1. Oldal
Az NPD Group legfrissebb, az eladásokat nyomon követő adatai szerint a Blu-ray technológia egyre ismertebbé és mindinkább elfogadottá válik, legalábbis az egyesült államokbeli fogyasztók körében.
Ross Rubin az NPD iparági elemző igazgatója szerint „a nagyfelbontású tévék növekvő elterjedése és az alacsonyabb Blu-ray lejátszó árak szélesítik a formátum lehetőségeit. Még úgy is, hogy a filmek digitális elérésének lehetőségei is bővülnek.”
Az NPD 2009 márciusában frissített „Blu-ray Report” jelentése alapján a Blu-ray formátum fogyasztói ismertsége az USA-ban elérte a 90 százalékot az utóbbi hat hónapban. A Blu-ray készülékre vonatkozó vásárlási szándék is enyhén növekedett, az NPD legfrissebb, közel 7.000 fős kérdőíves felmérése alapján. Most a válaszadók 6%-a mondta, hogy „igen nagyon vagy nagyon valószínű” az elkövetkező hat hónapon belüli vásárlás, augusztusban még csak 5%-volt a hasonlóan válaszolók aránya. A magas ismertségi szint ellenére a felnőttek több mint fele (58%) továbbra is úgy nyilatkozott, hogy még mindig „nem nagyon ismeri” a Blu-ray-t.
Miközben azok a fogyasztók, akik a piacon először megjelenő Blu-ray lejátszókat megvették elsősorban azzal törődtek, hogy a legújabb technológiával rendelkezzenek, és nem foglalkoztak sokat a magasabb árral, az újabb keletű Blu-ray vásárlók arról adnak számot, hogy sokkal inkább befolyásolta őket az ár, a reklám és az akciók. Ennek eredményeként az aktuális árak és a vásárlói elvárások mindinkább közelednek egymáshoz. A kérdésre, miért nem vásárol Blu-rayt, a válaszadók úgy reagáltak, hogy jelenlegi DVD lejátszójuk is „elég jó”, úgy érzik a hardver vagy szoftver költsége is probléma, vagy egyszerűen nem érdeklődnek a termék iránt.
Az NPD kiskereskedelmet figyelő szolgáltatása szerint egy asztali Blu-ray lejátszó átlag eladási ára a 2008-as első negyedévi 393 dollárról (kb. 81.700 Ft) közel 34%-kal 261 dollárra (kb. 54.200 Ft) esett Q1’09-re. A fent említett jelentés azt jelzi, hogy a következő hat hónapban Blu-ray vásárlást valószínűsítő fogyasztók várakozásaik szerint átlagban 214 dollárt (kb. 44.500 Ft) költenek majd e célra.
A Blu-ray vásárlási szándékot leginkább a baráti, családi vagy munkatársi ajánlás ösztönzi. A fogyasztók többsége számára nehéz megítélni a Blu-ray műszaki fölényét, de ha barátok beszélnek róla, vagy mutatják be otthonukban, akkor ők el tudják adni a formátum előnyeit, méghozzá sokkal hatékonyabban, mint a látott hirdetések vagy egy bolti demonstráció.
Kapcsolódó linkek:
Távol van még a 3D Blu-ray Disc
Blu-ray/videojáték lemezeket jelentet meg a Sony a PS3-hoz
2009. végre a Blu-ray éve lesz? (Vélemény)