1. Oldal
A DisplaySearch jelentése szerint az elmúlt hónapokban az LCD panelgyártók készleteik minimalizálásának és veszteségeik csökkentésének megfelelően kontrollálták a gyártást, ami a TV gyártók igényeinek megfelelően októberben volt csúcson.
A DisplaySearch piackutató LCD ipari dinamikát vizsgáló jelentéséből kiderül, hogy az októberi gyártási csúcs főleg a koreai panelgyártóknak köszönhető, amelyek az ebben az év csúcshónapjának számító hónapban felmerülő kereslet kielégítését célozza. A növekedés főleg TV panelgyártásból adódik, ami megfelel az utolsó negyedévre bővülő LCD TV megrendeléseknek, különösen a Samsung vonatkozásában. Ráadásul az LG Display és a Samsung egyaránt növeli szállításait kínai ügyfeleiknek novemberben és decemberben is.
A tajvani panelgyártók is emelték termelésüket októberben, de csak az átlagosnál szerényebb mértékben, és ugyanazon a szinten tervezik azt fenntartani a negyedik negyedévben. Ez a piaci részesedéssel szemben inkább TV-gyártó ügyfeleik óvatos kilátásait és a financiális kérdések előtérbe helyezését tükrözi. A Japán panelgyártók még mindig készletproblémákkal küzdenek és további termeléskihasználtság csökkentést hajtanak végre az utolsó negyedévre.
A nagyméretű panelszállítások, különösen az LCD TV-khez, valószínű októberi csúcsa után hónap/hónap összevetésben 2%-kal csökkennek novemberben mielőtt az év végére jelentősen csökkennének
Az októberre tervezett panelszállítási növekedésre ösztönzőleg hatnak az egészséges kínai eladási eredmények, amelyek mögött ünnepek és egy november végén záruló vásárlást támogató program áll.
Deborah Yang a DisplaySearch kutatási igazgatója szerint azonban: „Fennáll a túlkínálat veszélye, mivel termelési arányok a panelgyártók értékesítési céljain és optimista várakozásain alapulnak a reális keresleti előrejelzések helyett.”
A tajvani panelgyártók is emelték termelésüket októberben, de csak az átlagosnál szerényebb mértékben, és ugyanazon a szinten tervezik azt fenntartani a negyedik negyedévben. Ez a piaci részesedéssel szemben inkább TV-gyártó ügyfeleik óvatos kilátásait és a financiális kérdések előtérbe helyezését tükrözi. A Japán panelgyártók még mindig készletproblémákkal küzdenek és további termeléskihasználtság csökkentést hajtanak végre az utolsó negyedévre.
A nagyméretű panelszállítások, különösen az LCD TV-khez, valószínű októberi csúcsa után hónap/hónap összevetésben 2%-kal csökkennek novemberben mielőtt az év végére jelentősen csökkennének
Az októberre tervezett panelszállítási növekedésre ösztönzőleg hatnak az egészséges kínai eladási eredmények, amelyek mögött ünnepek és egy november végén záruló vásárlást támogató program áll.
Deborah Yang a DisplaySearch kutatási igazgatója szerint azonban: „Fennáll a túlkínálat veszélye, mivel termelési arányok a panelgyártók értékesítési céljain és optimista várakozásain alapulnak a reális keresleti előrejelzések helyett.”
LCD TV panelszállítása tervek (millió egység) |
Kapcsolódó linkek:
A Sony kiszáll az LCD panelgyártásból és az LG-től vásárol
Panasonic: a veszteségek miatt csökkenő TV gyártás
Csökken a fejlett piacokon a TV kiszállítás 2011-ben
Soha ilyen gyengén nem nőtt az LCD TV kiszállítás
Internetre csatlakozik a piacra kerülő TV-k kb. fele 2015-ben
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
A 3D LCD TV panelszállítás 104%-kal nőtt az első negyedévben