HaziMozi

DisplaySearch: jövőre megduplázódik a Blu-ray lejátszó eladás

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató cég szerint, az asztali Blu-ray lejátszók globális eladása ez évben megháromszorozódik, jövőre pedig megduplázódik, ahogy az árak esnek, egyre több lemez jelenik meg, és nő a nagyfelbondású TV tulajdonosok aránya.

A DisplaySearch HDTV 2008 konferenciáján Paul Gagnon a cég észak-amerikai TV kutatási igazgatója előadásában elhangzottak szerint, a 2007-es kb. 0,7 millióval szemben idén 2,38 millió, jövőre pedig 5,31 millió asztali Blu-ray lejátszót fognak eladni világszerte. Ezzel a növekedési ütemmel az asztali lejátszók 2010-re megelőzik majd a jelenleg legnagyobb számban eladott Blu-ray lejátszásra is alkalmas Sony PlayStation 3 konzolokat.

Az eladások növekedése tükrözi a Blu-ray lejátszók árának esését valamint a HDTV készülékek gyors elterjedését, különösen az USA-ban, ahol jövő februárban befejeződik a műsorsugárzás teljes digitális átállása. Az idén kiszállításra kerülő TV-k több mint fele lesz HDTV, s ez az arány 80%-ot tesz majd ki 2011-ben. A piac tehát átmeneti állapotban van. Például az amerikai háztartások közel fele már nagyfelbontású műsorokat néz odahaza.

Ross Rubin az NPD iparági elemzési igazgatója egy 1.500 fogyasztó megkérdezésével legutóbb végzett felmérést idézve elmondta, hogy leginkább még mindig a Blu-ray lejátszók magas ára hat elrettentően a készülékek további növekvő eladásaira, és az hogy a fogyasztók elégedettek szabványfelbontású lejátszóikkal. A felmérésben résztvevők több mint harmada vagy a Blu-ray lejátszók árának további csökkenésére vár, vagy úgy látja nincs szüksége arra, hogy szabványfelbontású készülékét lecserélje, míg csupán 5% megkérdezett mondta, hogy asztali Blu-ray lejátszó vagy PlayStation 3 vásárlását tervezi.

Kapcsolódó linkek:

A fogyasztók még mindig kivárnak a Blu-ray lejátszók vásárlásával
Egyelőre csak a kieső bevételek pótolására képes a Blu-ray
Exit mobile version