a teljes kiszállított mennyiség mindössze 1,5%-át adják 2012-ben. A legtöbb fogyasztó nem akar vagy igényel ilyen nagy TV-t, és többségük számára a 1080p felbontás is elég jó. Ezek a tényezők együtt a masszív árakkal, a 4K készülékek piaca a nagyon gazdag vásárlókra vagy a kereskedelmi felhasználókra korlátozódik majd a következő években.
Egy másik megközelítés szerint sok TV márka csupán „réskitöltő” azaz átmeneti terméknek tekinti a 4K készülékeket addig, amíg az OLED TV-k meg nem érkeznek a piacra. Az utóbbiak ugyanis hiába rendelkeznek elsősorban a kontrasztot és színeket tekintve az eddigieknél kiválóbb képminőséggel, nehézségek miatt tömeggyártásuk csak lassan indul be. A japán márkák számára a 4K TV-k versenyképes alternatívát jelentenek a rivális dél-koreai márkák által kínált OLED TV-kkel szemben, miközben az utóbbiak szerint is szükség van még két évre az AMOLED panelek versenyképes volumenű és árú gyártásához. Ezért a koreai márkák átmeneti lépésként kínálnak 4K készülékeket, amíg az OLED TV-k szélesebb körben elérhetővé válnak.
Kapcsolódó linkek:
OLED vagy inkább 4K TV?
Sony KD-84X9005: 213 centis QFHD (4K) TV az IFA 2012-n
Toshiba: 213 centis Quad Full HD (4K) 3D TV az IFA-2012-n
Sharp: a világ legnagyobb LED LCD televíziója az IFA 2012-n
IFA 2012: bemutatkozik az LG 213 centis 4K TV-je is
OLED TV panelt gyártani 8-10-szer drágább az LCD-nél
Díjnyertes az AUO szemüveg nélküli 2D/3D TV képernyője