1. Oldal
Plazmaképernyő gyár Amagasakiban |
A gyártelepek koncentrációjában rejlő lehetőségek kihasználása érdekében az MPDP Amagasakiban (Japán), a negyedik gyáregység mellett tervezi felépíteni új üzemét. Az építkezés várhatóan 2007 novemberében, a gyártás pedig 2009 májusában veszi kezdetét.
Ez a hozzávetőleg 280 milliárd yenes (kb. 460 milliárd Ft) beruházás havonta egymillió, 106 centis (42 inch) plazmaképernyő előállításának megfelelő kapacitást jelent majd, ami a világon a legnagyobb, és ötször hatékonyabb, mint az MPDP első gyártelepe. Az új üzem termelékenysége és költséghatékonysága révén a Panasonic abszolút piacvezetővé válhat a nagyméretű síkképernyős kijelzők területén.
A legkorszerűbb kivitelezésnek, valamint az MPDP csúcstechnológiájú feldolgozó eljárásainak és gyártó berendezéseinek köszönhetően az ötödik gyáregységben egyetlen üveglapból tíz darab 106 centis (42 inch) vagy nyolc darab 127 centis (50 inch) panel állítható elő, ami jelenleg a leghatékonyabb laponkénti PDP gyártási arány a világon. Ezenkívül az MPDP az összes gyáregység számára egységes termelésirányítási rendszert készül kidolgozni, hogy gyorsabban állíthassa elő termékeit, és rugalmasabb ellátást biztosítson.
A Panasonic előrejelzései szerint a digitális televíziózás terjedése nyomán gyors ütemben nő a síkpaneles tévékészülékek iránti igény, és 2010-re a világ televíziók iránti 200 milliós keresletének 65%-át ilyen készülékek teszik majd ki. Ezenkívül arra is számítani lehet, hogy a nagyfelbontású műsortartalmak, illetve a környezetkímélőbb technológiák terjedésével növekszik az igény a nagyméretű képernyők iránt, s így – ugyancsak 2010-re – globálisan a TV-k több mint 30%-át a 94 centis (37 inch) vagy ennél nagyobb síkpaneles készülékek teszik majd ki. A kereslet további növekedése várható Kínában és más ázsiai, illetve dél-amerikai országokban, ahol már épül a digitális műsorszórás infrastruktúrája, valamint a legnagyobb televíziós piacoknak számító észak-amerikai és európai kontinensen.
Hasonló módon nő az igény az üzleti és multifunkcionális – például hirdetési, oktatási, gyógyászati – célra szánt, hosszabb élettartamú, hatékonyabb energiafelhasználású és egyre kiválóbb képminőségű plazmaképernyők iránt. Mivel a várakozások szerint 2010-re a világ PDP-piaca a plazmaképernyők más síkképernyős megoldásokhoz képesti termelési, költséghatékonysági és képminőségbeli előnyei miatt 30 milliósra duzzad, a Panasonic úgy döntött, tovább bővíti PDP-termelési kapacitását.
Ezzel a döntéssel a Panasonic és a Toray egyik fő üzletágává tette a plazmaképernyők gyártását, s egyben elkötelezte magát az MPDP további közös irányítása, valamint az új audiovizuális berendezések iparának globális szintű fejlesztése mellett.
Kapcsolódó linkek:
A plazmagyártók másképpen mérnék a HDTV-k felbontását
Plazma TV gyártók rendelte felmérés szerint a plazma jobb az LCD-nél
2006. harmadik negyedévében a plazma TV-k harmadát a Panasonic szállította
Panasonic: kapható lesz a 262 centis képátlójú plazma TV
Panasonic: plazmaképernyő mindenekelőtt