Már havi több mint 1 millió Ultra HD TV panel készül

1. Oldal

Márciusban az iparág három legnagyobb gyártójának jelentősen bővülő kibocsátása miatt már átlépte az 1 milliós határt a világszerte kiszállított Ultra HD TV panelek mennyisége az IHS Technology piacelemző szerint.

Márciusban 1,1 millió UHD TV panel került kiszállításra, ami a februári 384.300 db közel háromszorosa. A fejlődés még látványosabb, ha azt az egy évvel ezelőtti márciusi mennyiséghez viszonyítjuk, amikor az összes UHD TV panel még nem érte el a 150.000-et.

Ultra_HD_képernyő.jpg
Az első UHD TV-k 2012-es megjelenésétől a legkorszerűbb képernyők iránti kereslet csak lassan növekedett, főleg mert ezek a készülékek még drágák voltak. Mostanra viszont megindulni látszik az UHD TV panelek iránti kereslet.

A rendkívüli márciusi adathoz hozzájárultak a közeljövőben várhatóan növekvő UHD TV keresletet kielégítő készletezési megrendelések. Május elején a munka ünnepe körüli szezonban ugyanis a kínai fogyasztók többet vásárolnak, júniusban pedig kezdődik a FIFA labdarúgó VB, ami szintén növeli a TV eladásokat.

A drámai márciusi megugrására jellemző, hogy a piac hat panelgyártója közül négy 100%-ot meghaladóan növelte az UHD panelkiszállítást februárhoz képest. A világ hat vezető UHD TV panelgyártója közül a tajvani Innolux a márciusi piacvezető. Egyedül 127 centis (50”) panelből mintegy 210.000 darabot szállítottak ki, ami a cég teljes UHD TV panelellátásának 47%-a. A második a Samsung lett, ami az adott hónapban 160%-kal növelte a 140 centis (55”) panelek kiszállítását és első alkalommal állított elő tömegesen új 102 és 122 centis (40 és 48 inches) UHD TV paneleket. A harmadik helyre az LG került, amely a legnagyobb, 395%-os havi növekedést könyvelhette el. A cég először márciusban szállított új, 107 centis (42”) UHD paneleket, miközben megduplázta a 124, 140 és 165 centis (49, 55 és 65 inches) panelek mennyiségét is. További vezető UHD TV panelgyártók még a negyedik tajvani AUO, az ötödik kínai CSOT, és a hatodik japán Sharp.

Bár a dél-koreai gyártók kicsit késve léptek az UHD TV panelek piacára, most már elkezdtek olcsóbb UHD TV képernyőket előállítani. A Samsung úgynevezett „Green” panelje és az LG „G+” panelje közül az első például azáltal gyártható olcsóbban, hogy kevesebb kijelző meghajtó integrált áramkört és más pixelmintázatot használva felbontása csak háromnegyede a valódi UHD 3180 x 2160 pixelnek. Az IHS a gyengébb képminőség ellenére ezeket is beszámítja az UHD panelek közé.

Év végéig az UHD panelszállítások várhatóan elérik a 15,2 millió egységet, ami meredek felfutás a 2013-as 3,1 millióhoz képest, és a teljes idei LCD TV panel piac 6%-át adhatja. A 152 centisnél (60”) vagy nagyobb panelek teszik majd ki várhatóan a teljes UHD panelmennyiség 27%-át.

Jelenleg Kínában a legerősebb UHD TV kereslet, ahol a 3D technológia és a Smart TV jobb megvalósíthatósága miatt tartják a piacon előnyösebbnek az UHD paneleket.

Az UHD technológia sikeréhez persze nagy szükség lenne a könnyen elérhető natív 4K tartalmakra, amit a hagyományos műsorszórás még nem kínál, de az USA-ban van már és a tervek szerint más régiókban is lesz online 4K tartalomszolgáltatás, néhány gyártó is kínál UHD filmeket médialejátszóikon és jövőre talán lesznek Blu-ray 4K filmek is.

Kapcsolódó linkek:

Thomson 4K Ultra HD TV-k kedvező áron az európai piacra
Vonetize: indul az első globális 4K streaming szolgáltatás
A 4K TV piacvezetője még a Sony, de jön föl a Samsung
Samsung: UHD Starter Kit ötven 4K felbontású filmmel
Blu-ray 4K: év végére kész a szabvány
A Netflix 2014-ben kezdi a 4K tartalmak online terjesztését
Sony: ősszel indul a Video Unlimited 4K tartalomszolgáltatás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .