HaziMozi

Egyre ismertebb az amerikai fogyasztók körében a Blu-ray

1. Oldal

Az NPD Group legfrissebb, az eladásokat nyomon követő adatai szerint a Blu-ray technológia egyre ismertebbé és mindinkább elfogadottá válik, legalábbis az egyesült államokbeli fogyasztók körében.
Az idei első negyedévben (Q1’09) az USA-ban eladott asztali Blu-ray lejátszók száma meghaladta a 400.000 darabot, ami 72%-os növekedés Q1’08-hoz képest, s így a dollár eladási értéke is 14%-kal nőtt, elérve a 107,2 millió dollárt (kb. 22,3 milliárd Ft).

Ross Rubin az NPD iparági elemző igazgatója szerint „a nagyfelbontású tévék növekvő elterjedése és az alacsonyabb Blu-ray lejátszó árak szélesítik a formátum lehetőségeit. Még úgy is, hogy a filmek digitális elérésének lehetőségei is bővülnek.”

Az NPD 2009 márciusában frissített „Blu-ray Report” jelentése alapján a Blu-ray formátum fogyasztói ismertsége az USA-ban elérte a 90 százalékot az utóbbi hat hónapban. A Blu-ray készülékre vonatkozó vásárlási szándék is enyhén növekedett, az NPD legfrissebb, közel 7.000 fős kérdőíves felmérése alapján. Most a válaszadók 6%-a mondta, hogy „igen nagyon vagy nagyon valószínű” az elkövetkező hat hónapon belüli vásárlás, augusztusban még csak 5%-volt a hasonlóan válaszolók aránya. A magas ismertségi szint ellenére a felnőttek több mint fele (58%) továbbra is úgy nyilatkozott, hogy még mindig „nem nagyon ismeri” a Blu-ray-t.

Miközben azok a fogyasztók, akik a piacon először megjelenő Blu-ray lejátszókat megvették elsősorban azzal törődtek, hogy a legújabb technológiával rendelkezzenek, és nem foglalkoztak sokat a magasabb árral, az újabb keletű Blu-ray vásárlók arról adnak számot, hogy sokkal inkább befolyásolta őket az ár, a reklám és az akciók. Ennek eredményeként az aktuális árak és a vásárlói elvárások mindinkább közelednek egymáshoz. A kérdésre, miért nem vásárol Blu-rayt, a válaszadók úgy reagáltak, hogy jelenlegi DVD lejátszójuk is „elég jó”, úgy érzik a hardver vagy szoftver költsége is probléma, vagy egyszerűen nem érdeklődnek a termék iránt.

Az NPD kiskereskedelmet figyelő szolgáltatása szerint egy asztali Blu-ray lejátszó átlag eladási ára a 2008-as első negyedévi 393 dollárról (kb. 81.700 Ft) közel 34%-kal 261 dollárra (kb. 54.200 Ft) esett Q1’09-re. A fent említett jelentés azt jelzi, hogy a következő hat hónapban Blu-ray vásárlást valószínűsítő fogyasztók várakozásaik szerint átlagban 214 dollárt (kb. 44.500 Ft) költenek majd e célra.

A Blu-ray vásárlási szándékot leginkább a baráti, családi vagy munkatársi ajánlás ösztönzi. A fogyasztók többsége számára nehéz megítélni a Blu-ray műszaki fölényét, de ha barátok beszélnek róla, vagy mutatják be otthonukban, akkor ők el tudják adni a formátum előnyeit, méghozzá sokkal hatékonyabban, mint a látott hirdetések vagy egy bolti demonstráció.

Kapcsolódó linkek:

Távol van még a 3D Blu-ray Disc
Blu-ray/videojáték lemezeket jelentet meg a Sony a PS3-hoz
2009. végre a Blu-ray éve lesz? (Vélemény)
Exit mobile version