1. Oldal
Ez az egyik megállapítása a Nielsen 55 ország több mint 27.000 válaszadója részvételével lezajlott online felmérésének, amely az emberek video nézési szokásait vizsgálta.
A közvélemény-kutató Nielsen Company felmérése szerint, annak ellenére, hogy ma már többféle mozgóképnézési lehetőség közül választhatunk és új technológiák jelennek meg a nappalinkban, még mindig az otthoni televízió a legelterjedtebben használt videó felület a világon.
A tévénézés Ázsiában, Csendes-Óceániában és Latin-Amerikában a legelterjedtebb, míg Európában főleg a német ajkú országokban, Hollandiában és Belgiumban a legkevésbé elterjedt. Azzal, hogy a fogyasztók sok országban napi több mint 4 órát nézik – mi magyarok 26 ország közül a 6. helyen állubk 4 óra 47 perccel -, a televízió a videofogyasztás legfontosabb platformja.
A válaszadók nagyjából 30%-a már nagyfelbontású azaz HDTV-n élvezi a tökéletesebb képélményt. Az ilyen készülékek birtokosai között többen vannak az 55-59 évesek, akiknek van erre költhető jövedelmük és idejük is az élet finomabb dolgainak élvezetéhez. Észak-Amerikában, ahol sokkal több az elérhető HD tartalom érthető módon a legnagyobb a HDTV-k elterjedtsége (57%-kal nagyobb, mint a világátlag).
A nagyfelbontású TV-k elterjedése stabilan folytatódik tovább. A fogyasztók 11%-a határozott szándékát fejezte ki egy HDTV megszerzésére az elkövetkező évben. A HDTV-k iránti érdeklődés eddig Észak-Amerikában volt magas, de a látens igény megvan Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Ázsiában valamint Csendes-Óceániában is. A felmérés szerint a latin-amerikai fogyasztók az átlagnál kétszer, a közel-keleti fogyasztók másfélszer valószínűbben vásárolnának HDTV-t az elkövetkező évben.
Idén öt éves a YouTube és az online videó a világon minden pontjára elért már. Nem meglepetés tehát, hogy az online fogyasztók nagyjából 70%-a nézett videót az interneten át a vizsgált márciusi hónapban. Az online videózás érthető módon a fiatalabbak körében és főleg Ázsiában (Kínában, Indonéziában), Csendes-Óceániában és a Közel-Keleten elterjedtebb, Nyugat-Európában és Japánban kevésbé. Online videót a fogyasztók több mint fele a munkahelyén néz.
Mobil videót a világ online fogyasztóinak 11%-a használt már, és elterjedése Ázsiában és Csendes-Óceániában és a 20-as éveik végén járó fogyasztók körében a legnagyobb. Az iPad és a hozzá hasonló tábla PC-k növelik a mobil videózás felbontását és az online fogyasztók 11%-a vagy már birtokol, vagy az elkövetkező évben tervez megvásárolni egy ilyen készüléket.
Annak ellenére, hogy nagy a hírverés a 3DTV körül, az online fogyasztóknak csak 12%-a mondta világszerte, hogy határozottan érdeklődik egy 3DTV vásárlása iránt, esetleg már van is ilyen készülékük. Az érdeklődés Japánban a legcsekélyebb, de Európában és Észak-Amerikában is átlag alatti, bizonyos közel-keleti és latin-amerikai országokban viszont átlag feletti és magasabb a 25-29 éves fogyasztók körében.
Az internethez csatlakozó, onnan a videók mellett más tartalmakat is elérő és képernyőjükön megjelenítő TV-k iránt viszont van kereslet. Az online fogyasztók 22%-a világszerte vagy már rendelkezik ilyen TV-vel, vagy határozott érdeklődést mutat annak megvásárlására. Latin-Amerikában és a közel-keleti országokban némileg magasabb ez az érdeklődés, míg Európában valamivel alacsonyabb az átlagnál.
Kapcsolódó linkek:
Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV
Az internetre csatlakozó TV-k is sokat lendítenek a piacon
A tévénézés Ázsiában, Csendes-Óceániában és Latin-Amerikában a legelterjedtebb, míg Európában főleg a német ajkú országokban, Hollandiában és Belgiumban a legkevésbé elterjedt. Azzal, hogy a fogyasztók sok országban napi több mint 4 órát nézik – mi magyarok 26 ország közül a 6. helyen állubk 4 óra 47 perccel -, a televízió a videofogyasztás legfontosabb platformja.
A válaszadók nagyjából 30%-a már nagyfelbontású azaz HDTV-n élvezi a tökéletesebb képélményt. Az ilyen készülékek birtokosai között többen vannak az 55-59 évesek, akiknek van erre költhető jövedelmük és idejük is az élet finomabb dolgainak élvezetéhez. Észak-Amerikában, ahol sokkal több az elérhető HD tartalom érthető módon a legnagyobb a HDTV-k elterjedtsége (57%-kal nagyobb, mint a világátlag).
A nagyfelbontású TV-k elterjedése stabilan folytatódik tovább. A fogyasztók 11%-a határozott szándékát fejezte ki egy HDTV megszerzésére az elkövetkező évben. A HDTV-k iránti érdeklődés eddig Észak-Amerikában volt magas, de a látens igény megvan Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Ázsiában valamint Csendes-Óceániában is. A felmérés szerint a latin-amerikai fogyasztók az átlagnál kétszer, a közel-keleti fogyasztók másfélszer valószínűbben vásárolnának HDTV-t az elkövetkező évben.
Idén öt éves a YouTube és az online videó a világon minden pontjára elért már. Nem meglepetés tehát, hogy az online fogyasztók nagyjából 70%-a nézett videót az interneten át a vizsgált márciusi hónapban. Az online videózás érthető módon a fiatalabbak körében és főleg Ázsiában (Kínában, Indonéziában), Csendes-Óceániában és a Közel-Keleten elterjedtebb, Nyugat-Európában és Japánban kevésbé. Online videót a fogyasztók több mint fele a munkahelyén néz.
Mobil videót a világ online fogyasztóinak 11%-a használt már, és elterjedése Ázsiában és Csendes-Óceániában és a 20-as éveik végén járó fogyasztók körében a legnagyobb. Az iPad és a hozzá hasonló tábla PC-k növelik a mobil videózás felbontását és az online fogyasztók 11%-a vagy már birtokol, vagy az elkövetkező évben tervez megvásárolni egy ilyen készüléket.
Annak ellenére, hogy nagy a hírverés a 3DTV körül, az online fogyasztóknak csak 12%-a mondta világszerte, hogy határozottan érdeklődik egy 3DTV vásárlása iránt, esetleg már van is ilyen készülékük. Az érdeklődés Japánban a legcsekélyebb, de Európában és Észak-Amerikában is átlag alatti, bizonyos közel-keleti és latin-amerikai országokban viszont átlag feletti és magasabb a 25-29 éves fogyasztók körében.
Az internethez csatlakozó, onnan a videók mellett más tartalmakat is elérő és képernyőjükön megjelenítő TV-k iránt viszont van kereslet. Az online fogyasztók 22%-a világszerte vagy már rendelkezik ilyen TV-vel, vagy határozott érdeklődést mutat annak megvásárlására. Latin-Amerikában és a közel-keleti országokban némileg magasabb ez az érdeklődés, míg Európában valamivel alacsonyabb az átlagnál.
Kapcsolódó linkek:
Idén 242 millió TV kerül piacra köztük 188 millió LCD TV
Az internetre csatlakozó TV-k is sokat lendítenek a piacon