Az IFA 2019-en látható Panasonic „MegaCon” prototípus képernyő két fénymoduláló LCD panellel mély feketékkel és 1.000 nit (cd/m2) csúcsfényességgel 1.000.000:1 kontrasztarányt biztosít.
A megakontrasztra utaló „MegaCon” elnevezésű prototípus képernyő a már 2016-ban bejelentett professzionális felhasználásra kifejlesztett kettős fénymoduláló rétegű IPS LCD paneltechnológián alapul, amit a Panasonic drága stúdió referenciamonitoraiban bizonyos módon már alkalmaz, de ez azoknál nagyobb, 140 cm (55 hüvelyk) képátlójú. A Panasonic a maga által gyártott modulokat alkalmazva és az elmúlt fél évszázadban a TV-k fejlesztése során felhalmozott minden tudást felhasználva, azzal acéllal készítette el a „MegaCon” prototípus képernyőt, hogy az magas képfényesség mellett az OLED TV-khez hasonlóan mély feketét jelenítsen meg.
A „MegaCon” bemutatására kiadott sajtóközlemény szerint: „az egy nagy-teljesítményű 4K külső panelt és egy monokróm belső panelt használ a direkt LED háttérvilágítás modulálására, így pixelszintű fényszabályzást és 1.000.000:1 kontrasztarányt biztosít, ami példátlan az LCD panelek között. Fényesség tekintetében korlátlan ideig képes 1.000 nit (cd/m2) teljes felületű csúcsfényességet tartani, miközben a DCI P3 színszabványt is 99%-ban lefedi.”
„A hollywoodi stúdiók és utómunkálati műhelyek által elvégzett alapos teszteket követően a képernyő a mastering monitorok szintjének megfelelő színhűséget szolgáltat.”
„Ráadásul a többi hasonló kettős panelt alkalmazó LCD képernyővel ellentétben, a hollywoodi közösségtől érkező visszajelzéseknek megfelelően a „MegaCon” rendkívül széles nézőszöget is kínál a színhűség romlása nélkül, és egy egyedi Panasonic technológiával képes kiiktatni a két panel közötti parallaxis hatást is.”
Az IFA-n látottakról szóló beszámolók szerint a „MegaCon” képernyő ígéretesen mély feketéket és viszonylag fényes fehéreket biztosít. A mellette elhelyezett Panasonic OLED TV-n sokkal jobban látható a tükröződés, mint a „MegaCon” félig matt képernyőjén, ami segít csökkenteni a fényvisszaverődéseket. A prototípus képernyő kiváló színeket nyújt, magas fényességszinten is mély színtelítettséggel, és elhanyagolható fényudvarral a tárgyak körül.
Közelről megvizsgálva a képernyőt úgy tűnik azonban, hogy vagy a kétrétegű szerkezet, s benne a 4K-nál kisebb felbontású monokróm panel, vagy a pixeltechnika némileg csökkenti a tényleges felbontást. A prototípus ugyanakkor elég vaskos és meleg is. A Panasonic feltehetően dolgozik ezeken a problémákon, de egyelőre nem tervezi, hogy a „MegaCon” képernyő fogyasztói piacra kerüljön.
Kapcsolódó tartalmak kereséséhez az alábbi címkék használatát javasoljuk.