1. Oldal
A piackutató legfrissebb jelentése szerint az erős észak-amerikai keresletnek köszönhetően a korábbi gyenge növekedést követően több mint 4%-kal bővült a globális TV kiszállítás az idei utolsó negyedévben.
Az idei harmadik negyedévben (Q3’14) az előző év azonos időszakához képest (É/É) 4%-kal bővült a TV kiszállítás, és csak LCD TV-ből közel 9%-kal több került ki a gyártóktól.
2014 első félévében az éves TV kiszállítás növekedése átlagosan kevesebb, mint 1% volt a készülékszám és a bevétel alapján, mégpedig úgy, hogy az LCD TV növekedés épphogy kompenzálta a plazma és képcsöves TV csökkenést. Ugyanakkor az észak-amerikai szállítások növekedésének továbbra is erős trendje volt a katalizátor, amit bizonyít az É/É 12%-ot meghaladó LCD TV növekedés.
Az LCD TV kiszállítások Kínában 9%-kal emelkedtek a kormányzati támogatások vége miatt gyenge előző évvel szemben. Az ázsiai-csendes-óceáni térség eredményei is elég erősek a gazdaságilag erősebb India javuló növekedésének hála, ahol a kedvezőbb valutaárfolyam az indiai fogyasztók szélesebb rétege számára teszi megfizethetővé az LCD TV-ket.
A már több éve kapható 4K TV-k kiszállítása 2014-ben jelentősen felgyorsult a szélesebb verseny és az új fogyasztói csoportokat megmozgató elérhetőbb árak miatt. A kiszállított 4K TV mennyiség É/É több mint 500%-kal ugrott meg Q3’14-ben 3 millió darabot elérve, összesen 6,4 millió darabra hozta fel a 2014-es kiszállításokat.
Kína áll továbbra is a 4K TV-k mennyiségi növekedésének középpontjában több mint 60%-kal részesedve a globális 4K TV kiszállításokból a harmadik negyedévben. Ráadásul Kínában a legmagasabb a 4K TV-k részaránya, több mint 13%-kal. Nyugat-Európában a következő legerősebb régió 4K TV kiszállítások 6%-ával, ami jelentős növekedés az év eleje óta.
Kína a vezető 4K TV fogyasztói piac, és a helyi kínai márkák vadul versengenek a Samsung ellen, amely agresszíven nyomul a kínai növekedésre. Miután a második negyedévben jelentősen kibővítette választékát, a Samsung vezet az összes 4K márka előtt az országban. A 4K TV bevételek 36%-ával a Samsung a piacvezető Q3’14-ben. A kínai márkák erősebb részesedése a Kínán belüli nagyobb volumennek, a Kínán kívüli piacokon pedig a világmárkáknál alacsonyabb átlagárainak köszönhető. Az Észak-Amerikában és más piacokon is élesedő verseny, valamint a kínai márkák növekvő 4K TV exportja versenyképes árak nyomását vetíti előre, amit nehezen kerülhetnek el a TV gyártók.
Kapcsolódó linkek:
DisplaySearch: már csak 4K lehet egy csúcskategóriás TV
Stagnálni fog a TV világpiac 2014-ben is
A 4K TV piacvezetője még a Sony, de jön föl a Samsung
Kínában növekszik leginkább a 4K TV piac 2014-ben
2014 első félévében az éves TV kiszállítás növekedése átlagosan kevesebb, mint 1% volt a készülékszám és a bevétel alapján, mégpedig úgy, hogy az LCD TV növekedés épphogy kompenzálta a plazma és képcsöves TV csökkenést. Ugyanakkor az észak-amerikai szállítások növekedésének továbbra is erős trendje volt a katalizátor, amit bizonyít az É/É 12%-ot meghaladó LCD TV növekedés.
Az LCD TV kiszállítások Kínában 9%-kal emelkedtek a kormányzati támogatások vége miatt gyenge előző évvel szemben. Az ázsiai-csendes-óceáni térség eredményei is elég erősek a gazdaságilag erősebb India javuló növekedésének hála, ahol a kedvezőbb valutaárfolyam az indiai fogyasztók szélesebb rétege számára teszi megfizethetővé az LCD TV-ket.
A már több éve kapható 4K TV-k kiszállítása 2014-ben jelentősen felgyorsult a szélesebb verseny és az új fogyasztói csoportokat megmozgató elérhetőbb árak miatt. A kiszállított 4K TV mennyiség É/É több mint 500%-kal ugrott meg Q3’14-ben 3 millió darabot elérve, összesen 6,4 millió darabra hozta fel a 2014-es kiszállításokat.
Kína áll továbbra is a 4K TV-k mennyiségi növekedésének középpontjában több mint 60%-kal részesedve a globális 4K TV kiszállításokból a harmadik negyedévben. Ráadásul Kínában a legmagasabb a 4K TV-k részaránya, több mint 13%-kal. Nyugat-Európában a következő legerősebb régió 4K TV kiszállítások 6%-ával, ami jelentős növekedés az év eleje óta.
Kína a vezető 4K TV fogyasztói piac, és a helyi kínai márkák vadul versengenek a Samsung ellen, amely agresszíven nyomul a kínai növekedésre. Miután a második negyedévben jelentősen kibővítette választékát, a Samsung vezet az összes 4K márka előtt az országban. A 4K TV bevételek 36%-ával a Samsung a piacvezető Q3’14-ben. A kínai márkák erősebb részesedése a Kínán belüli nagyobb volumennek, a Kínán kívüli piacokon pedig a világmárkáknál alacsonyabb átlagárainak köszönhető. Az Észak-Amerikában és más piacokon is élesedő verseny, valamint a kínai márkák növekvő 4K TV exportja versenyképes árak nyomását vetíti előre, amit nehezen kerülhetnek el a TV gyártók.
Kapcsolódó linkek:
DisplaySearch: már csak 4K lehet egy csúcskategóriás TV
Stagnálni fog a TV világpiac 2014-ben is
A 4K TV piacvezetője még a Sony, de jön föl a Samsung
Kínában növekszik leginkább a 4K TV piac 2014-ben