OLED TV: visszaeső eladások 2023-ban

Idén a tavalyihoz képest visszaesnek az OLED TV eladások a korszerűbb prémium TV-k amúgy is stagnáló piacán.


A piackutató DSCC októberi jelentése a WOLED, QD-OLED, Micro LED és Mini LED 4K és 8K prémium TV-k világpiacának alakulását vizsgálja. A riport szerint ezen készülékek várható eladása az előző évhez képes darabszámban 1%-kal, a bevételt tekintve pedig 9%-kal csökken 2023-ban.

OLED TV csökken

Ezen belül az OLED TV eladások mennyisége 19%-kal, bevétele pedig 21%-kal csökken. A kiszállításra kerülő fejlett LCD TV-k mennyisége ugyan 2022-höz képest 7%-kal növekedni fog, de a bevétel 6%-kal esik majd. Mindez a prémium TV-k kombinált eladási átlagárának tavalyihoz képest 7%-kos csökkenése mellett.

TV piac 2019-2027

Az OLED és fejlett LCD TV-k kiszállítása 2022. azonos időszakához képest 2023 második negyedévében (Q2’23) még 4%-ot növekedett, és az elemzők arra számítanak, hogy 5%-kal emelkedik Q3’23-ban és 6%-kal csökken Q4’23-ban. Az utolsó negyedévi kemény visszaesésének legfőbb oka, hogy 2022 negyedik negyedévében (Q4’22) még a tévémárkák által becsült szezonális várakozásokat is meghaladta a mennyiségi növekedés, mivel azt jelentősen megdobta a világjárvány utáni kínai újranyitás és a kínai újévi promóciók. A DSCC az idei negyedik negyedévben (Q4’23) a tévémárkák óvatosabb megközelítését várja.

TV piac negyedéves 2023-ig

Az OLED TV-ből Q3’23-ban várhatóan 18%-kal, Q4’23-ban pedig 29%-kal kevesebbet adnak majd el, mint egy évvel korábban a folyamatos árcsökkenés és az ünnepi akciók ellenére. A fejlett LCD TV-k forgalma viszont Q3’23-ban várhatóan 16%-kal, Q4’23-ban pedig 6%-kal nő éves összevetésben az erős szezonális akciók és ünnepi kedvezmények miatt. Az OLED TV-khez képest azért lesznek kelendőbbek az LCD TV-k, mert átlagáruk gyorsabban csökken. A DSCC arra számít, hogy 2023-ra például a nagyobb 164 és 189/195 centis (65” és 75”/77”) képernyőméretű készülékek átlagára éves összevetésben a fejlett LCD TV-k esetében rendre 4 illetve 6%-kal csökken. Ugyanakkor az OLED TV-knél várhatóan 9%-kal ugyan csökken a 164 centis (65”) modelleké, de 14%-kal nő a 195 centis (77”) készülékek esetében.

A fentieket igazolja a dél-koreai The Elec cikke is, mely az LG Electronics közleményét ismerteti, ami szerint a cég idén várhatóan kevesebb OLED TV-t szállít ki, mint 2022-ben. Bármilyen meglepő, de a visszaesés egyik oka az „elégtelen ellátás” az LG Display által gyártott OLED panelekből. Idén a világ egyedüli WOLED TV panelszállítója, az LG Display jelentések szerint 27%-kal kevesebb panelt szállít az LG Electronics által gyártott OLED TV-khez, mint tavaly.

Az OLED TV-k piacvezető gyártója, az LG Electronics a gyengébb eladások másik okát az idei rossz gazdasági helyzetben látja. A visszaesés arra is visszavezethető, hogy a világszerte érezhető infláció és háborúk miatt kevesebb embernek van pénze új tévékészülékre, és ez meg is látszik az cég pénzügyi eredményein.

Az új TV-k iránt azért sincs most nagy kereslet, mert a COVID járvány alatt az otthonaikba kényszerültek sokan vásároltak szórakoztatóelektronikai készülékeket, köztük TV-ket is, melyek lecserélése még korai lenne.

2024-re azonban a DSCC és az LG Electronics is az OLED TV-k iránti kereslet növekedését várja.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .