1. Oldal
Együtt népszerűsítik az új formátumot a Blu-ray lejátszó valamint HDTV készülékgyártók és filmek hazai forgalmazói a jövőben. A közös munka célja, hogy megismertessék a közönséggel a Blu-ray technológia előnyeit.
Együttműködési szándékát már jelezte a hazai filmforgalmazók közül a Budapest Film, a Fórum Home Entertainment, az InterCom és a Select Video, a készülékek gyártói közül pedig az LG, a Panasonic, a Philips, a Samsung, a Sony és utóbbi PlayStation3 üzletága is, illetve a Media Vision DVD és Blu-ray authoring és sokszorosító, valamint házimozi-szobatervező és kivitelező stúdió. A közös erőfeszítések láttán valószínűleg további piaci szereplők is csatlakoznak hamarosan. Az összefogás éppen időszerű, hiszen hazánkban is rengeteg háztartás rendelkezik már nagyfelbontású TV-vel, és ma már a Blu-ray lejátszók is elérhető áron kaphatóak.
Az együttműködéssel kapcsolatban a résztvevők nyilatkozataikban örömüknek adnak hangot a kezdeményezéssel kapcsolatban, és bíznak abban, hogy a külföldi példákhoz hasonlóan idehaza is hatékonyabban alapozhatják meg az új formátum jövőjét. Ugyanakkor hisznek a formátum elterjedésében, amely jelentősen javítja a filmnézés élményét.
Rengetegen vásárolnak idehaza is nagyfelbontású TV-t, de nem tudják, milyen műsortartalommal tudnák igazán élvezni az ilyen készülékek valódi képminőségét. Éppen ezért a friss összefogás célja a HDTV vásárlók megfelelő tájékoztatása. Ugyanakkor fontosnak tartja a filmrajongók – mozilátogatók, DVD vásárlók – elérését is. Ezen kívül szükségesnek ítéli az áruházak, szakkereskedések alkalmazottainak folyamatos oktatását is, hogy ők a lehető legnagyobb szakértelemmel tudják tájékoztatni a vásárlókat és érdeklődőket a Blu-ray formátumról és a hozzá kapcsolódó termékekről.
A GfK felmérése alapján 2009. végéig 40 000 Blu-ray lejátszására alkalmas készülék (PS3 és Blu-ray lejátszó) valamint 832.000 nagyfelbontású TV lesz a magyar háztartásokban. Eddig mintegy 200 a magyar piacra szánt Blu-ray lemez cím jelent meg.
Kapcsolódó linkek:
Blu-ray Disc fejlesztések a jobb használhatóság érdekében
DEG: 3,9%-kal estek a házi szórakoztatás bevételei az USA-ban
A Blu-ray nem képes pótolni a DVD eladások visszaesését
Egyre ismertebb az amerikai fogyasztók körében a Blu-ray