Először 2012-ben csökkent a síkpaneles TV-k piaca

1. Oldal

A DisplaySearch friss jelentése szerint, 2012-ben fordult elő először, hogy 2011-hez képest a kiszállított LCD TV mennyiség is csökkent, és a tavalyi utolsó negyedévi 0,6%-os növekedés se volt elég az előző három visszaesésének kompenzálására.
2012-ben tehát É/É 1%-al kevesebb, 203 millió LCD TV került kiszállításra. A 2013-as előzetes LCD TV növekedési kilátások sem rózsásak, annak ellenére, hogy várhatóan jelentősen csökken majd a plazma és képcsöves TV-k iránti kereslet, a globális gazdasági feltételek viszont továbbra is kihívást jelentenek majd.

Az LCD TV-k iránti keresletet É/É 18%-al csökkent a fejlett régiókban 2012-ben, amit a feltörekvő piacokon tapasztalt növekedés nem tudott ellensúlyozni. Ráadásul a tavalyi nagyon enyhe árcsökkenés is szerepet játszott a szerényebb eredményekben. A síkpaneles TV-k globális átlagos eladási ára É/É mindössze 2%-kal csökkent 2012-ben, miközben ez a csökkenés 2011-ben 5%-os 2010-ben pedig kétszámjegyű volt.

A 2012-es globális TV szállítások 249 millióról 233 millióra, azaz É/É több mint 6%-al csökkentek. Észak-Amerika az USA 89,7%-os piaci részesedésével a kiszállított mennyiséget tekintve lényegében változatlanul teljesített 2011-hez képest. A japán és nyugat-európai szállítások azonban jelentősen csökkentek É/É 68%-kal illetve 15%-kal. Ismét Kínában került forgalomba a világon a legtöbb, közel 52 millió TV, a kereslet 6%-os emelkedésével. Az összes többi feltörekvő régióban lelassult a növekedés és visszaestek a mennyiségek. Ez alól egyedüliként Kelet-Európa jelentett kivételt, ahol erős, É/É 17%-os volumene növekedést eredményezett a digitális átállás 2012-ben.

TV-techn_stat_2012.jpg
A Samsung globális síkpaneles TV bevételei É/É 6%-kal emelkedve a 2011-es 25%-ról 27,7%-os rekordrészesedést ért el 2012-ben. A második LG Electronics 15%-os síkpaneles TV bevételi részarányt és növekedést könyvelhetett el a tavalyi az év során.

A japán márkák, a Sony , a Panasonic és a Sharp együttes bevételi részesedése 6%-kal csökkent 2012-ben. Az összes japán márka bevételi részaránya több mint 8%-al csökkent miután a mennyiség helyett a nyereségre összpontosítottak. A japán TV márkákat belföldi TV piacuk masszív csökkenése is súlyosan érintette. A kínai TV márkák viszont erős növekedést élhettek meg 2012-ben elsősorban a hazai piacnak köszönhetően, de Kínán kívül is szerezetek részesedést. Összességében a kínai TV márkák a világ síkpaneles TV bevételeinek több mint 20%-át szerezték meg, és agresszív terjeszkedést céloztak meg a tengerentúlon.

TV-gyarto_stat_2012.jpg
Kapcsolódó linkek:

A 4K LCD TV panelek kiszállítása eléri a 2,6 milliót 2013-ban
Hétmillióra nőhet az Ultra HD TV-k eladása 2016-ra
Visszaesés csökkenő japán és nyugat-európai TV kereslettel
A globális TV kereslet stagnálása várható 2013-ban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .