HaziMozi

Netflix: továbbra is reklámmentesen, de kevesebb új előfizetővel

A már több mint 150 millió előfizetővel rendelkező Netflix hangsúlyozza, hogy hamisak a spekulációk, amelyek szerint a cég reklámok értékesítését fontolgatná.


A Netflix legfrissebb üzleti beszámolója szerint a cég az idei második negyedévben 4,9 milliárd dollár (kb. 1.420 milliárd Ft) bevétel mellett 706 millió dollár (kb. 205 milliárd Ft) működési jövedelmet produkált. Ugyanakkor a 2,7 millió új előfizető jóval az elvárások alatt maradt, mivel a streaming szolgáltatás előfizetői bázisa az USA-ban 2011. óta először, ha minimálisan is, de csökkent. Ez időlegesen lejtőre is küldte a cég részvényeinek árfolyamát.

A Netflix előfizetők száma így is átlépte a 150 milliót, és a következő negyedévben 7 millió új kuncsaftra számít a cég, bár az eddigi dinamikus növekedést nehéz lesz elérni az immár jelentős versenytársak, az Apple TV+, a Disney+, az NBCUniversal és a WarnerMedia HBO Max piacra lépésével.

Az utóbbi időkben egyre gyakrabban merült fel a spekuláció, hogy a Netflix reklámokkal tenné olcsóbbá és rentábilisabbá streaming tartalomszolgáltatását. A cég jelentésében erről a következőképpen nyilatkozik: „Mi az HBO-hoz hasonlóan, mentesek vagyunk a reklámoktól. Ez továbbra is mély része marad márkaajánlatunknak; ha olyan spekulációkat olvasnak, hogy reklámok értékesítése felé haladunk, legyenek biztosak benne, hogy ez nem igaz. Hisszük, hogy hosszú távon üzleti tevékenységünk sokkal értékesebb lesz, ha kimaradunk a hirdetési bevételekből való versengésből, és inkább a nézői elégedettségért való versengésre összpontosítunk.”

A Netflix a saját új tartalmakban látja a jövőbeli növekedés kulcsát. A Stranger Things 3-at csak a második negyedév után láthatták a nézők, akik 2019 második felében még számíthatnak Martin Scorsese The Irishman és Michael Bay 6 Underground című filmjeire. Az Orange is the New Black, a La Casa de Papel (Money Heist) és a The Crown című sorozatokat is visszahozza a Netflix.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Exit mobile version