1. Oldal
A Parks Associates piakutató felmérése szerint az USA-ban egyre nő az érdeklődés a közvetlenül a tévékészüléken keresztül elérhető elsőgenerációs internetes video-on-demand (VoD) és widget szolgáltatások iránt.
A Parks Associates „From Boob Tube to YouTube: Consumers and TV”című publikációjában megállapítja, hogy az Egyesült Államokban a szélessávú kapcsolattal rendelkező háztartások körében jelentős az érdeklődés az internetről kívánságra elérhető video-letöltést vagy „stream” azaz bitfolyamot biztosító (VoD) tartalomtárak és az úgynevezett TV „widget”-ek iránt. Az utóbbiak tulajdonképpen a tévékép mellett webszerűen megjelenített egyedi hírek, időjárási, sport, közlekedési, üzleti vagy más hasonló információk lehetnek.
A megkérdezettek 33%-a érdeklődik a „widget”-ek iránt, és közel 50%-uk érdeklődik a prémium webes tartalmakként kínált TV műsorok és filmek iránt. A fejlettebb interaktív szolgáltatások befogadására kész válaszadó fogyasztók fizetni is hajlandóak lennének ezért – legyen szó akár a TV készülék áráról, vagy egy további előfizetési díjról.
A Parks Associates alelnöke és vezetőelemzője Kurt Scherf szerint: „A szélessávú háztartásokban mindinkább megszokottá válik internetről videót nézni. A webes és felhasználók által előállított tartalmak iránti igény nőni fog, és ez befolyásolja azok szórakoztatóelektronikai vásárlásait és szolgáltató-választását, akik erre vágynak. A widget-ek és VoD videotárak lesznek az elsők, amiket az emberek nappalijukban akarnak majd a fejlett videos szolgáltatások hosszú sorában.”
Kapcsolódó linkek:
Sony: új, már a világhálóra is csatlakozó BRAVIA TV-k
CES 2009: új trend a hálózatra csatlakozó TV-k
Intel: médiaprocesszor internetes szórakoztatóelektronikai termékekhez
A megkérdezettek 33%-a érdeklődik a „widget”-ek iránt, és közel 50%-uk érdeklődik a prémium webes tartalmakként kínált TV műsorok és filmek iránt. A fejlettebb interaktív szolgáltatások befogadására kész válaszadó fogyasztók fizetni is hajlandóak lennének ezért – legyen szó akár a TV készülék áráról, vagy egy további előfizetési díjról.
A Parks Associates alelnöke és vezetőelemzője Kurt Scherf szerint: „A szélessávú háztartásokban mindinkább megszokottá válik internetről videót nézni. A webes és felhasználók által előállított tartalmak iránti igény nőni fog, és ez befolyásolja azok szórakoztatóelektronikai vásárlásait és szolgáltató-választását, akik erre vágynak. A widget-ek és VoD videotárak lesznek az elsők, amiket az emberek nappalijukban akarnak majd a fejlett videos szolgáltatások hosszú sorában.”
Kapcsolódó linkek:
Sony: új, már a világhálóra is csatlakozó BRAVIA TV-k
CES 2009: új trend a hálózatra csatlakozó TV-k
Intel: médiaprocesszor internetes szórakoztatóelektronikai termékekhez