1. Oldal
Az LG sajtófotója csak illusztrálja a 3D képélményt |
Mint sok más autosztereoszkópikus képernyő a DX2000 is úgynevezett „parallaxis korlát” technológiát használva működik. Ez tulajdonképpen egy a képernyő elé helyezett szűrő, ami meghatározza, hogy a néző bal- illetve jobbszeme eltérő pixelkészletet látva érzékelhesse a kép mélységét.
A szokványosan alkalmazott parallaxis korlát technológia hátránya, hogy a néző tökéletes 3D képet csak a képernyőhöz képes meghatározott távolságból és kevésszámú adott szöghelyzetből láthat. Ezen pozíciókból akárcsak kicsit is elmozdulva a 3D kép szétesik, sőt az egész kép elmosódik. Az ilyen képernyők gyártói fejlesztéseikkel pont azt igyekeznek elérni, hogy szélesítsék azt a tartományt ahonnan a 3D kép zavartalanul nézhető.
Az LG technológiája egy a monitor keretébe épített web kamera szerű eszközzel követi a képernyő előtt ülő szemeinek helyzetét és a nézési távolságnak valamint szögnek megfelelően beállítva a pixelek szűrését mindig ideális 3D képet szolgáltat a néző számára.
Az LG állítása szerint cégük elsőként kombinálja a szemkövetést és a parallaxis korlát technológiát. Kérdés: mit szól majd ehhez az Apple, amely egy hasonló megoldást szabadalmaztatott.
Kapcsolódó linkek:
A vártnál lassabban fogyó Toshiba szemüveg nélküli 3D TV-k
Apple: szemüveg nélkül látható 3D kép több néző számára