1. Oldal
A Sanyo Electric Co megvásárlásával a Panasonic Corp Japán legnagyobb elektronikai gyártójává válik, és a lépés a lassuló fogyasztói kereslettel sújtott iparág további konszolidációját és átstrukturálódását vetíti előre.
A Sanyo bekebelezésével a Panasonic elsősorban az újratölthető telepek és a napelemek gyártása területén erősítheti tevékenységét, de az üzlet kockázatokat is rejt számára. Egyelőre nemcsak azt nem tudni mit fizet a Panasonic a Sanyo-ért, de azt sem, hogy mit tesz az utóbbi veszteséges üzletágaival a háztartási kisgép- és mikrochipgyártással.
Egyik cég sem közölte, hogy pontosan mikor ütik nyélbe az üzletet, amely jelentős átfedéseket teremthet termékeiket és kutatás-fejlesztési tevékenységeiket illetően. A legtöbb elemző úgy gondolja a Panasonic valószínűleg visszafejleszti vagy bezárja a saját üzleti tevékenységéhez közelálló jelentős Sanyo komponenseket.
Családi vonatkozású érdekesség, hogy a jelenlegi Panasonic-ot 90 évvel ezelőtt megalapító Konosuke Matsushita sógora és jobb keze Toshio Iue a második világháborút követően önállósítva magát hozta létre a Sanyo-t. Most viszont a Panasonic jelenlegi elnöke Fumio Ohtsubo szerint azért más indolkolja a cégek „újraegyesülését”: „A kedvezőtlen üzleti helyzet megnehezíti számunkra elérni azt a fajta növekedést, amire törekszünk. Szükségünk van egy új növekedési motorra csoportunkon belül.”
Az üzlet létrejötte azt igazolja, hogy tovább zajlik a japán elektronikai gyártók közötti átrendeződés.
Kapcsolódó linkek:
A JVC és a Kenwood közös holdingcégben
A Pioneer és a Matsushita megállapodott a plazmapanel üzletről
A Sony beszáll a Sharp 10. generációs LCD panelgyártó üzemébe
A Pioneer és a Sharp összefog