1. Oldal
A DisplaySearch piackutató friss jelentése szerint az idén kiszállításra kerülő síkképernyős TV-k több mint 25%-a rendelkezik majd valamilyen internet csatlakozással, és 2015-ben a 138 millió ilyen TV-vel a fenti arány már eléri a 47%-ot.
Az internetre csatlakozó (röviden csatlakoztatott) TV-k piaci elfogadása ráadásul nemcsak a fejlett régiókra jellemző. A feltörekvő piacokon gyakran jó szélessávú internet-szolgáltatás érhető el, és fogyasztók szomjúhozzák azokat a tartalmakat, amikhez az interneten át férhetnek hozzá. A DisplaySearch kutatása úgy becsüli, hogy 2015 végére több mint 500 millió csatlakoztatott TV kerül leszállításra.
Ugyanakkor trend a „Wi-Fi Direct” elterjedése is, ami lehetővé teszi, hogy a TV könnyebben kapcsolódhasson olyan mobil eszközökhöz, mint például az okos telefonok és táblagépek. A DisplaySearch előrejelzése szerint 2015-ben már több mint 98 millió készülék rendelkezik majd beépített 802.11 vezeték-nélküli hálózati csatlakozással. A piackutató arra számít, hogy 2015-ben például Észak-Amerikában a 117 cm (46 inch) vagy nagyobb TV-k 35%-a lesz olyan okos TV, ami a portál korlátozásai nélkül tud az internetről tartalmakhoz hozzáférni, intelligens kereső és ajánló funkciója van, tulajdonosa által bővíthető, és tökéletesen hálózati kapcsolatban van más otthoni eszközökkel.
Az energia-szabályozás és az energiafogyasztás fontosságának erősödésével a LED háttérvilágítású TV-k egyértelműen előnybe kerülnek. Egyre erősebb a késztetés a fogyasztók számára, hogy LED háttérvilágítású készüléket válasszanak a TV csere alkalmával, mivel azzal energiát takaríthatnak meg. Egy belépő szintű LED háttérvilágítású TV megvásárlása Kaliforniában négy év alatt, Európában két év alatt térül meg. Meglepő, hogy a gyártók ezt az előnyt nem emelik ki marketing kommunikációjukban.
Kapcsolódó linkek:
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
Az iparág az internetre csatlakozó TV-kre hangol
Ugyanakkor trend a „Wi-Fi Direct” elterjedése is, ami lehetővé teszi, hogy a TV könnyebben kapcsolódhasson olyan mobil eszközökhöz, mint például az okos telefonok és táblagépek. A DisplaySearch előrejelzése szerint 2015-ben már több mint 98 millió készülék rendelkezik majd beépített 802.11 vezeték-nélküli hálózati csatlakozással. A piackutató arra számít, hogy 2015-ben például Észak-Amerikában a 117 cm (46 inch) vagy nagyobb TV-k 35%-a lesz olyan okos TV, ami a portál korlátozásai nélkül tud az internetről tartalmakhoz hozzáférni, intelligens kereső és ajánló funkciója van, tulajdonosa által bővíthető, és tökéletesen hálózati kapcsolatban van más otthoni eszközökkel.
Az energia-szabályozás és az energiafogyasztás fontosságának erősödésével a LED háttérvilágítású TV-k egyértelműen előnybe kerülnek. Egyre erősebb a késztetés a fogyasztók számára, hogy LED háttérvilágítású készüléket válasszanak a TV csere alkalmával, mivel azzal energiát takaríthatnak meg. Egy belépő szintű LED háttérvilágítású TV megvásárlása Kaliforniában négy év alatt, Európában két év alatt térül meg. Meglepő, hogy a gyártók ezt az előnyt nem emelik ki marketing kommunikációjukban.
Kapcsolódó linkek:
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
Az iparág az internetre csatlakozó TV-kre hangol