A kompaktabb JVC DLA-NZ700/RS2200 és DLA-NZ500/RS1200 natív 4K D-ILA vetítők a harmadik generációs képmodulátorokkal és az új BLU-Escent lézerrel nagy fényáramot, kiváló felbontást és kivételes kontrasztot ígérnek.
Az új prémium 8K D-ILA lézerfényforrású házimozi vetítők után a JVC most bejelentette „a világ legkisebb natív 4K projektorait”, a DLA-NZ700/RS2200 és DLA-NZ500/RS1200 modelleket. Az eltérő csatornákon keresztül forgalmazott NZ (Procision) illetve RS (Reference) szériájú vetítők műszakilag nem, csak külsőre térnek el némileg egymástól (az utóbbi modellek optikája körül aranyszínű a gyűrű).
Az optikai egységtől, a lencserendszeren át az áramköri lapokig szinte teljesen újratervezett DLA-NZ700/RS2200 és DLA-NZ500/RS1200 35%-kal kevesebb helyet foglalnak, mint a korábbi DLA-NZ7/RS2100. A hátul elhelyezett hűtőnyílások miatt a meleg levegő nem zavarja a vetített képet.
A vetítők „Ultra-High Contrast” optikai motorjában alkalmazott 3. generációs 17,5 mm-es (0,69”) natív 4K D-ILA képmodulátorokkal azok egyenletesebb fényességű képet és több fekete részletet jelenítenek meg. A DLA-NZ700/RS2200 natív 80.000:1, a DLA-NZ500/RS1200 natív 40.000:1 kontrasztarányt ígérnek.
A JVC kék lézerdiódákat alkalmazó saját Blu-Escent lézerfényforrásával a DLA-NZ700/RS2200 2.300 lumen, a DLA-NZ500/RS1200 2.000 lumen fényáramot produkál. Mindkét modell fényforrásának élettartama körülbelül 20.000 óra. A DLA-NZ700/RS2200 wattonkénti effektív teljesítménye kétszer annyi fényáramot produkál, mint a 2017. januárjában megjelent első BLU-Escent lézerfényforrású 3.000 lumenes DLA-Z1.
A BLU-Escent lézerfényforrás lézerdiódáinak fénykibocsátása a hagyományos mechanikus fényrekeszekhez képest sokkal kisebb késleltetéssel szabályozható. A totál fekete megjelenítéséhez a fényforrás teljesen kikapcsolható elérve a ∞:1 dinamikus kontrasztarányt. A beltéri fényviszonyoknak vagy a vetítővászon kívánt fényességének megfelelő fényáram finom beállításához a fénykibocsátás 101 lépcsőben szabályozható.
A DLA-NZ700/RS2200 modellek a CINEMA FILTER színszűrővel reprodukálják a DCI-P3 filmszabvány széles színskáláját.
Az új tervezésű nagy rekesznyílású (Ø80 mm, 11 csoportban, 15 lencséből álló) lencserendszer teljes natív 4K felbontást biztosít a képernyő sarkaiban is. Az egyszerű telepítés érdekében teljesen elektromos a zoom, az élességállítás, és a 70%-os függőleges és 28%-os vízszintesen lencseeltolás. A lencsememória funkció kényelmes használható a különböző képarányú tartalmak azonos képmagasságú vetítéséhez.
A HDR10+ formátumot is kezelni képes vetítők 2. generációs Frame Adapt HDR dinamikus árnyalati-leképzése a HDR10 tartalmak maximális fényességét képkockánként elemezve és valósidejű árnyalati leképzést megvalósítva optimalizálják a dinamikatartományt, ezzel fényesebb, színesebb és szélesebb dinamikatartományú HDR képeket reprodukálva. A Deep Black Tone Control a sötét tónusokat terjeszti ki a sötétség valóságosabb kifejezésére. Az optimális fényességű árnyalati leképzéshez a HDR szint automatikus érzékelése a Max Display Mastering Luminance (DML) metaadathoz viszonyítva történik, mely utóbbi a tartalomszerkesztéshez használt monitor maximális fénysűrűség-információit hordozza.
Az új JVC 4K D-ILA vetítőkben is van Élénk (Vivid) képmód a színekben gazdag tipikusan animációs SDR tartalmak megjelenítésére. A Filmmaker Mode a filmkészítők elképzeléseinek megfelelő hiteles képminőséget biztosít bizonyos képfeldolgozási funkciókat kikapcsolva és a színhőmérsékletet D65-re (6500 K) állítva.
Az új JVC 4K D-ILA házimozi vetítők november végétől lesznek kaphatóak egyelőre ismeretlen árakon.
DLA-NZ700 |
DLA-NZ500 |
|
|
||
|
|
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
|
|
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.