HaziMozi

Magához tért az LCD TV kiszállítás az utolsó negyedév előtt

1. Oldal

A DisplaySearch piackutató jelentése szerint 2011. harmadik negyedévében (Q3’11) az előző évhez képest a TV kiszállítás 3,7%-kal 62 millióra nőtt, de a TV gyártáshoz használt LCD és plazma panelek rendelésállománya csökkent.
2011. a TV-ipar nehéz éve. A fejlett régiókban (Észak-Amerika, Japán és Nyugat-Európa) gyenge a kereslet, ezért gyenge a TV alkatrészek és panelek gyártóinak jövedelmezősége. A jócskán az év közepéig elhúzódó készletproblémák, a sok TV márka által 2011-re visszavágott szállítási tervek és a harmadik negyedévében csökkenő panelmegrendelések eredményeként jelentősen csökkennek az alapvető panelek árai. A fogyasztók számára viszont vonzóbb kiskereskedelmi árak ígérkeznek az ünnepi vásárlási szezonra.

A DisplaySearch negyedéves jelentésének adatai alapján Q3’11-ben a teljes TV piac kiszállításai Q2’11-hez képest 12%-kal, É/É 3,7%-kal 62 millió egységre növekedtek. Ez a piac magához térését mutatja a gyenge Q2’11-es É/É 1%-os visszaesése és az első negyedéves É/É 1%-os bővülése után. A TV-k gyártásához használt LCD és plazma panelek rendelésállománya azonban csökkent Q3’11-ben.

Az LCD TV kiszállítások az egyszámjegyű Q1 és Q2’11-es éves növekedéshez képest világszerte mintegy 1%-kal jobbak lettek a vártnál, É/É 12,9%-kal 51,5 millió darabra emelkedve. Ez jól mutatja a kereslet javulását a piacokon. A kiskereskedelmi árak néhány LCD képméretben fontos árszintek alá estek, a 81 centis (32”) készülékeké 300 dollár (kb. 68.000 Ft), a 102-107 centis (40-42”) modelleké 500 dollár (kb. 113.000 Ft) alá. A LED háttérvilágításra való átállás folytatódik, de a vártnál lassabban nő részarányuk. A LED háttérvilágítással rendelkező modellek csak a teljes kiszállított LCD TV mennyiség 48%-át teszi ki, s ezek túlnyomó többsége él megvilágítású. A magasabb képfrissítésű modellek aránya sem változik 2011-ben, a negyedév során kiszállított LCD TV-k mintegy 22%-át adják. Körülbelül 11%-ra nőtt 3D LCD TV-k aránya a második negyedévi 9%-ról. E két új funkció lassabb növekedése jelzi, hogy a fogyasztók továbbra is konzervatívak a kiadások terén és vonakodnak jelentős felárakat fizetni.

Az utóbbi negyedévekben a plazma TV kisszállítás egyre gyengül, Q2’11-ben É/É 6%-kal, Q3’11-ben É/É 14%-kal 4,1 millió egységre csökkent. A plazma TV szállítások csökkenése az LCD modellekkel vívott szorosabb árverseny eredménye, ami átrendezi a fontos 107 és 127 centis (42” és 50”) képméretek piaci részesedését. Ráadásul a plazma TV piacvezető Panasonic gyenge jövedelmezősége miatt mindinkább a nagyobb és gazdagabb funkcionalitású modellekre koncentrál, kevesebb hangsúlyt fektetve az árversenyre. A plazmákon belül a 720p modellek teszik ki kiszállított mennyiség mintegy kétharmadát, de a DisplaySearch nagyobb elmozdulást jelez a 1080p készülékek felé a közeljövőben. A Q3’11-ben kiszállított plazma TV-k mintegy 27%-a már 3D.

TV-techn_stat_Q3_11.jpg

2. oldal: folytatás

A DisplaySearch piackutató jelentése szerint 2011. harmadik negyedévében (Q3’11) az előző évhez képest a TV kiszállítás 3,7%-kal 62 millióra nőtt, de a TV gyártáshoz használt LCD és plazma panelek rendelésállománya csökkent.
A globális TV kiszállításokon belül Kína részesedése több mint 21%-ra nőtt vezetve a világ TV keresletét. A fejlett régiók gyenge fogyasztói kereslete miatt É/É 8%-kal csökkenő kiszállítás rontotta le a feltörekvő régiók É/É 12%-os bővülését, és Kína az egyik meghatározó tényezője ennek. Ráadásul a fejlett funkciók, mint a 3D befogadása már jobban alakul Kínában, mint bármely más régióban. Tény, hogy Kínába szállították a legtöbb LED LCD TV-t és 3D LCD TV-t.

A 3D készülékek szállítása a teljes TV mennyiség 11%-ára és a belőlük származó bevételek aránya 27%-ra bővültek, de némileg meglepő módon. 2011 első három negyedévében Nyugat-Európa és Kína voltak a 3D vezető befogadói, a teljes kiszállított TV mennyiség 13% és 11%-ával. A kezdeti előrejelzések szerint a 3D TV-k piacvezetőjének tekintett Észak-Amerikában csak az összes kiszállított darabszám mintegy 8,5%-át teszik ki a 3D készülékek.

A Samsung globális síkképernyős TV bevételi részesedése kis mértékben 22,8%-ra nőtt Q3’11-ben, jelentősen megelőzve a 2. LG-t. A Samsung vezeti a bevételi rangsort az LCD és a plazma TV eladásokban valamint 2. a képcsöves TV-kből származó bevételek tekintetében, és egyedül tudta éves összevetésben bevételeit növelni a top 5 márka közül.

Az LG volt a 2. a márkák sorában enyhén csökkenő 13,1%-os bevételi részesedéssel. Az LG a 2. az LCD TV és 3. a plazma TV bevételek tekintetében, de továbbra is több mint kétszerese a bevételi részesedése a képcsöves TV-k esetében, mint más márkának. Q3’11-ben még mindig a Sony a 3. márka a globális síkképernyős TV bevételi rangsorban, de jelentősen csökkenő piaci részesedéssel és É/É 13%-os összbevétel eséssel. A Panasonic és a Sharp tartozik a top 5 márkához utóbbi a nagyméretű 152 cm (60”) feletti készülékek szállításával növelte bevételi részesedését.

A Samsung a globális vezető 3D TV márka minden technológiát figyelembe véve 31%-os bevételi részesedéssel. A 3D LCD TV kategóriában a Samsung, a 3D plazma TV bevételi részesedés terén pedig a Panasonic vezet.


Kapcsolódó linkek:

Csökken az LCD TV panelszállítás az utolsó negyedévben
Csökken a fejlett piacokon a TV kiszállítás 2011-ben
Soha ilyen gyengén nem nőtt az LCD TV kiszállítás
Internetre csatlakozik a piacra kerülő TV-k kb. fele 2015-ben
Az új TV funkciók nem nagyon ösztönzik az új TV-k eladását
Alig nőtt a TV piac az első negyedévben a tavalyihoz képest
Exit mobile version