Panasonic: kész eladni TV üzletágát a japán márka

A cég elnökének sokkoló nyilatkozata szerint a Panasonic kész eladni vagy leépíteni alulteljesítő TV üzleti tevékenységét.


A Panasonic nemrég jelentette be 2025-ös Z95B csúcs OLED TV-it és W95B prémium Mini LED LCD TV-it, de úgy tűnik, hogy TV üzletága jövője kérdésessé vált.

Panasonic-TV-vég?

A Nikkei cikke szerint a Panasonic Holdings – miközben a gyorsabb döntéshozatal és a növekedésre való összpontosítás érdekében csoportátszervezést hajt végre – a nehézségekkel küzdő TV üzletág eladását vagy leépítését mérlegeli. A cég elnöke Yuki Kusumi egy online sajtótájékoztatón a TV üzletágról úgy nyilatkozott: „Készen állunk, hogy szükség esetén eladjuk, de még nem döntöttünk a tervről.” Ugyanakkor azt is hozzátette: „Jelenleg nem gondoljuk, hogy van olyan cég, amely megvenné az üzletágat. Különböző lehetőségeket fogunk mérlegelni”.

A Panasonic jelentős tévégyártó múltja 1952-ig nyúlik vissza, amikor még Matsushita néven olyan eredetileg japán TV-márkák közé tartozott, mint a Sharp, a Toshiba, a JVC és a Hitachi. (Utóbbi márkanevekkel ugyan léteznek még TV-k, de már nincs közük japán gyökereikhez.) A cég vitte piacra az első fekete-fehér képcsöves TV-t Japánban, és sikert aratott a legendásan mély feketéket produkáló Panasonic plazma TV-kkel is, melyek forgalmazása 11 éve fejeződött be.

Japán márkaként a Panasonic mellett már csak a Sony van jelen a TV világpiacon még mérhető, de ugyancsak egyre csökkenő piaci részesedéssel. Mindkét márka csúcskategóriás OLED TV-iről általános vélemény, hogy a pénzért megvehető legjobbak közé tartoznak. A Panasonic ilyen készülékeit pontos színvisszaadásuk és Stefan Sonnefeld hollywoodi színmester hangolása miatt filmstúdiók is használják.

Mindennek ellenére a cég OLED TV-ivel nehezen tudja felvenni a versenyt a nagyobb és agilisabb dél-koreai márkákkal. Az LCD TV-k piacán pedig a Panasonic már nem igazán tud lépést tartani a kínai gyártókkal.

A Panasonic négy alulteljesítő üzletágának egyike a TV biznisz, és a 2026-os pénzügyi év vagyis 2026 márciusának végéig „drasztikus intézkedések” megtételét tervezi ezekkel kapcsolatban. Mindez a nyereségesség javítását célzó nagyobb stratégia része, amelyben a céget három különálló vállalattá szervezik át. Ezek egyike a „Smart Life” nevet viseli majd.

Amennyiben a Panasonic az üzletágat egy másik elektronikai cégnek adja el, akkor az új tulajdonos nyilván saját stratégiát követve működteti majd azt tovább, de valami megmaradhat a készülékfejlesztésből és gyártási kultúrából, ami garanciát jelenthet az eddigi minőség megőrzésére. Ennek jó példája a tajvani TP Vision által gyártott Philips TV-k. Ha viszont teljesen leépítik a TV üzletet, akkor csak az marad, hogy esetleg egy másik gyártó állít elő a licencelt márkanevet használva már nem „igazi” Panasonic TV-ket.

Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.