HaziMozi

OLED TV: több mint 1 millió készülék japán gyártóktól 2019-ben

A Sony és a Panasonic jövőre várhatóan több mint 1 millió OLED TV-t értékesít majd világszerte az LG Display partnereként.


A Nikkei Asian Review cikke szerint a japán gyártók is alaposan kiveszik majd részüket a jövőre az IHS Markit előrejelzése szerint több mint 40 %-kal növekvő OLED TV eladásokból.

Az LG Display a Sony és a Panasonic számára 850.000 illetve 300.000 OLED TV panelt tervez szállítani 2019-ben, ami jócskán fölülmúlja az idei becslések szerint 500.000 és 200.000 darabot.

Az LG Display tervei szerint is jövőre 40%-kal több, 4 millió OLED panelt fog előállítani, aminek többségét továbbra is az LG Electronics használja majd fel. Ezzel az LG OLED TV-k piaci részesedése az idei több mint 60%-ról jövőre plusz 50%-ra csökken majd. Az LG Display gyakorlatilag monopolhelyzetben van az OLED TV panelek piacán.

A népszerű 140 és 164 centis (55 és 65 hüvelykes) OLED TV-k gyártói közötti fokozódó verseny várhatóan az árak csökkenésével jár majd. Az Euromonitor becslései szerint a világszerte eladott OLED TV-k száma idén eléri a 2,54 milliót, ami 3,7-szerese a 2016-ban értékesített darabszámnak.

A Sony és a Panasonic eladási többletével tovább javulhat az LG Display OLED TV panelgyártás profitja is, ami először a július-szeptember közötti negyedévben fordult pozitívba, de nem tudni, hogy meddig maradhat az, a panelek árai ugyanis csökkenhetnek.

A cikk egy helyzetet ismerő forrása szerint a Sony és a Panasonic magasabb árat fizetnek az OLED panelekért, mint az LG Electronics. A két japán cégnek eladott több panellel növekedne az LG Display profitja, de a Sony és a Panasonic megnövekedő piaci szerepüket végül a beszerzési árak csökkentésre használnák fel.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Exit mobile version