Vizuálisabb lesz az új TV-s Google Play áruház, ami megkönnyíti a streaming szolgáltatások előfizetését, és egy referencia design biztosítja az Android TV egységes működését.
A Google I/O 2019 konferencián nem sok szó esett az Android TV kapcsán, de az kiderült, hogy a TV-k és streaming médialejátszó dobozok operációs rendszeréhez a tavalyi 3.000-után idén már több mint 5.000 alkalmazás elérhető el, és több mint 1.000 streaming szolgáltató tartalmai. A cég elmondása szerint a platformot jelenleg több mint 140 fizetős TV szolgáltató és a 10 legnagyobb okos TV gyártó közül 6 (a Sony, a TCL, a Philups, a Sharp, a Hisense és a Xiaomi) használja.
Az Android TV újabb áttervezése most nem szerepelt a konferencia napirendjén, helyette a cég Google Play áruházának TV-khez történő átdolgozására összpontosított, ami még valamikor idén megújul, vizuálisan vonzóbbá válik és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy „egy kattintással” új előfizetési szolgáltatásokat igényeljenek.
Ebben a tekintetben a Google ugyanazt teszi, amit az Amazon már korábban, közvetítőként megkönnyíti a regisztrációt az új tartalomszolgáltatásokra anélkül, hogy külön kézileg kelljen megadnia a fizetési adatokat. Az Apple is valami hasonlót tervez a megújult TV alkalmazás Apple TV Channels funkciójával.
Az Android TV-t használó TV-k és más médiaeszközök tulajdonosai sokat mesélhetnek negatív tapasztalataikról a platform sebességével és az előforduló firmware/szoftver hibákról. Ráadásul a fontosabb frissítések is több mint egy évet váratnak magukra. Ennek sok esetben oka lehet az is, hogy különböző hardver megvalósításokon kell implementálni az operációs rendszert.
A Google igyekszik megoldani az Android TV nem egységes működésének problémáját, és ennek érdekében létrehozott egy „Reference +” elnevezésű design koncepciót. Ez a cég leírása szerint „egy Google + SoC (rendszerchip) referencia design, ami csökkenti az eszközök közötti eltéréseket” és „könnyebbé teszi a fejleszthetést az Android TV-hez”. A referenciaterv kész a Google Assistant beszédhangvezérlésre is.
Az utóbbival kapcsolatban a cég azt mondja, hogy „az Assistant hamarosan tudja majd, hogy mi az élő TV (műsor), és lehetővé teszi, hogy hanggal azonnal átkapcsoljunk TV-n lejátszott élő tartalomra”.
Anwar Haneed, az Android TV termékfelelőse röviden kitért az Android TV nyitóképernyőn megjelenő reklám és szponzorált tartalmak kapcsán felmerült aggályokra. Erről azt mondta: „fontos számunkra, hogy lehetőségeket teremtsünk ökoszisztéma-partnereink számára”. Hozzátette azt is, hogy a felhasználók „rövidesen több dolog megjelenését várhatják ezen a téren”.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.