A Panasonic felhagy a TV-k forgalmazásával Ausztráliában, miután az éles versenyben egyre csökken a kereslet a japán gyártók TV-i iránt.
A Channelnews híre szerint a Panasonic a jövőben nem kínál TV-ket az ausztrál fogyasztóknak, miután az utóbbi években egyre csökkent ezek eladása.
2018-as GFK adatok szerint az ausztráli piacon eladott TV-k csupán 4%-a (az árbevételt tekintve 5%) volt Panasonic, s ezek a számok csak tovább csökkentek az elmúlt évben. Az ausztrál TV piacot is a dél-koreai és az egyre erősödő kínai gyártók uralják. A piacvezető Samsung mögött a Hisense és az LG verseng a második-harmadik helyért, jól tartja magát a negedik helyen a Sony, de egyre nagyobb piaci szeletet hasít ki magának a TCL és az ausztrál piacon újra megjelent, de már a tajvani Foxconn kezében lévő Sharp részesedése is növekszik.
A Panasonic az elmúlt években szinte már csak a prémium szegmensre összpontosított, és egyes vélemények szerint hiába kínált kiváló minőségű TV-ket, a piac már egyre kevéssé értékelte a gyenge marketing miatt leértékelődő márkát.
A Panasonic már egy ideje nem árul TV-ket az USA-ban (bár Kanadában igen), és úgy tűnik, hogy Európában is évről-évre kevesebb TV-t értékesít. Az ausztrál piac elhagyásáról szóló döntés előrevetítheti, hogy a cég más, csalódást keltő eladási eredményeket produkáló régiókban is felhagy a TV-k forgalmazásával.
Európában azonban a Panasonic továbbra is aktív, és február közepén a cég Londonban tart rendezvényt, ahol bemutatják a márka európai piacra szánt legújabb TV-it. Nagy esély van rá, hogy a választék tovább szűkül, még inkább a prémium modellekre összpontosítva. Az új Panasonic HZ2000 csúcs OLED TV-t már egy hónapja bejelentették.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.