Egy piacelemző szerint az OLED TV kiszállítás 2021-ben elképesztő 80% éves növekedést mutat majd a tévéeladások év második felében várható visszaesése ellenére.
Az LG Display által közölt következtetések olyan elemzőcégek új adatain alapulnak, mint a TrendForce és az Omdia, melyek egyaránt az OLED TV eladások rekordját jósolják az idei évre.
A Trendforce június végén közölt jelentésében az várja, hogy az OLED TV kiszállítások idén elérik a 7,1 millió egységet, ami az előző évhez képest 80%-os éves növekedést jelent. (A QLED TV-k esetében 11.02 millió egységet és 22,4%-os éves bővülést várnak.) Az elemző cég szerint a fogyasztókat leginkább az OLED TV-k „magas színtelítettsége és kontrasztja általi kiváló képminősége” vonzza.
A másik ok természetesen az, hogy az OLED TV-k jóval olcsóbbak, mint korábban. Az LG Display, amely az OLED TV displaypaneleket gyártja az LG Electronics és más tévégyártók, mint a Sony és a Panasonic számára, folyamatosan bővíti gyártási kapacitását a kínai Kantonban található új Gen 8.5 gyárában, ami segít azok előállítási költségének csökkentését. A TrendForce szerint az OLED panelek árának stratégiai csökkentése mára jelentősen szűkítette az OLED panelek és az egyenértékű LCD panelek költségei közötti különbséget, olyan költségelőnyt biztosítva az OLED paneleknek, ami megnövekedett jövedelmezőséget tesz lehetővé a TV márkák számára.
A koreai etnews riportja 2021-et egyenesen „az OLED évének” nevezi az Omdia piackutatót idézve, mely szerint az élő sportesemények, mint az EURO 2020 labdarúgó EB és az elhalasztott tokiói olimpiai játékok fokozzák a fogyasztók érdeklődését a prémium TV-k iránt, és az OLED TV-k globális tévépiaci részesedése ez év végéig eléri 10%-ot. Ez azt jelentené, hogy az összes TV már kevesebb, mint 90%-a lesz LCD TV, ami egy évtizede – a plazma TV-k eltűnésével – először történne meg.
Mindkét elemző cég egyetért abban, hogy a koronavírus-járvány arra késztette az embereket, hogy több időt töltsenek otthon a TV-jük előtt, ami sokak számára a szórakozás legfőbb forrásává vált, és ezért is lehetett érdemes a jobb élményt nyújtó OLED készülékre váltani.
Az LG számára különösen örömteli az OLED TV-k piaci sikere, mivel a cég több mint 50% részesedéssel rendelkezik ebben a szegmensben. Természetesen az OLED TV piacon 20%-ot magának tudó Sony és a kisebb részesedésű Panasonic, Hisense, Sharp, Skyworth és Xiaomi is várhatóan hasznot húznak a növekvő keresletből.
Az OLED TV-k állítólag az LG Electronics teljes TV-eladásainak mintegy 30%-át teszi ki, ami biztosítja, hogy a cég képes lesz ellensúlyozni az LCD TV-szállítások várható idei csökkenését. A múlt héten a WitsView már arról számolt be, hogy az LCD TV displaypanelek árának növekedése – ami korábban a világjárvány miatt jelentősen megugrott – most a fogyasztói kereslet csökkenése miatt gyorsan lassul.
A TrendForce májusi jelentésében arra számít, hogy 2021 második felében a TV kiszállítások összességében 6,7%-kal csökkennek majd a tavalyihoz képest. Az elemzőcég módosította az idei TV kiszállításokra vonatkozó előrejelzését is, 223 millióról 221 millióra. Ez persze rosszabb is lehet az OLED TV-k sikere nélkül.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.