A stúdiók és a másolásvédelem
A Blu-ray Disc Group formátumuk nagy tárolókapacitását és fejlett interaktivitását, a HD-DVD oldal pedig az alacsonyabb gyártási költséget és a jelenlegi DVD-vel való kompatibilitást emeli ki.
Hol állnak a stúdiók?
Az eddig egyetlen stúdió, mely formálisan is elkötelezte magát valamelyik oldal mellett, érthető módon a Sony által tulajdonolt Columbia. A Blu-ray sajtókonferencián Ben Feingold a Columbia TriStar Home Entertainment elnöke kifejtette, hogy a stúdió DVD kiadásból származó bevételei 2005-ben jutnak el a csúcsra és azután esni fognak, hacsak nem jelenik meg az új formátum.
Egy független stúdió magas rangú tisztségviselője szerint „Ez igaz lehet a Sony és a Warner (Home Video) esetében, mert ők már katalógusaikat alaposan kiégedték (értsd, megjelentették – a szerkesztő). Valószínűleg katalógusaik háromnegyedét kiadták már 9.98 dolláros áron. Nem vagyok biztos benne, hogy a többiek ennyire elsiették-e a dolgot.”
A Warner nyilvánosan még nem kötelezte el magát, de a jelenlegi DVD szabvány kifejlesztése során a Toshiba-val kialakult partneri viszonya miatt a HD-DVD formátum támogatójának tekinthető. Mivel a HD-DVD sok tekintetben azonos technológiára épül, a Warner az általa birtokolt DVD-hez kapcsolódó szabadalmaiból további jogdíj bevételre tehet szert, amennyiben HD-DVD rendszer lesz az iparág új szabványa.
Nem mellékesen a HD-DVD tábor korifeusai erőteljesen hangsúlyozzák, hogy szerintük bármely új formátumnak teljes egészében kompatibilisnek kell lennie a jelenlegi DVD-kkel, mert azok eladását 2008-ig egészen biztosan növekvő tendencia jellemzi majd.
Mindeközben a másolásvédelem továbbra is vitatott kérdés.
A jelenlegi DVD szabvány régóta „feltört” másolásvédelmi rendszere miatt a stúdiók mindenképpen biztosak akarnak lenni az új formátumok megfelelő védettségében.
Mindkét tábor magabiztosan állítja, hogy a stúdiók igényeinek mindenben megfelelő módon megoldotta a másolásvédelem műszaki kérdéseit. A stúdióvezetők ugyanakkor azt mondják, hogy amit eddig a versengő felek részéről láttak azok csupán elméletek, de valódi, mérnökeik által tesztelhető terméket még nincs.
A stúdiók igényei között szerepel egy világszerte működő, a gyártókig visszavezethető, a nagyfelbontású DVD-k azonosítására szolgáló rendszer, mellyel kiszűrhetőek a sokszorosítók által illetéktelenül a megengedett feletti számban nyomott lemezek is. Mindkét tábor szerint ez technikailag megoldható, de nem világos, hogy egy ilyen rendszer miként megvalósítható és adminisztrálható.
A Toshiba Digital Media ügyvezetője Yoshihiro Nitta szerint: „Ez sokkal inkább politikai probléma semmint technikai”.
Ebben a „harctéri jelentésben” részletesen nem foglalkoztunk vele, de tudni kell, hogy a háttérden ott figyel a (nevető?) harmadik rendszer is, mely a nagyobb hatékonyságú videó tömörítésre (pl. Windows Media 9) és a meglévő DVD formátumra épít.
Az eddig egyetlen stúdió, mely formálisan is elkötelezte magát valamelyik oldal mellett, érthető módon a Sony által tulajdonolt Columbia. A Blu-ray sajtókonferencián Ben Feingold a Columbia TriStar Home Entertainment elnöke kifejtette, hogy a stúdió DVD kiadásból származó bevételei 2005-ben jutnak el a csúcsra és azután esni fognak, hacsak nem jelenik meg az új formátum.
Egy független stúdió magas rangú tisztségviselője szerint „Ez igaz lehet a Sony és a Warner (Home Video) esetében, mert ők már katalógusaikat alaposan kiégedték (értsd, megjelentették – a szerkesztő). Valószínűleg katalógusaik háromnegyedét kiadták már 9.98 dolláros áron. Nem vagyok biztos benne, hogy a többiek ennyire elsiették-e a dolgot.”
A Warner nyilvánosan még nem kötelezte el magát, de a jelenlegi DVD szabvány kifejlesztése során a Toshiba-val kialakult partneri viszonya miatt a HD-DVD formátum támogatójának tekinthető. Mivel a HD-DVD sok tekintetben azonos technológiára épül, a Warner az általa birtokolt DVD-hez kapcsolódó szabadalmaiból további jogdíj bevételre tehet szert, amennyiben HD-DVD rendszer lesz az iparág új szabványa.
Nem mellékesen a HD-DVD tábor korifeusai erőteljesen hangsúlyozzák, hogy szerintük bármely új formátumnak teljes egészében kompatibilisnek kell lennie a jelenlegi DVD-kkel, mert azok eladását 2008-ig egészen biztosan növekvő tendencia jellemzi majd.
Mindeközben a másolásvédelem továbbra is vitatott kérdés.
A jelenlegi DVD szabvány régóta „feltört” másolásvédelmi rendszere miatt a stúdiók mindenképpen biztosak akarnak lenni az új formátumok megfelelő védettségében.
Mindkét tábor magabiztosan állítja, hogy a stúdiók igényeinek mindenben megfelelő módon megoldotta a másolásvédelem műszaki kérdéseit. A stúdióvezetők ugyanakkor azt mondják, hogy amit eddig a versengő felek részéről láttak azok csupán elméletek, de valódi, mérnökeik által tesztelhető terméket még nincs.
A stúdiók igényei között szerepel egy világszerte működő, a gyártókig visszavezethető, a nagyfelbontású DVD-k azonosítására szolgáló rendszer, mellyel kiszűrhetőek a sokszorosítók által illetéktelenül a megengedett feletti számban nyomott lemezek is. Mindkét tábor szerint ez technikailag megoldható, de nem világos, hogy egy ilyen rendszer miként megvalósítható és adminisztrálható.
A Toshiba Digital Media ügyvezetője Yoshihiro Nitta szerint: „Ez sokkal inkább politikai probléma semmint technikai”.
Ebben a „harctéri jelentésben” részletesen nem foglalkoztunk vele, de tudni kell, hogy a háttérden ott figyel a (nevető?) harmadik rendszer is, mely a nagyobb hatékonyságú videó tömörítésre (pl. Windows Media 9) és a meglévő DVD formátumra épít.
Oldal: 1 2