1. Oldal
A közvetlenül a háztartások számára műholdas műsorszórást nyújtó SES Astra jelentős növekedést jelentett be Európában, ahol a TV-s háztartások felében a cég szolgáltatását veszik.
Jelenleg több mint 122 millió otthonban veszik a SES Astra analóg és digitális műholdjeleit, a növekedés az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Ukrajnában a legdinamikusabb. A digitális műholdvételt használók száma 2008-ban 6,1 millió új háztartással bővült, így már összesen 47,2 millió előfizető néz így digitális TV műsorokat.
A műhold a digitalizálás és a HDTV legfontosabb hajtóereje. A digitális műsorszóró szolgáltatást vevő összes háztartás 52 százaléka műholdon keresztül kap jelet. Vagyis háromszor többen néznek így digitális TV-t, mint kábelen át. Közel 70 HDTV csatorna jut el műholdak által 1,9 millió háztartásba Európában.
Mára már 69 millió nagyfelbontásra kész (HD-ready) tévékészüléket értékesítettek Európában. A fejlettebb országok háztartásainak harmadában már ilyeneket használnak. Nagyon sokan azonban még mindig nem néznek HD tartalmakat ezeken a készülékeken, mert HD műsorforrás még mindig kevés van. Blu-ray lejátszót a PS3 konzolokat is beleértve 8 milliót értékesítettek.
Kapcsolódó linkek:
44 millió otthonba jut el a HDTV ez év végére
A HDTV európai elterjedéséhez új üzleti modellekre van szükség
A műhold a digitalizálás és a HDTV legfontosabb hajtóereje. A digitális műsorszóró szolgáltatást vevő összes háztartás 52 százaléka műholdon keresztül kap jelet. Vagyis háromszor többen néznek így digitális TV-t, mint kábelen át. Közel 70 HDTV csatorna jut el műholdak által 1,9 millió háztartásba Európában.
Mára már 69 millió nagyfelbontásra kész (HD-ready) tévékészüléket értékesítettek Európában. A fejlettebb országok háztartásainak harmadában már ilyeneket használnak. Nagyon sokan azonban még mindig nem néznek HD tartalmakat ezeken a készülékeken, mert HD műsorforrás még mindig kevés van. Blu-ray lejátszót a PS3 konzolokat is beleértve 8 milliót értékesítettek.
Kapcsolódó linkek:
44 millió otthonba jut el a HDTV ez év végére
A HDTV európai elterjedéséhez új üzleti modellekre van szükség