HaziMozi

Második negyedéve csökken a világpiacra kerülő TV-k száma

1. Oldal

A DisplaySearch legfrissebb jelentése szerint 2012 első negyedévéhez hasonlóan a másodikban is 8%-kal csökkent a leszállított TV mennyiség az előző év azonos időszakához képest, a nagyobb képernyők iránti kereslet optimizmusra adhat okot.
A DisplaySearch jelentése megállapítja, hogy a TV kiszállítások csökkenése 2011 negyedik negyedévében (Q4’11) kezdődött és a keresletet érintő világszerte romló gazdasági körülmények valamint a lassabban csökkenő árak következtében ez tovább folytatódik 2012-ben is.

Japán a legsúlyosabban érintett, avval, hogy a Q2’12-ben kiszállított TV-k darabszáma éves összehasonlításban (É/É) 77%-kal kevesebb, mint 1,4 millióra zuhant. A fejlett piacokra irányuló szállítások É/É 23%-kal csökkentek, míg a feltörekvő piacok 2011 végi kétszámjegyű növekedése 3%-ra mérséklődött. Kína, a feltörekvő piaci növekedés hajtóereje az idei első negyedévi visszaesésből 6%-os növekedésbe váltott Q2’12-ben. Kelet-Európában továbbra is kétszámjegyű a keresletnövekedés, de az összes többi feltörekvő piacon az egy évvel korábbi alá csökkent a szállítás szintje.

Az elemzők véleménye szerint csak a nagyobb képernyő méretek és a mind több funkció iránti kereslet növekedése ad okot optimizmusra.

Már a második egymás utáni negyedévben kevesebb LCD TV kerül piacra éves összehasonlításban. Bár a visszaesés összességében 2%-os, de a 102 centis (40″) és nagyobb LCD TV-k iránti kereslet erős, a második negyedévben É/É több mint 15%-kal nőtt kiszállításuk. Az új és fejlett műszaki funkciók LCD TV piaci szerepe is erősödést mutatott Q2’12-ben, ahogy azt a LED háttérvilágítás, a magas képfrissítés, és a 3D minden részesedésének emelkedése is jelzi. Eközben a kiszállított plazma TV száma a hatodik egymás utáni negyedévben esik, a másodiban É/É 26%-kal.

TV-techn_stat_Q2_12.jpg
A Samsung globális síkpaneles TV-kből származó bevételi részesedése új csúcsot ért el több mint 28%-os növekedéssel, és minden más TV gyártót jelentős különbséggel megelőzve. A három vezető japán márkát a (Sony, Panasonic, Sharp) súlyosan érinti a Japánban tapasztalt kereslet visszaesése, így globális síkpaneles TV bevételeik É/É csökkenése több mint 30%. Q2’12-ben A kínai márkák É/É 14%-kal, míg a koreai márkák 9%-kal növelték bevételeiket.


Kapcsolódó linkek:

Idén várhatóan visszaesnek a TV eladások
Az első negyedévben már a globális LCD TV piac is csökkent
Idén is stagnáló TV világpiacon csak LCD TV-ből lesz több
Hat év növekedés után 2011-ben kevesebb TV került piacra
A tavalyi alig növekedés után 2%-kal bővül a TV piac 2012-ben
Exit mobile version