HaziMozi

DisplaySearch: az LCD és plazma TV-k ára az interneten is csökken

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató a TV-k e-kereskedelmi árait összegző 2008. szeptemberi adatsora szerint a globális internetes piacon kínált átlagos LCD TV ára az egy évvel ezelőttihez képest átlag 22%-al az átlagos plazma TV-é 27%-al csökkent.

A fenti adatok mellett érdekesség, hogy az átlagos képcsöves (CRT) TV-k e-kereskedelmi ára az egy évvel korábbihoz képest (É/É) 4%-al nőtt. A jelentés az LCD TV-k, plazma (PDP) TV-k és CRT TV-k internetes árait taglalja a legfontosabb képméretek és a négy nagy régió (Észak-Amerika, Európa, Japán és Kína) vonatkozásában, ami jól jellemzi az ármozgásokat.

A jelentés azt mutatja, hogy az LCD TV-k árai tekintetében Európában volt tapasztalható a legnagyobb, 30%-os esés, ezt követi Kína, Észak-Amerika és Japán rendre 20, 16 és 4 százalékos éves árcsökkenéssel. De a legnagyobb árcsökkenés az átlagos PDP TV-knél – az olcsóbb 82 centis (32”) modellek sikere miatt – Kínában következett be, 33%-al, Európában, Észak-Amerikában és Japánban kevesebb volt a plazma TV-k áresése.

Általában minél nagyobb a képernyő, annál nagyobb az É/É árerózió. Például a 132 centis (52”) LCD TV-k ára É/É közel 30%-ot esett, míg az 51 cm-es (20”) LCD TV-k csak 4%-al kerültek kevesebbe, mint egy évvel korábban. A 132 centis (52”) LCD TV-k internetes átlagára Európában az egy évvel korábbi 3.908 dollárról (kb. 784 eFt) É/É 36%-al 2.512 dollárra (kb. 503 eFt) zuhant. Eközben a 102 cm-es (40”) LCD TV-k ára É/É csak 29%-ot csökkent 1.673 dollárról (kb. 333 eFt) 1.191 dollárra (kb. 237 eFt). Érdekes módon 2008 szeptemberében Európában a 117 centis (46”) LCD TV-knél volt a legnagyobb e-kereskedelmi árcsökkenés, 37%-al zuhanva 2.491 dollárról (kb. 496 eFt) 1.569 dollárra (kb. 312 eFt).

Továbbra is Japánban a legmagasabb az LCD TV-k ára szinte minden képméretben. Az átlagos Japán LCD TV-k – az átlagban nagyobb képméret miatt is – e-kereskedelmi ára közel 25%-al volt magasabb, mint a világátlag szeptemberben. Az Észak-Amerikában és Japánban kínált internetes árak eltérése a legnagyobb. Például a 82 cm-es (32”) LCD TV-k ára Japánban 921 dollár (kb. 183 eFt), míg Észak-Amerikában 658 dollár (kb. 130 eFt).

A plazma TV-k e-kereskedelmi ára augusztushoz képest emelkedett Európában, ami sok új modell bevezetésének tudható be. Az elmúlt év során a 160 centis (63”) PDP TV-k ára Kínában esett a legjobban, 30%-os volt a csökkenés, míg ugyanitt a 82 cm-es (32”) modellek ára kicsit (1%) növekedett is.

Ha az árkülönbséget tekintjük a versengő technológiák között, a legnagyobb eltérés Kínában fordult elő a 82 centis (32”) LCD TV-knél, melyek 18%-al voltak drágábbak a hasonló méretű PDP TV-knél. A 107 centis (42”) LCD TV-k azonban kemény versenytársnak bizonyultak, mert csak 7%-al voltak drágábbak, mint az azonos képméretű PDP TV-k.

Kapcsolódó link:

A plazmapanelek eladása növekszik nem úgy az LCD-ké, de miért?
DisplaySearch: jövőre megduplázódik a Blu-ray lejátszó eladás
2008 második negyedévében egészségesen nőtt a TV világpiac
Jelentősen nőtt a plazmapanelek kiszállítása 2008. második negyedévében
A TV világpiac növekedése lassul, de Kelet-Európa és a Közel-Kelet húzza
2008. első negyedévében is erős a plazmapanel kiszállítás eredménye
A síkpaneles HDTV-k ára csökken, de nem annyira, mint a múlt évben
Exit mobile version