A mozik és különösen az előfizetéses streaming tartalomszolgáltatások jóvoltából globálisan növekedtek Hollywood bevételei az elmúlt években, a fizikai lemezeladások viszont továbbra is drasztikusan esnek.
A fogyasztók több pénzt költenek az otthonukban nézett videós szórakoztatótartalmak vásárlására és bérlésére, mint a mozikban. Az Amerikai Mozgóképszövetség (MPAA) éves jelentése szerint 2017-ben a fogyasztók világszerte összesen 88,4 milliárd dollárt (kb. 24.500 milliárd Ft) költöttek hollywoodi tartalmakra és ennek 54%-a az otthoni szórakoztató szegmensből származik.
A mozisok továbbra is kézben tartják a hollywoodi filmipart és nem engednek a jelenlegi filmforgalmazási modellből, ami hónapokig csak mozikban engedi vetíteni a filmeket. A mozipénztárak bevételei ennek ellenére évek óta stagnálnak Észak Amerikában, és növekedés csak a világ többi részén működő mozikból származik.
Az előfizetéses streaming szolgáltatások növekedése viszont egyre jelentősebb. 2013 és 2017 között az ebből a szegmensből származó bevételek 161%-kal nőttek. A fizikai lemezek eladása és kölcsönzése viszont ugyanebben az időszakban közel 50%-os bevételcsökkenést mutat. Az MPAA jelentése meg is állapítja: „2013 óta a globális fogyasztói költések 13%-kal nőttek a mozikban, míg 14%-kal nőttek az otthoni szórakoztatásban. A digitális otthoni szórakoztatás növekedése (+ 161%) felülmúlta a fizikai otthoni szórakoztatás csökkenését”.
2016-ról 2017-re a streaming előfizetések száma közel 110 millióval 450 millióra nőtt, és az MPAA további növekedést vár. Ha az előfizetéses streaming szolgáltatások ilyen ütemben nőnek tovább 2018-ra vagy 2019-re ez lehet Hollywood legnagyobb bevételi forrása.
A zeneipart megrázkódtatta a fizikai és az online terjesztés közötti átmenet, az MPAA jelentése viszont azt sugallja, hogy a filmipar sokkal zökkenőmentesebben fog ugyanezen átjutni.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.