1. Oldal
Az IHS piackutató előrejelzése szerint a nagy dinamikatartományú (HDR) TV-k hamarosan általánossá válnak az UHDTV piacon, és a jövőre várható 2,9 millióról, 2019-ben 32,6 millióra növekszik a világszerte kiszállításra kerülő ilyen készülékek száma.
A nagy dinamikatartományú (HDR) TV-k nagyobb fényességet kínáló képernyőjükkel a ragyogóan világos képrészleteket is képesek megjeleníteni, és hamarosan általánosan elterjedté válnak az Ultra HD TV-k világpiacán. Az IHS Inc. piackutató szerint, a HDR TV-k drámai növekedése várható, ami a 2016-os 2,9 millióról, 2019-re eléri a 32,6 milliót. Az előrejelzés csak azokra a készülékekre vonatkozik, amelyek teljesítik az UHD Alliance megfelelőségi kritériumait.
Paul Gray az IHS vezető elemzője azt mondja: „Műsorszolgáltatók, tartalom-előállítók és kutatólaboratóriumok számos fogyasztói vizsgálata mutatta ki, hogy a HDR nagy hatással van a nézőkre. Nemcsak sokkal valóságosabbnak látszóvá teszi a képeket, de a sport és más szabadtéri rendezvények közvetítése HDR-ben azt is biztosítja, hogy semmi látnivaló ne vesszen el az árnyékban. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a HDR képek a képernyő méretétől vagy a nézési távolságtól függetlenül felismerhetőek és hatnak.”
Az IHS Technology negyedéves TV tervezést és funkciókat elemző jelentése szerint, a HDR 2016-ban kezdi megvetni a lábát a piacon, de a gyors növekedés kezdetére 2017-ig várni kell, amikor is 12,5 millió HDR TV kiszállítása várható. Mint más új technológiák esetében, várhatóan a kínai fogyasztók lesznek az azt befogadók élvonalban. Ugyanakkor a japán piacon lesz várhatóan az UHD TV-készülékek legnagyobb része HDR, köszönhetően annak, hogy az ország vezet az UHD szolgáltatások terjesztésében.
Kapcsolódó linkek:
Mit kell tudni a nagy dinamikatartományú képmegjelenítőkről
Hollywood és a TV ipar összefog a működő 4K tartalmakért
Paul Gray az IHS vezető elemzője azt mondja: „Műsorszolgáltatók, tartalom-előállítók és kutatólaboratóriumok számos fogyasztói vizsgálata mutatta ki, hogy a HDR nagy hatással van a nézőkre. Nemcsak sokkal valóságosabbnak látszóvá teszi a képeket, de a sport és más szabadtéri rendezvények közvetítése HDR-ben azt is biztosítja, hogy semmi látnivaló ne vesszen el az árnyékban. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a HDR képek a képernyő méretétől vagy a nézési távolságtól függetlenül felismerhetőek és hatnak.”
Az IHS Technology negyedéves TV tervezést és funkciókat elemző jelentése szerint, a HDR 2016-ban kezdi megvetni a lábát a piacon, de a gyors növekedés kezdetére 2017-ig várni kell, amikor is 12,5 millió HDR TV kiszállítása várható. Mint más új technológiák esetében, várhatóan a kínai fogyasztók lesznek az azt befogadók élvonalban. Ugyanakkor a japán piacon lesz várhatóan az UHD TV-készülékek legnagyobb része HDR, köszönhetően annak, hogy az ország vezet az UHD szolgáltatások terjesztésében.
Kapcsolódó linkek:
Mit kell tudni a nagy dinamikatartományú képmegjelenítőkről
Hollywood és a TV ipar összefog a működő 4K tartalmakért