Nyomul a Blu-ray I.
A Sony célja, hogy a Blu-ray a nagyfelbontású filmformátumok, a videojátékok és az adathordozók ipari szabványává váljon. Ezt szolgálhatja, ha a Columbia Pictures mellé megszerzi az MGM filmkiadási jogait is.
Ha igazak az egy hónapja a Sony Corp. és a Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) közti tárgyalásokról a szárnyra kelt hírek, akkor ez immár legalább a második alkalom az elmúlt három évben, hogy a Sony a nagynevű filmstúdiónál megpróbál érdekeltséget szerezni. Először 2001-ben az MGM többségi tulajdonosa Kirk Kerkorian ajánlotta megvételre a stúdiót néhány potenciális vásárlónak, de nem talált olyat, aki megfizette volna az általa elképzelt árat.
Bár a mostani sajtójelentésekben keringő 5 milliárd dolláros ár sem kevés, a Sony számára sok minden megváltozott az elmúlt három évben, ami mostanra igen vonzóvá tenné a lehetőséget, hogy ráteheti kezét az MGM több mint 4000 darabból álló filmarchívumára, köztük olyan értékes jogokra, mint a James Bond és a Rózsaszín párduc sorozatok.
Miközben a Sony tulajdonolta Columbia Pictures-nek az utóbbi években jól ment, a Sony a számára legfontosabb elektronikai „bizniszben” lemaradt. A magunkkal vihető zenehallgatást a Walkman kiötlésével feltaláló Sony végignézheti, hogy az Apple Computer a hordozható digitális eszközök legújabb generációjához tartozó iPod-al miként masírozik végig az általa felfedezett úton. És lassan beköszönt a mobilkommunikációs technológiára épülő szórakoztatóelektronika kora is, amiben a Sony nem látszik trendteremtőnek. A digitális audió úttörője, a CD egyik kitalálója a DVD üzleti sikeréből se sokat nyert, mivel azt jórészt mások dolgozták ki.
Talán az egyetlen hosszú távú üzleti sikert a Sony számára a PlayStation videojáték hozta, de lassan a jelenlegi PlayStation2 „lemez is lejár”- és ezt szinte szó szerint lehet érteni – a hasonló képességű versenytársak kiprovokálta árverseny miatt.
Hogy újra az élvonalba kerüljön a Sony erősen számít a jórészt általa kifejlesztett Blua-ray Disc technológia sikerére. A Sony – talán a Betamax kudarcán okulva – példátlan módon most számos versenytársát is bevonva a munkába a Blu-ray Disc Founders (Dell, Hewlett-Packard, Hitachi, LG Electronics, Matsushita Electric, Mitsubishi Electric, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony, TDK, Thomson), cégeivel együtt áll egy platform mögött, mely a nagyfelbontású videótól a sokkal kifinomultabb videojátékokon át a nagykapacitású adattárolásig az eljövendő optikai tároló formátuma lehet.
A Sony egyértelmű stratégiai célja, hogy a Blu-ray ipari szabvánnyá váljon mind a három fenti területen egyszerre, és a technológiát szorosan kézben tartva minél nagyobb nyereséget könyvelhessen el a jelenlegi DVD technológia kifutásával.
Ben Feingold a Columbia TriStar Home Entertainment elnöke – ebben a minőségében pedig a Sony bennfentese – egy hónapja a következőket mondta: „Két éven belül a videojáték üzlet új platformot igényel majd. A játékkészítőknek nagyobb sávszélességre lesz szükségük, hogy még kidolgozottabb játékokat kreálhassanak. A Blu-ray nagy kapacitására rövidesen a számítógépiparnak is szüksége lesz a növekvő adattárolási igények kielégítéséhez és a nagyfelbontású videotárolás egy platformra integrálásához.”
Ez szinte egyértelmű utalás a Blu-ray lemezre épülő PlayStation3-ra és a most már a Dell és a Hewlett-Packard által is támogatott számítógépes adattárolási funkció előtérbe helyezésére. De mindez nem sokat ér, ha a nagyfelbontású videopiac más formátumot választ és a Blu-ray nem lesz sikeres moziformátum.
Bár a mostani sajtójelentésekben keringő 5 milliárd dolláros ár sem kevés, a Sony számára sok minden megváltozott az elmúlt három évben, ami mostanra igen vonzóvá tenné a lehetőséget, hogy ráteheti kezét az MGM több mint 4000 darabból álló filmarchívumára, köztük olyan értékes jogokra, mint a James Bond és a Rózsaszín párduc sorozatok.
Miközben a Sony tulajdonolta Columbia Pictures-nek az utóbbi években jól ment, a Sony a számára legfontosabb elektronikai „bizniszben” lemaradt. A magunkkal vihető zenehallgatást a Walkman kiötlésével feltaláló Sony végignézheti, hogy az Apple Computer a hordozható digitális eszközök legújabb generációjához tartozó iPod-al miként masírozik végig az általa felfedezett úton. És lassan beköszönt a mobilkommunikációs technológiára épülő szórakoztatóelektronika kora is, amiben a Sony nem látszik trendteremtőnek. A digitális audió úttörője, a CD egyik kitalálója a DVD üzleti sikeréből se sokat nyert, mivel azt jórészt mások dolgozták ki.
Talán az egyetlen hosszú távú üzleti sikert a Sony számára a PlayStation videojáték hozta, de lassan a jelenlegi PlayStation2 „lemez is lejár”- és ezt szinte szó szerint lehet érteni – a hasonló képességű versenytársak kiprovokálta árverseny miatt.
Hogy újra az élvonalba kerüljön a Sony erősen számít a jórészt általa kifejlesztett Blua-ray Disc technológia sikerére. A Sony – talán a Betamax kudarcán okulva – példátlan módon most számos versenytársát is bevonva a munkába a Blu-ray Disc Founders (Dell, Hewlett-Packard, Hitachi, LG Electronics, Matsushita Electric, Mitsubishi Electric, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony, TDK, Thomson), cégeivel együtt áll egy platform mögött, mely a nagyfelbontású videótól a sokkal kifinomultabb videojátékokon át a nagykapacitású adattárolásig az eljövendő optikai tároló formátuma lehet.
A Sony egyértelmű stratégiai célja, hogy a Blu-ray ipari szabvánnyá váljon mind a három fenti területen egyszerre, és a technológiát szorosan kézben tartva minél nagyobb nyereséget könyvelhessen el a jelenlegi DVD technológia kifutásával.
Ben Feingold a Columbia TriStar Home Entertainment elnöke – ebben a minőségében pedig a Sony bennfentese – egy hónapja a következőket mondta: „Két éven belül a videojáték üzlet új platformot igényel majd. A játékkészítőknek nagyobb sávszélességre lesz szükségük, hogy még kidolgozottabb játékokat kreálhassanak. A Blu-ray nagy kapacitására rövidesen a számítógépiparnak is szüksége lesz a növekvő adattárolási igények kielégítéséhez és a nagyfelbontású videotárolás egy platformra integrálásához.”
Ez szinte egyértelmű utalás a Blu-ray lemezre épülő PlayStation3-ra és a most már a Dell és a Hewlett-Packard által is támogatott számítógépes adattárolási funkció előtérbe helyezésére. De mindez nem sokat ér, ha a nagyfelbontású videopiac más formátumot választ és a Blu-ray nem lesz sikeres moziformátum.
Oldal: 1 2