1. Oldal
A Panasonic értesítette partnereit, hogy 2012. április 1-től az akkorra birtokába kerülő Sanyo márkanevet megszűnteti, és a Sanyo jól eladható termékeit saját címkéjével és hálózatában forgalmazza tovább.
Ami nagyjából egy éve már sejthető az immár hivatalos, 2012. április 1-től a Panasonic leányvállalatává váló Sanyo beolvad anyavállalatába és márkaneve megszűnik. Néhány Sanyo termékre valószínűleg Panasonic címke kerül majd, de a Sanyo értékesítési és marketing csatornái jórészt szintén felszámolásra kerülnek.
A hír nem is meglepő, miután a Panasonic előrejelzése alapján az utóbbi 10 év legnagyobb éves veszteségével néz szembe, és a hírek szerint a vállalat világszerte több mint 15.000 munkahely megszűntetésére készül. Érthető tehát, hogy a Sanyo márka fenntartásához kapcsolódó költségektől is szabadulni akar a Panasonic.
A különösen az erős japán jen sújtotta Panasonic a TV gyártás visszafogása mellett két japán üzemében már felfüggesztve a termelést, és a panelgyártó létesítmények Kínába telepítésének tervét elvetve a plazmapanelek gyártási kapacitását is 48 százalékkal csökkenti. A cég a közelmúltban éves TV értékesítési célját 25 millióról 19 millióra csökkentette.
A Panasonic tehát most egyszerre két nagyszabású átszervezés terven dolgozik, a TV gyártás gazdaságossá tételén és a Sanyo átvételén.
Sokan teszik fel azonban a kérdést: valóban vége a Sanyo márkanévnek? A kétkedőket erősítheti, hogy ha a Panasonicmaximalizálni szeretné a márkanévben rejlő lehetőségeket, azaz pénzt akar csinálni belőle, akkor nem hagyhatja veszni a sokak számára évtizedeken át jól csengő márkanevet. Még ha a Panasonicnak nincs is szüksége a Sanyo-ra (a japán szó jelentése: „három óceán”), mások bizonyosan fizetnének annak használatáért.
A Sanyo vetítőket egyébként ma is sokan az iparág „igáslovainak” tartják minőségük, megbízhatóságuk és számos innovatív megoldásuk miatt.
Kapcsolódó linkek:
Panasonic: a veszteségek miatt csökkenő TV gyártás
A Sanyo márkanév alapvetően megszűnik 2012 áprilisáig
A projektorpiacon nem verseng a Panasonic és a Sanyo
Megveszi a Sanyo-t a Panasonic
A hír nem is meglepő, miután a Panasonic előrejelzése alapján az utóbbi 10 év legnagyobb éves veszteségével néz szembe, és a hírek szerint a vállalat világszerte több mint 15.000 munkahely megszűntetésére készül. Érthető tehát, hogy a Sanyo márka fenntartásához kapcsolódó költségektől is szabadulni akar a Panasonic.
A különösen az erős japán jen sújtotta Panasonic a TV gyártás visszafogása mellett két japán üzemében már felfüggesztve a termelést, és a panelgyártó létesítmények Kínába telepítésének tervét elvetve a plazmapanelek gyártási kapacitását is 48 százalékkal csökkenti. A cég a közelmúltban éves TV értékesítési célját 25 millióról 19 millióra csökkentette.
A Panasonic tehát most egyszerre két nagyszabású átszervezés terven dolgozik, a TV gyártás gazdaságossá tételén és a Sanyo átvételén.
Sokan teszik fel azonban a kérdést: valóban vége a Sanyo márkanévnek? A kétkedőket erősítheti, hogy ha a Panasonicmaximalizálni szeretné a márkanévben rejlő lehetőségeket, azaz pénzt akar csinálni belőle, akkor nem hagyhatja veszni a sokak számára évtizedeken át jól csengő márkanevet. Még ha a Panasonicnak nincs is szüksége a Sanyo-ra (a japán szó jelentése: „három óceán”), mások bizonyosan fizetnének annak használatáért.
A Sanyo vetítőket egyébként ma is sokan az iparág „igáslovainak” tartják minőségük, megbízhatóságuk és számos innovatív megoldásuk miatt.
Kapcsolódó linkek:
Panasonic: a veszteségek miatt csökkenő TV gyártás
A Sanyo márkanév alapvetően megszűnik 2012 áprilisáig
A projektorpiacon nem verseng a Panasonic és a Sanyo
Megveszi a Sanyo-t a Panasonic