HaziMozi

Hat év növekedés után 2011-ben kevesebb TV került piacra

1. Oldal

A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint a 2011-es egészéves visszaesés mellett a negyedik negyedévében (Q4’11) rekord csekély mértékben nem nőtt a kiszállított LCD TV-k mennyisége, viszont a feltörekvő piacok erős növekedést mutattak.
2004-óta amióta az NPD DisplaySearch a TV világpiacot követi 2011. az első év, amikor a világon a TV kiszállítás 0,3%-kal 247,7 millió darabra csökkent. A piackutató legutóbbi negyedéves jelentése szerint, 2011-ben az LCD TV kiszállítás 7%-kal, több mint 205 millióra emelkedett, ami jelentős visszaesés az előző évek kétszámjegyű növekedéséhez képest. A plazma TV kiszállítások 2011-es eddigi legnagyobb, közel 7%-os 17,2 millió egységre zsugorodását és a képcsöves készülékszállítmányok 34%-os csökkenését nem tudta ellensúlyozni az LCD TV-k növekménye.

Ezek az eredmények jócskán elmaradtak az iparági várakozásoktól. Az okok között szerepel a magas készletszint az amerikai és európai piacokon 2011. elején, valamint a kereslet erőteljes visszaesése Japánban a kormánytámogatású „öko-program” végét követően.

Q4’11-ben a globális TV kiszállítás éves összevetésben (É/É) 4%-kal 74,2 millióra esett vissza, az LCD TV szállítások eddigi legcsekélyebb, csupán 1%-os növekedésével. Mennyiségi csökkenés volt Japánban és Nyugat-Európában enyhe növekedés Észak-Amerikában, de a fejlett régiókban összességében a TV szállítmányok É/É 21%-kal csökkentek. A feltörekvő régiókban viszont továbbra is erősödve É/É 12%-kal több TV (20%-kal több LCD TV) került forgalomba Q4’11-ben.

Q4’11-ben az LCD TV-k mennyiségi részaránya 86,5%-os rekordszintre nőtt az előző negyedévi 83%-ról és az egy évvel ezelőtti 82%-ról, ami az ünnepi szezonban leszállított nagyon agresszíven árazott nagyobb képméretű modelleknek köszönhető. É/É 20%-kal több 102 centis (40”) és nagyobb illetve 7%-kal kevesebb ennél kisebb LCD TV került forgalomba. A 102/107 centis (40/42”) LCD TV-k átlagára É/É 11%-kal volt lejjebb, a 152 centinél (60”) nagyobbaké több mint 16%-kal. A LED háttérvilágítás elterjedtsége lassan tovább nő, és Q4’11-ben először az LCD TV-k mennyiségének több mint felel már ilyen volt.

A plazma TV kiszállítás a második és harmadik negyedévi É/É 6%-os és 14% visszaesés után 8%-kal tovább csökkent Q4’11-ben. A kereslet a nagyobb képméretek felé mozdult el, a gyártók pedig a nyereségességre koncentráltak. Először Q4’11-ben a kiszállított plazma TV-k több mint 50%-a már 127 centis (50”) vagy nagyobb volt.

TV-techn_stat_Q4_11.jpg
Egyre több 3D TV kerül forgalomba, részarányuk a globalis TV szállítmányokban 14%-ra emelkedett Q4’11-ben. A világon mindenhol nő a 3D TV-k részesedése, de leginkább Kínában és Európában. Meglepő, hogy a 3D penetrációja Észak-Amerikában továbbra is csekély, csak 9% a Q4’11-es TV mennyiségnek, szemben a nyugat-európai 21%-kal és a kínai 23%-kal. 2011-ben több mint 24 millió darab 3D TV-t szállítottak le világszerte.

A Samsung Q4’11-ben rekord 26,3%-ra növelte globális síkpaneles TV bevételi részesedését, és első az LCD és plazma piaci bevételekben is, először megelőzve az eddig a globális plazma TV piaci bevételekben vezető Panasonic-ot. A Samsung a top márka a 3D és LED megvilágítású TV-k szállításában. Az LG 13,4%-kal a 2. TV márka világon, és a Samsung mellett az egyetlen a top öt TV márka közül, amely É/É árbevétel növekedést ért el Q4’11-ben. A Sony csaknem 10%-os bevételi részesedéssel a harmadik, de É/É több mint 30%-os bevételcsökkenéssel.


Kapcsolódó linkek:

A tavalyi alig növekedés után 2%-kal bővül a TV piac 2012-ben
Magához tért az LCD TV kiszállítás az utolsó negyedév előtt
Csökken az LCD TV panelszállítás az utolsó negyedévben
Csökken a fejlett piacokon a TV kiszállítás 2011-ben
Soha ilyen gyengén nem nőtt az LCD TV kiszállítás
Internetre csatlakozik a piacra kerülő TV-k kb. fele 2015-ben
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
Exit mobile version