1. Oldal
A Hitachi Ltd. és a Panasonic márkájáról ismert Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. bejelentése szerint, a két cég egyesíti erőit a plazma TV piac további fejlődése és bővítése érdekében.
A plazmakijelző (PDP) üzlet előmozdításának minden területére kiterjedő együttműködési megállapodás érinti a két cég kutatásfejlesztési, gyártási és marketing tevékenységét éppúgy, mint a szellemi tulajdonjogokat. A japán kutatók és mérnökök által kifejlesztett színes PDP a korszerű technológiák és innovatív ötletek alkalmazásának gyümölcse. A Panasonic és a Hitachi közötti megállapodás elsősorban arra irányul, hogy tovább fejlesszék a színes PDP technológiát, és globális méretekben növeljék a plazma TV piacot.
A Hitachi egyébként a Fujitsu-val megegyezve rövidesen jelentősen növeli részesedését közös vállalatukban a Fujitsu Hitachi Plasma Display Limited-ben.
A Panasonic és a Hitachi meggyőződése, hogy a kép fényét önmaga előállító PDP technológia a legalkalmasabb az igazán nagy képméretű ugyanakkor vékony nagyfelbontású TV-k (HDTV) számára, és ezért hozzák létre ezt az átfogó, egymást segítő viszonyt. Az együttműködést nyilván az is ösztönzi, hogy a két konkurens dél-koreai gyártó a PDP panelek gyártását tekintve megelőzte a japánokat.
Bár együttműködésük részletei még tárgyalás alatt állnak és folyamatosan kerülnek majd bevezetésre, néhány dologról már tudható, hogy miként képzeli el a két fél.
A kutatásfejlesztés elsősorban arra irányul majd, hogy növeljék a versenyképességet a költségek és a termékek tulajdonságai tekintetében. Például szabványos, hatékonyabban gyártható PDP alkatrészek kidolgozásával, egymás legjobb alkatrészeinek kölcsönös alkalmazásával és információcserével igyekszenek ezt elérni. A PDP gyártás kapacitásának és hatékonyságának növelése érdekében szabványosítják a következő generációs gyártólétesítményeket, és kölcsönösen kiértékelik a gyártási eljárásokat. Közös és könnyen érthető marketing kommunikációval igyekeznek elmagyarázni a fogyasztóknak a PDP technológia előnyeit. A szellemi tulajdonjogok egyre növekvő fontosságát felismerve a Hitachi egy a PDP szabadalmak menedzselésével foglalkozó cég felállítását tervezi, melybe a Panasonic is befektetne, s így lehetővé válna a két cég licenceinek folyamatos és stabil kereszttulajdonlása.
A Hitachi Ltd. és a Panasonic partneri viszonya nem új keletű, különösen a fogyasztási cikkek területén, és eddig is számos sikert könyvelhettek el közösen fejlesztett termékekkel.
A Hitachi egyébként a Fujitsu-val megegyezve rövidesen jelentősen növeli részesedését közös vállalatukban a Fujitsu Hitachi Plasma Display Limited-ben.
A Panasonic és a Hitachi meggyőződése, hogy a kép fényét önmaga előállító PDP technológia a legalkalmasabb az igazán nagy képméretű ugyanakkor vékony nagyfelbontású TV-k (HDTV) számára, és ezért hozzák létre ezt az átfogó, egymást segítő viszonyt. Az együttműködést nyilván az is ösztönzi, hogy a két konkurens dél-koreai gyártó a PDP panelek gyártását tekintve megelőzte a japánokat.
Bár együttműködésük részletei még tárgyalás alatt állnak és folyamatosan kerülnek majd bevezetésre, néhány dologról már tudható, hogy miként képzeli el a két fél.
A kutatásfejlesztés elsősorban arra irányul majd, hogy növeljék a versenyképességet a költségek és a termékek tulajdonságai tekintetében. Például szabványos, hatékonyabban gyártható PDP alkatrészek kidolgozásával, egymás legjobb alkatrészeinek kölcsönös alkalmazásával és információcserével igyekszenek ezt elérni. A PDP gyártás kapacitásának és hatékonyságának növelése érdekében szabványosítják a következő generációs gyártólétesítményeket, és kölcsönösen kiértékelik a gyártási eljárásokat. Közös és könnyen érthető marketing kommunikációval igyekeznek elmagyarázni a fogyasztóknak a PDP technológia előnyeit. A szellemi tulajdonjogok egyre növekvő fontosságát felismerve a Hitachi egy a PDP szabadalmak menedzselésével foglalkozó cég felállítását tervezi, melybe a Panasonic is befektetne, s így lehetővé válna a két cég licenceinek folyamatos és stabil kereszttulajdonlása.
A Hitachi Ltd. és a Panasonic partneri viszonya nem új keletű, különösen a fogyasztási cikkek területén, és eddig is számos sikert könyvelhettek el közösen fejlesztett termékekkel.