Hirdetésekkel támogatott Netflix díjcsomag már van, de a piacvezető streamingszolgáltató most azt fontolgatja, hogy legyen teljesen ingyenes is.
2022 novembere óta a hazai Netflix Alap díjcsomag képminősége is 720p HD-re javult, és még reklámok nélkül kerül annyiba, mint amennyit a britek, a franciák és a spanyolok fizetnek a hirdetésekkel támogatott „Basic with Ads” előfizetésért. Mivel ez utóbbival a reklámbevételek miatt bevallottan több pénzt keres a piacvezető streamingszolgáltató, ezért egyes országokban ki is vezette a hirdetésmentes Alap díjcsomagot.
A Bloomberg cikkírója beszámolójában megállapítja, hogy cégek, amelyek korábban minden bevételüket hirdetésekből nyerték, mint a Google, most előfizetéseket árulnak (lást YouTube Premium és YouTube TV), azok a vállalatok pedig, amelyek egykor csak az előfizetésekből éltek, mint a Netflix mindent igyekeznek megtenni a reklámbevételekért.
A cikk szerint a Netflix számára a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy hirdetési szempontból nem elég nagy. Hogy ezen változtathassanak és a felhasználói közösséget tovább növelhessék – a cég terveit ismerők szerint – a Netflix a streamingszolgáltatás ingyenes verzióinak létrehozását fontolgatja egyes piacokon, nevezetesen Európában és Ázsiában.
A Netflix Kenyában már kísérletezett ingyenes előfizetéssel, de ezt tavaly abbahagyta. A cég vezetői arról értekeztek, hogy létrehozzák-e a szolgáltatás ingyenes verzióját jóval nagyobb piacokon, különösen ott, ahol hirdetéseket is értékesítő népszerű szabadon nézhető kereskedelmi tévéhálózatok működnek, mint például Németországban vagy Japánban.
Egy ingyenes Netflix szolgáltatás sok olyan embert érhetne el, akik nem engedhetik meg maguknak annak díját, vagy nincs alkalmas módjuk fizetni érte. A megoldás persze egyben több hirdetési lehetőséget is teremtene a Netflix szolgáltatásán.
Hiába ugyanis a Netflix – a YouTube mellett – a videostreaming legnagyobb szereplője, a reklámok terén még mindig csekély fontossággal bír, épphogy felfér az videohirdetéseket értékesítők legjobb 10-es listájára. Ehhez hozzájárul az is, hogy a versenytársakhoz képest kétszer annyit próbál felszámítani a hirdetőknek a Netflix, ami nem éppen vonzó ajánlat.
Meg kell azt is említeni, hogy a Netflix hirdetések megjelenítésével kapcsolatos megközelítése inkább ügyfélbarátnak mondható, az Amazon és a Disney drasztikus megoldásával szemben. A Prime Video és a Disney+ alapcsomagok előfizetőinek egyszerűen bekapcsolták a hirdetéseket, mondván, ha nem akarnak reklámokat nézni, fizessenek többet egy drágább csomagért. Ez sokak nemtetszését váltotta ki, Németországban még per is folyik emiatt az Amazon ellen.
A fiókmegosztás szigorítása ugyan sok új előfizetőt hozott, de az iparág azzal számol, hogy egy ponton a Netflix számára is lezárul a jelentős növekedési szakasz, és akkor már csak az akár a prémium tarifacsomagokban is megjelenő reklámokkal lehet növelni a bevételeket. Erről egyelőre persze még nincs szó.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.