HaziMozi

Kína húzta fel az LCD TV eladást 2013 első negyedében

1. Oldal

Az NPD DisplaySearch friss jelentése szerint, az idei első negyedévben (Q1’13) a növekvő LCD TV kiszállítás sem tudta kompenzálni a képcsöves és plazma TV-k visszaesését, és a kereslet a fejlett régiókban továbbra is gyenge.
2013 első negyedében a globális LCD TV szállítások az előző év azonos időszakához képest (É/É) 4%-kal 44,8 millió készülékre nőttek, amit az erőteljes kínai bővülés hajtott fel. A növekedés nagyrészt annak köszönhető, hogy a kínai újév 2013-ban nem januárra, hanem februárra esett, így a TV szállítások az első negyedévre csúsztak át, aminek eredménye erős 28%-os É/É növekedést lett. Kínát nem számítva a világ többi részén valójában közel 4%-kal kevesebb LCD TV került piacra az előző évhez képest.

A globálisan növekvő LCD TV kiszállítás sem tudta azonban ellensúlyozni a csökkenő plazma és képcsöves TV szállításokat, különösen a feltörekvő piacokon. Összességében É/É 57%-kal kevesebb képcsöves TV került piacra Q1’13-ban. Bár ez a csökkenés az elmúlt néhány negyedévben jelentősen felgyorsult, az LCD TV-k ára még mindig túl magas ahhoz, hogy versenyképesek legyenek a hasonló képcsöves tévékhez képest az ázsiai-csendes-óceáni, latin-amerikai, és más feltörekvő régiókban. A plazma TV-k iránti kereslet is csökkent, amit a Kínán kívüli összes márka értékesítési volumene is jelez, ahogy a termékkategória lassan leszállóágba kerül.

TV-techn_stat_Q1_13.jpg
Továbbra is a Samsung a világelső síkképernyős TV márka mind a készülékek mennyiségét mind a bevételeket tekintve, utóbbiban 28% körüli stabil globális részesedéssel. A Samsung volt az elsőszámú LCD és plazma TV gyártó. Az LG maradt a második, de 16,6%-ra javította bevételi részesedését a síkképernyős TV-k piacán, É/É 4%-kal növelve bevételeit.

A TCL az első kínai TV márka, melynek sikerült betörnie az első három közé a bevételek és a készülékmennyiség alapján, miután a múltév utolsó negyedévében már bekerült az első ötbe. Ez az emelkedés egyrészt annak eredménye, hogy megnőtt Kína részaránya a világpiacon, másrészt erősödött a TCL részesedése Kínán belül.

Bár a Sharp és a Sony az első öt márka között vannak bevételeik alapján, az összes nagy japán TV márka veszített piaci részesedéséből az előző évhez képest. A Sony globális síkképernyős TV bevételi részesdése csökkent a legmeredekebben, a tavalyi 9,1%-ról 5,1%-ra Q1’13-ben.


Kapcsolódó linkek:

Először 2012-ben csökkent a síkpaneles TV-k piaca
Visszaesés csökkenő japán és nyugat-európai TV kereslettel
A globális TV kereslet stagnálása várható 2013-ban
Exit mobile version