1. Oldal
A Loewe sem kerülhette el az Európában kiváltképp gyenge TV kereslet következményeit és a kialakult pénzügyi nehézségek miatt a cég vezetése a hitelezőkkel együttműködve csődvédelem alatt igyekszik a már megkezdett átszervezést felgyorsítani.
Az elmúlt évben is zsugorodó síkpaneles TV piac és különösen a nyugat-európai TV kereslet visszaesése az egyedüliként megmaradt német TV gyártó a Loewe számára is nehéz helyzetet teremtett. A márka szempontjából legfontosabb prémium TV-k piacán különösen erős a verseny, mivel a konkurens japán és koreai TV gyártók is mindinkább ebben a szegmensben remélnek profitot elérni. A már az elmúlt három évben is veszteséges Loewe az idei első negyedévben az előző év azonos időszakához képest drámai, 35%-os bevételi visszaesést és 9,9 millió eurós (kb. 2,92 milliárd forint) hiányt könyvelt el, ami a cég részvényeit is lejtőre küldte.
A Loewe az új helyzethez alkalmazkodva már korábban hozzáfogott egy reorganizációs program megvalósításához és 20%-os leépítést végrehajtva 800 főre csökkentette munkaerejét.
A múlt heti hivatalos bejelentés szerint a Loewe AG és leányvállalata a Loewe Opta GmbH átalakítása érdekében a cég vezetése hivatalosan „saját igazgatás alatti hitelezővédelmi eljárás” iránti kérelmet nyújtott be. Ez azt jelenti, hogy a röviden csődvédelmi eljárás során a cég vezetése maga hajthatja végre az átszervezést. A Loewe elnöke Matthias Harsch is a TV piac gyengélkedésének üzleti tevékenységükre gyakorolt káros hatásával magyarázta miért döntöttek úgy, hogy csődvédelmi eljárásban hajtják végre a cég hátralévő átalakítását, amihez azt is hozzátette a cég által kiadott sajtójelentésben, hogy: „Célunk továbbra is a Loewe stratégiai partnerek és a befektetők segítségével történő átalakítása”.
Mivel a Loewe továbbra is fizetőképes, a csődvédelmi eljárás alatt is folytatja tevékenységét, időben teljesíti a megrendeléseket, rendezi számláit beszállítói felé, és „kiváló kiszolgálás mellett a kereskedők és végfelhasználók továbbra is első osztályú intelligens otthoni szórakoztató rendszereket kapnak Loewe minőségben” tette hozzá Harsch.
A csődvédelmi eljárás alatt a Loewe hitelezőivel dolgoz majd ki átfogó szerkezetátalakítási tervet. Harsch szerint a „stratégiai szerkezetátalakítás célja, hogy tovább növekedjen a Loewe piaci részesedése a hazai és a globális prémium piacon. Egy stratégiai partnerrel együttműködve a beszerzés, termelés, fejlesztés és értékesítés terén a jövőben több készüléket szállíthatunk a belépő szintű prémium piacra.” Vagyis a jövőben a Loewe prémium termékeket mindenhol, ahol csak a célcsoportok akarják elérhetővé kívánják tenni Németországban és azon kívül is.
Az átszervezés részeként a cég tőkeemelést is végrehajt meglévő és új befektetőkkel.
A Loewe márkastratégiáját is folyamatosan fejleszti és hagyományos értékeire – a teljesítményre, a designra és az egyediségre – alapozva új márkapozíciót fejlesztett ki „my perfect entertainment”, azaz „tökéletes szórakozásom” elnevezéssel. Ezen túl a felhasználói kezelőfelületre koncentrálva a Loewe TV alkalmazásokon, csatlakoztatáson és szoftverszolgáltatásokon dolgozik, és egy „Joy of Use” szlogennel illetett teljesen új fejlesztésű szoftver platformra alapozva új mércét állít a TV piacon. Ez és egy új árképzési stratégia gyorsan átpozícionálja majd a márkát.
Minderről valószínűleg sokkal több konkrétum lesz megtudható a szeptemberi IFA 2013 kiállításon.
Kapcsolódó linkek:
Kína húzta fel az LCD TV eladást 2013 első negyedében
Először 2012-ben csökkent a síkpaneles TV-k piaca
Loewe 3D Orchestra IS: vezeték-nélküli házimozi hangrendszer
Visszaesés csökkenő japán és nyugat-európai TV kereslettel
Loewe Reference ID: az új egyedi design 3D LED LCD TV
Loewe Individual: új változatok megjelenése várható
A Loewe az új helyzethez alkalmazkodva már korábban hozzáfogott egy reorganizációs program megvalósításához és 20%-os leépítést végrehajtva 800 főre csökkentette munkaerejét.
A múlt heti hivatalos bejelentés szerint a Loewe AG és leányvállalata a Loewe Opta GmbH átalakítása érdekében a cég vezetése hivatalosan „saját igazgatás alatti hitelezővédelmi eljárás” iránti kérelmet nyújtott be. Ez azt jelenti, hogy a röviden csődvédelmi eljárás során a cég vezetése maga hajthatja végre az átszervezést. A Loewe elnöke Matthias Harsch is a TV piac gyengélkedésének üzleti tevékenységükre gyakorolt káros hatásával magyarázta miért döntöttek úgy, hogy csődvédelmi eljárásban hajtják végre a cég hátralévő átalakítását, amihez azt is hozzátette a cég által kiadott sajtójelentésben, hogy: „Célunk továbbra is a Loewe stratégiai partnerek és a befektetők segítségével történő átalakítása”.
Mivel a Loewe továbbra is fizetőképes, a csődvédelmi eljárás alatt is folytatja tevékenységét, időben teljesíti a megrendeléseket, rendezi számláit beszállítói felé, és „kiváló kiszolgálás mellett a kereskedők és végfelhasználók továbbra is első osztályú intelligens otthoni szórakoztató rendszereket kapnak Loewe minőségben” tette hozzá Harsch.
A csődvédelmi eljárás alatt a Loewe hitelezőivel dolgoz majd ki átfogó szerkezetátalakítási tervet. Harsch szerint a „stratégiai szerkezetátalakítás célja, hogy tovább növekedjen a Loewe piaci részesedése a hazai és a globális prémium piacon. Egy stratégiai partnerrel együttműködve a beszerzés, termelés, fejlesztés és értékesítés terén a jövőben több készüléket szállíthatunk a belépő szintű prémium piacra.” Vagyis a jövőben a Loewe prémium termékeket mindenhol, ahol csak a célcsoportok akarják elérhetővé kívánják tenni Németországban és azon kívül is.
Az átszervezés részeként a cég tőkeemelést is végrehajt meglévő és új befektetőkkel.
A Loewe márkastratégiáját is folyamatosan fejleszti és hagyományos értékeire – a teljesítményre, a designra és az egyediségre – alapozva új márkapozíciót fejlesztett ki „my perfect entertainment”, azaz „tökéletes szórakozásom” elnevezéssel. Ezen túl a felhasználói kezelőfelületre koncentrálva a Loewe TV alkalmazásokon, csatlakoztatáson és szoftverszolgáltatásokon dolgozik, és egy „Joy of Use” szlogennel illetett teljesen új fejlesztésű szoftver platformra alapozva új mércét állít a TV piacon. Ez és egy új árképzési stratégia gyorsan átpozícionálja majd a márkát.
Minderről valószínűleg sokkal több konkrétum lesz megtudható a szeptemberi IFA 2013 kiállításon.
Kapcsolódó linkek:
Kína húzta fel az LCD TV eladást 2013 első negyedében
Először 2012-ben csökkent a síkpaneles TV-k piaca
Loewe 3D Orchestra IS: vezeték-nélküli házimozi hangrendszer
Visszaesés csökkenő japán és nyugat-európai TV kereslettel
Loewe Reference ID: az új egyedi design 3D LED LCD TV
Loewe Individual: új változatok megjelenése várható