LG: a TV-ken több lesz a hirdetés és a szolgáltatás

A jövőben, mint „okos életmódmegoldásokat kínáló cég” az LG TV üzletágát átalakítva hirdetésekből és szolgáltatásokból kíván nyereséget termelni.


Szöulban tartott beszédében William Cho az LG Electronics vezérigazgatója merész új víziót vázolt fel, mely szerint a megújuló „okos életmódmegoldásokat kínáló cégként” („Smart Life Solution Company”) a hardver-orientált üzleti tevékenységet – ami a vásárláskor generál értékesítést, és profitot – egy „platformalapú szolgáltató üzleti modellel váltják fel, ami folyamatosan nyereséget termel”.

Leegyszerűsítve az LG TV-ken várhatóan több hirdetés és hirdetésekkel támogatott szolgáltatás jelenik majd meg a jövőben.

Az LG bejelentése szerint: „Kezdetként, ez év végétől az LG TV üzletága az előrejelzések szerint nagy átalakulást hajt végre a webOS operációs rendszerére építve, ami világszerte több mint 200 millió okostévét működtet. Ezzel összhangban a vállalat TV-üzleti portfólióját „média- és szórakoztató szolgáltatóvá” kívánja átalakítani, a termékekben, köztük a megkülönböztetett versenyképességgel rendelkező LG OLED és LG QNED TV-kben kiszélesítve a tartalmakat, a szolgáltatásokat és a reklámozást.”

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, az LG gyorsítaná a webOS elterjedését más márkák TV-in, és bővíteni tervezi LG Channels streamingszolgáltatását, ami ingyenes, hirdetésekkel támogatott tartalmakat kínál hasonlóan, mint a Pluto TV, a Roku Channel, a Samsung TV Plus és más ingyenes streamingszolgáltatások az USA-ban és máshol.

Erről a bejelentés úgy fogalmaz: „A vállalat öt év alatt több mint 1 billió KRW-t (kb. 260 milliárd Ft) fektet be, hogy erősítse tartalmi versenyképességét és elősegítse az LG Channels – egy reklámalapú ingyenes műsorterjesztő platform – növekedését. Az LG Channels felhasználóinak száma a tavalyi 25 országbeli 20 millióról 48 millióra nőtt idén már 29 országban. A számbeli növekedés elérése érdekében az LG a webOS platform külső tévémárkák számára történő kínálatának növelésével bővíti az ügyfélkapcsolati pontokat, és a webOS alkalmazását más termékcsoportokra is kiterjeszti.”

webOS TV

Két éve az áttervezett webOS 6.0 teljes képernyős kezelőfelülete már több lehetőséget biztosított hirdetésekre valamint a partnerek tartalmi elemeire. Egy nemrégiben megjelent firmware-frissítés áttervezett teljes képernyős webOS nyitóképernyőt vezet be a 2020-as TV-knél is. Az idei webOS 23 gyors kártyákkal, fülekkel és egyebekkel javítja a felhasználói élményt.

A rivális Samsung is áttervezte Tizen tévés operációs rendszerét a hirdetések megjelenítse érdekében, és a Google is bővíti a hirdetések és „ajánlások” lehetőségét az Android TV illetve a Google TV platformokon, ami érinti például a Hisense, a Philips, a Sony és a TCL márkák TV-it.

Reklámokkal és „ajánlásokkal” támogatott olcsó TV-ket eddig leginkább az Amazon és a Roku kínált, a hónap eleje óta pedig az USA-ban már elkezdték kiszállítani az igénylőknek az első ingyenes, reklámokkal támogatott TV-t. Ez a Telly, ami külön képernyőn folyamatosan reklámokat jelenít meg.

Kérdés, hogy a fentiek példáját követve a hirdetésektől és a kínált szolgáltatásoktól az LG prémium OLED TV-k vajon olcsóbbak lesznek-e?

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .