1. Oldal
A DisplaySearch piackutató jelentése szerint 2011. harmadik negyedévében (Q3’11) az előző évhez képest a TV kiszállítás 3,7%-kal 62 millióra nőtt, de a TV gyártáshoz használt LCD és plazma panelek rendelésállománya csökkent.
2011. a TV-ipar nehéz éve. A fejlett régiókban (Észak-Amerika, Japán és Nyugat-Európa) gyenge a kereslet, ezért gyenge a TV alkatrészek és panelek gyártóinak jövedelmezősége. A jócskán az év közepéig elhúzódó készletproblémák, a sok TV márka által 2011-re visszavágott szállítási tervek és a harmadik negyedévében csökkenő panelmegrendelések eredményeként jelentősen csökkennek az alapvető panelek árai. A fogyasztók számára viszont vonzóbb kiskereskedelmi árak ígérkeznek az ünnepi vásárlási szezonra.
A DisplaySearch negyedéves jelentésének adatai alapján Q3’11-ben a teljes TV piac kiszállításai Q2’11-hez képest 12%-kal, É/É 3,7%-kal 62 millió egységre növekedtek. Ez a piac magához térését mutatja a gyenge Q2’11-es É/É 1%-os visszaesése és az első negyedéves É/É 1%-os bővülése után. A TV-k gyártásához használt LCD és plazma panelek rendelésállománya azonban csökkent Q3’11-ben.
Az LCD TV kiszállítások az egyszámjegyű Q1 és Q2’11-es éves növekedéshez képest világszerte mintegy 1%-kal jobbak lettek a vártnál, É/É 12,9%-kal 51,5 millió darabra emelkedve. Ez jól mutatja a kereslet javulását a piacokon. A kiskereskedelmi árak néhány LCD képméretben fontos árszintek alá estek, a 81 centis (32”) készülékeké 300 dollár (kb. 68.000 Ft), a 102-107 centis (40-42”) modelleké 500 dollár (kb. 113.000 Ft) alá. A LED háttérvilágításra való átállás folytatódik, de a vártnál lassabban nő részarányuk. A LED háttérvilágítással rendelkező modellek csak a teljes kiszállított LCD TV mennyiség 48%-át teszi ki, s ezek túlnyomó többsége él megvilágítású. A magasabb képfrissítésű modellek aránya sem változik 2011-ben, a negyedév során kiszállított LCD TV-k mintegy 22%-át adják. Körülbelül 11%-ra nőtt 3D LCD TV-k aránya a második negyedévi 9%-ról. E két új funkció lassabb növekedése jelzi, hogy a fogyasztók továbbra is konzervatívak a kiadások terén és vonakodnak jelentős felárakat fizetni.
Az utóbbi negyedévekben a plazma TV kisszállítás egyre gyengül, Q2’11-ben É/É 6%-kal, Q3’11-ben É/É 14%-kal 4,1 millió egységre csökkent. A plazma TV szállítások csökkenése az LCD modellekkel vívott szorosabb árverseny eredménye, ami átrendezi a fontos 107 és 127 centis (42” és 50”) képméretek piaci részesedését. Ráadásul a plazma TV piacvezető Panasonic gyenge jövedelmezősége miatt mindinkább a nagyobb és gazdagabb funkcionalitású modellekre koncentrál, kevesebb hangsúlyt fektetve az árversenyre. A plazmákon belül a 720p modellek teszik ki kiszállított mennyiség mintegy kétharmadát, de a DisplaySearch nagyobb elmozdulást jelez a 1080p készülékek felé a közeljövőben. A Q3’11-ben kiszállított plazma TV-k mintegy 27%-a már 3D.
A DisplaySearch negyedéves jelentésének adatai alapján Q3’11-ben a teljes TV piac kiszállításai Q2’11-hez képest 12%-kal, É/É 3,7%-kal 62 millió egységre növekedtek. Ez a piac magához térését mutatja a gyenge Q2’11-es É/É 1%-os visszaesése és az első negyedéves É/É 1%-os bővülése után. A TV-k gyártásához használt LCD és plazma panelek rendelésállománya azonban csökkent Q3’11-ben.
Az LCD TV kiszállítások az egyszámjegyű Q1 és Q2’11-es éves növekedéshez képest világszerte mintegy 1%-kal jobbak lettek a vártnál, É/É 12,9%-kal 51,5 millió darabra emelkedve. Ez jól mutatja a kereslet javulását a piacokon. A kiskereskedelmi árak néhány LCD képméretben fontos árszintek alá estek, a 81 centis (32”) készülékeké 300 dollár (kb. 68.000 Ft), a 102-107 centis (40-42”) modelleké 500 dollár (kb. 113.000 Ft) alá. A LED háttérvilágításra való átállás folytatódik, de a vártnál lassabban nő részarányuk. A LED háttérvilágítással rendelkező modellek csak a teljes kiszállított LCD TV mennyiség 48%-át teszi ki, s ezek túlnyomó többsége él megvilágítású. A magasabb képfrissítésű modellek aránya sem változik 2011-ben, a negyedév során kiszállított LCD TV-k mintegy 22%-át adják. Körülbelül 11%-ra nőtt 3D LCD TV-k aránya a második negyedévi 9%-ról. E két új funkció lassabb növekedése jelzi, hogy a fogyasztók továbbra is konzervatívak a kiadások terén és vonakodnak jelentős felárakat fizetni.
Az utóbbi negyedévekben a plazma TV kisszállítás egyre gyengül, Q2’11-ben É/É 6%-kal, Q3’11-ben É/É 14%-kal 4,1 millió egységre csökkent. A plazma TV szállítások csökkenése az LCD modellekkel vívott szorosabb árverseny eredménye, ami átrendezi a fontos 107 és 127 centis (42” és 50”) képméretek piaci részesedését. Ráadásul a plazma TV piacvezető Panasonic gyenge jövedelmezősége miatt mindinkább a nagyobb és gazdagabb funkcionalitású modellekre koncentrál, kevesebb hangsúlyt fektetve az árversenyre. A plazmákon belül a 720p modellek teszik ki kiszállított mennyiség mintegy kétharmadát, de a DisplaySearch nagyobb elmozdulást jelez a 1080p készülékek felé a közeljövőben. A Q3’11-ben kiszállított plazma TV-k mintegy 27%-a már 3D.
Oldal: 1 2